PDA

View Full Version : Electrovraag Telecaster



naafets
7 juni 2012, 18:06
Hallo,

Ik heb onlangs mijn telecaster geshield met koperfolie en de potmeters vervangen. Ik heb dit blijkbaar een beetje verpest want het zit nu zo:

1) Ik krijg enkel geluid uit het brugelement. Ik kan bij dit element het volume ook niet meer volledig wegdraaien (zelfs bij volume 0 komt er dus nog geluid uit)

2) Als ik de controlplate terug losschroef zodat ze los op de cavity ligt, kan ik wél klank krijgen via de 3-way switch. Het volumeprobleem blijft bestaan. Hierdoor lijkt het een aardingsprobleem te zijn, of niet?

Iemand die een idee waar het aan zou liggen? Ik heb het bedradingsschema van SD voor een standaard Tele-wiring gebruikt.

Bedankt bij voorbaat!

stijnkenens
7 juni 2012, 19:29
Waarschijnlijk komt een van de oortjes van de potmeter tegen de shielding, of een draadje zonder isolatie.

Alles mooi terug recht zetten en goed vast draaien.



s.

naafets
7 juni 2012, 20:02
Cheers! Uiteindelijk bleek het een draadbrugje te zijn dat tussen de 2 pots liep (door een lusje van de potmeter, maar hier niet aan vastgesoldeerd) Na een druppeltje tin bleken beide problemen opgelost.

Bedankt!

MyGreenLady
8 juni 2012, 12:34
Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem, alleen kan ik de oorzaak niet echt vinden. Ik geloof niet dat een van de draadjes de shielding raakt.

Een van de oortjes van de 3-way switch is overigens afgebroken, maar er was nog wel genoeg ruimte voor een (bij gebrek aan een betere term) dotje tin. Dus de bedrading zou wel aardig moeten kloppen.

Ik heb ook een extra aarde draad naar de middelste schroef van de brug die via een geultje onder de brug die via het gat voor het brug-element samen met diens bedrading verbonden is met de volume pot. Ik heb ook het standaard SD schema gebruikt.

oigun
8 juni 2012, 13:11
Als hij het wel doet als de controlplate los is>> ductape>>of slechte soldeerverbinding.

MyGreenLady
8 juni 2012, 14:41
Da's dus her probleem, hij doet het ook niet als de controlplate los is. Ik ben nu een beetje aan het troubleshooten en heb alvast een nieuwe switch besteld, met nog wat andere spullen. Ik heb de oude bedrading gerecycled dus heel misschien ligt het daar aan.

Als een element het niet doet, dan zou hij het op zijn minst wel moeten doen op het element wat wel werkt?

oigun
8 juni 2012, 15:06
Soldeerverbindingen goed heet maken zodat het mooi vloeit, vaak zie je te koud gesoldeerde verbindingen geen mooi uitgevloeid glimmend bolletje.

MyGreenLady
18 juni 2012, 20:49
Okee, dit is vreemd. Ik heb een nieuwe switch gebruikt, en het werkt. Maar alleen in tussen de drie standen in. :S