PDA

View Full Version : Sunburst



patrick40348
7 juni 2012, 15:16
Goedmiddag,

Ik zit ook wel vol met vragen he?
Ik wil op een telecaster een two tone sunburst maken van cellulose lak.
Ik heb alleen één probleem. Ik weet niet welke lakken ik moet gebruiken. Ik wil deze sunburst: http://www.wembleyguitarcentre.com/Catalogue/Guitar-Centre/Electric-Guitars/Fender-Guitars/Telecasters/Fender-American-Standard-Telecaster---Two-Tone-Sunburst-Maple-Neck-110502703
Ik moet dus zwart, blank, en die gelige kleur hebben. Iemand enig idee waar ik die kan krijgen. Iedereen zegt vox humana, maar ik zie het daar niet staan.

Alvast bedankt.

Gearjunkie
7 juni 2012, 17:53
Amber?????
Ze hebben ook vintage yellow zie ik....

Mr.Fingers
7 juni 2012, 18:00
allereerst: een burst spuiten met een spuitbus is erg moeilijk, want je kunt je straal niet regelen (tenzij je andere spuitmonden gaat kopen, en dan nog).

guitarsupplies heeft ook nitrolakken. Maar voor een sunburst moet je geen zwart hebben, maar (heel) donker bruin, en that's it. De rand is nitro met veel pigment, de binnenkant is transparante nitro met weinig pigment.

patrick40348
7 juni 2012, 22:40
Hé, bedankt, ik had inderdaad al gelezen dat een sunburst moeilijk is met spuitbus. Dat soort dingen zie je altijd net na een post.

Dan heb ik toch nog 2 vragen. Ik ga me bijna dom voelen :soinnocent:
Wat voor iets moet ik dan hebben om het te spuiten? Ik wil niet te duur gaan. Ik doe het niet vaak, maar ik wil het wel goed kunnen. Een airbrush schiet in mijn hoofd op.
En wat moet ik dan spuiten? Ik begrijp dat ik een pot blanke cellulose lak neem, en daar dan andere pigmenten in mix?

Ik waardeer alle antwoorden ontzettend.

Mr.Fingers
7 juni 2012, 22:51
spuitpistool op perslucht... Hoeft niet veel te kosten hoor, als het maar voor 1x is.

En inderdaad, je begint met blanke lak, en die kleur je zelf bij door er pigment aan toe te voegen.

patrick40348
8 juni 2012, 14:40
Ok, ik ben nu wanhopig. Ik heb het hele internet afgezocht, en heb bij vox humana de cellulose verdunner, primer ed gevonden. Een spuitpistool op perslucht heb ik ook gevonden, maar ik kan nergens de pigmenten of hoe je dat ook noemt vinden, behalve de color tone van stewmac, maar dat kan niet buiten vs verstuurd worden.
Waar halen jullie het?

Onwijs bedankt voor de reactie.

Edit. Oh, ik heb net een winkel gevonden die createx verkoopt. Dit schijnt goed te zijn. In ieder geval bedankt voor de hulp.