PDA

View Full Version : Kleine akoestische gitaren in de stijl / qualiteit van een Taylor Mini / Baby



DemolitionColorScheme
7 juni 2012, 10:48
Ik weet dat er een aantal merken zijn die baby / mini gitaren maken, maar ik vraag me af in hoeverre de qualiteit overeenkomt met bijv. een Taylor Mini of Baby. Heeft een van jullie wat aanraders? De Taylor GS Mini valt buiten mijn budget en de Baby eigenlijk ook een beetje, maar die gaat dan nog wel. Ik ben alleen bang dat de Baby toch ècht een beetje te klein is, dus vandaar mijn specifieke vraag.

Mijn budget is dus rond de €300,-

Flipkoos
7 juni 2012, 17:07
Rond die prijs kun je een leuke Art & Lutherie AMI nemen, een parlourmodel met prima sound!
http://www.artandlutherieguitars.com/ami.htm

DemolitionColorScheme
7 juni 2012, 18:04
Rond die prijs kun je een leuke Art & Lutherie AMI nemen, een parlourmodel met prima sound!
http://www.artandlutherieguitars.com/ami.htm
Opzich is dat wel een optie, mits ik die tweedehands kan vinden! Bedankt voor de tip!
Zoals ik het zie ligt hij een beetje tussen een Baby en een Mini, correct?

marco v
8 juni 2012, 09:42
Recording King ROS-16, 260 euro,
laatst in mijn handen gehad en ik verbaasde me over het geluid, voor dit geld.

DemolitionColorScheme
8 juni 2012, 09:48
Recording King ROS-16, 260 euro,
laatst in mijn handen gehad en ik verbaasde me over het geluid, voor dit geld.
Ik zie dat deze een extra brede hals heeft, dus dat is voor mij een no-go.

Muzieknono
9 juni 2012, 07:42
Opzich is dat wel een optie, mits ik die tweedehands kan vinden! Bedankt voor de tip!
Zoals ik het zie ligt hij een beetje tussen een Baby en een Mini, correct?

Een parlor is een parlor en ligt zeker niet tussen een mini en een baby in, het is een ander soort gitaar.
Mvgr. Dirk Jan :B

losjansen
9 juni 2012, 08:59
Ik heb een Little Martin gehad (LXM). Heeft helaas een ongelukje met mijn zoon niet overleefd, maar ik was er erg tevreden over. Kost wel ongeveer hetzelfde als een Baby Taylor. Fender schijnt nu ook een mini gitaar op de markt te hebben, maar daar weet ik niet zo veel van.

DemolitionColorScheme
9 juni 2012, 10:24
Een parlor is een parlor en ligt zeker niet tussen een mini en een baby in, het is een ander soort gitaar.
Mvgr. Dirk Jan :B
Ik ben echt een leek wat betreft akoestische gitaren, maar ik heb inderdaad door dat een parlor gewoon echt een ander soort gitaar is.

DemolitionColorScheme
9 juni 2012, 10:27
Ik heb een Little Martin gehad (LXM). Heeft helaas een ongelukje met mijn zoon niet overleefd, maar ik was er erg tevreden over. Kost wel ongeveer hetzelfde als een Baby Taylor. Fender schijnt nu ook een mini gitaar op de markt te hebben, maar daar weet ik niet zo veel van.
Ja, I know. Voor datzelfde geld ga ik liever voor een Taylor.
En bedoel je de Newporter? Die heb ik inderdaad ook op het oog, voornamelijk ook door de dunne neck.

-Martijn-
9 juni 2012, 11:41
Ja, I know. Voor datzelfde geld ga ik liever voor een Taylor.

Ik zou niet te veel naar het merk kijken. Het zijn gewoon goedkope gitaren, niet echt te vergelijken met al het dure spul wat ze verkopen.

VanDiekum
10 juni 2012, 20:18
Ik zit er ook aan te denken om er een kleine gitaar bij te halen voor op de bank mee naar het werk.
Zit wel te aasen op zon Martin LXM of LXME volledig van HPL laminate .
Hoeft van mij geen solid top te hebben en moet beetje hufter proof zijn die LXM(E) lijken daar wel tegen te kunnen.
Zelfs die ed sheeran speelt op zon soort gitaar een LX1E die heeft dan we weer een solid top, maar wel HPL Laminate zij en achterkant

Merelvh
10 juni 2012, 22:15
Nieuw!
http://www.rockpalace.com/product/Takamine-EG-Mini-Natural-Satin

Had hem al uitgeprobeerd, klinkt goed! Zeker een aanrader.

Flipkoos
11 juni 2012, 15:50
Een parlor is inderdaad wat anders dan de mini of baby, maar een zeer handzaam model en mooie heldere directe klank. M.i. vooral geschikt voor finkerpicking en blueswerk. De Ami's doen zo rond de €350,- (zonder electronica, die zijn veel duurder).
Kwaliteit van de Art & Lutherie's is uitstekend! (Evenals de overige dingen uit de Godin-stal!).
Ik heb er hier ooit iets over geschreven:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?121429-Weer-wat-nieuws-AMI&highlight=lutherie