PDA

View Full Version : bas op gitaarversterker



xSophie
6 juni 2012, 21:01
Ik ga ergens deze week of volgende week bij iemand thuis bassen. Deze mensen hebben geen basversterker of een gitaarversterker. Ik moet deze dus zelf meenemen. De enige versterker die ik thuis heb staan en meeneembaar is, is mijn roland micro cube. Niet echt een basversterker dus.

Ik heb al wat rond gekeken en ik weet dat je hiermee echt je gitaarversterker naar de gallemiezen helpt. Iets wat ik niet zie zitten, maar op dit versterkertje spelen is de enige oplossing. Misschien ook handig om te weten, het zal waarschijnlijk unplugged worden, dus echt hard spelen is niet nodig.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik mijn versterker niet kapot maak? (en nee, ik ben niet van plan keihard op mn e snaar te gaan rammen of zo)

Mr.Fingers
6 juni 2012, 21:09
Voor de versterker zelf maakt het niet uit, maar de speaker kan daar absoluut niet tegen...

Trouwens, bas op een microcube met een 4" speakertje, dat klinkt echt nergens naar. Enige oplossing is een basamp zoeken...

cluseau
6 juni 2012, 21:54
Enige oplossing is een basamp zoeken...
En dan vooral een bas speaker ;).

Baker
7 juni 2012, 10:20
Vraagje, hoe gaat de zang versterkt worden?
Als er een zangsetje staat kun je nog beter daar op inprikken. Niet te hard zetten, dan kan dat prima. Gaat in ieder geval beter werken dan je roland micro cube...

xSophie
7 juni 2012, 11:10
Ik heb een bas versterker, maar die is een beetje groot om mee te nemen op de fiets of in de bus. De Roland cube is eigenlijk het enige wat nog draagbaar is en makkelijk mee te nemen.
Ik zoek eigenlijk wat tips om voor die 3 uur dat we dan oefenen misschien mn versterker zo min mogelijk naar de gallemiezen te helpen.

marter544
7 juni 2012, 11:23
Vraag iemand om je heen met een auto die je basversterker even wil brengen en ophalen..

B-stone
7 juni 2012, 11:37
Is het niet zo dat het gewoon goed gaat totdat je amp begint te vervormen? Dus gewoon je oren gebruiken..

Is de zang ook "unplugged"?? dan zal het verwacht ik gewoon goed gaan, als je echt op "hogere" volumes gaat bassen op een micro cube en de speaker beginnen te kraken, dan weet je dat je moet stoppen.

succes!!

groetjes Bram

Dweezman
9 juni 2012, 13:15
Ik heb zo al eens een speaker van een gitaaramp kapotgemaakt. Alleen de Fender Bassman vindt dat lekker.

VLP
9 juni 2012, 14:49
Hoe heb je het nu gedaan ?

Buzzel
9 juni 2012, 17:24
In die roland cubejes zitten toch helemaal geen gitaarspeakers, maar 'gewone' audio speakers. Dat heb ik me laten vertellen.

hoofd
9 juni 2012, 20:41
In die roland cubejes zitten toch helemaal geen gitaarspeakers, maar 'gewone' audio speakers. Dat heb ik me laten vertellen.

Idd, en volgens mij zitten dezelfde speakertjes ook in de bas-cubes, als 't dan toch niet zo hard gaat zou ik me er niet zo druk om maken.

Dreverhaven
10 juni 2012, 14:48
Nee, en daarnaast is het leuk om apparatuur te vernielen. Dan heb je weer een mooi verhaal voor later.