PDA

View Full Version : Speaker output creeren op Bogner Barcelona combo



rupke
6 juni 2012, 20:13
Hoi,

Ik ben op zoek naar iemand die op mijn Bogener Barcelona een speaker output kan maken. De combo heeft nu een interne speaker van 8 ohm. Wat ik graag zou willen is een cabinetje er bij aansluiten via een extra (nog te maken) speaker output. Weten jullie of wellicht zit hier iemand die mijn Bogner kan modificeren zodat ik een 8 ohm cabinetje kan aansluiten en dat dan de interne speaker ook nog werkt.

Ik kom zelf uit Waalwijk dus als iemand in de buurt zit die het kan doen is het helemaal top.

Ik hoor graag van jullie.

Gr. Rupke

Tabula Rasa
6 juni 2012, 20:22
Het is prima te maken met een aftakking, maar je gaat een 100% mismatch krijgen naar 4 ohm of 16 ohm. Dat vind je OT niet lekker.

rupke
7 juni 2012, 12:42
Ohh ok.

Nou ik heb even na zitten denken. Misschien is het volgende mogelijk. Asl ik nu de huidige speaker van 8 ohm vervang door een 16 ohm versie. Kan dan in de versterker aangepast worden dat de combo deze speaker aan kan dus een match maken op 16 ohm, dat er dan een extra speaker output bijkomt en ik daar nog een speaker van 16 ohm op aansluit dat hij dan de huidige 8 ohm weerstand gebruikt. Dus dan krijg je een soort van switch in de amp zelf. Interne speaker op 16 ohm als er een 2e bij komt van 16 ohm dat hij dan de huidige 8 ohm pakt.


Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg.

Gr. Rob

tommus42
7 juni 2012, 12:54
Dat kan, maar misschien heeft de OT een 4 ohm tap die niet is aangesloten, kun je beter (goedkoper) die gebruiken.