PDA

View Full Version : Gigbag voor een Seagull S6



DemolitionColorScheme
6 juni 2012, 19:48
Weet iemand waar ik een degelijke gigbag kan kopen voor m'n Seagull S6? Enkele aanraders welke qua qualiteit/prijsverhouding het beste zijn en waar deze gitaar goed inpast?

Eric van Esch
6 juni 2012, 19:55
Wil je een gigbag of koffer? Koffer beschermt beter, maar een gigbag is makkelijker. Je hebt ook kruisingen tussen koffer en gigbag, gemak van de gigbag (makkelijk meenemen) maar een betere bescherming. Ken de naam niet zo van die dingen, maar dat zullen anderen wellicht wel weten.

DemolitionColorScheme
6 juni 2012, 19:56
Ja, die hybrids ken ik. Best handig, ja!
Ik wil het liefst gewoon een degelijke gigbag, geen koffer. Moet dus op m'n rug kunnen.

Eric van Esch
6 juni 2012, 20:20
Ik zou gewoon naar een winkel gaan en daar de dikste gigbag die je kunt krijgen nemen (zo heb ik het zelf gedaan). Voor een duurdere gitaar maken die paar euro's meer toch niets meer uit toch? Liever een goede en betrouwbare bag dan een half ding.

Plant
7 juni 2012, 11:36
Wil je een gigbag of koffer? Koffer beschermt beter, maar een gigbag is makkelijker. Je hebt ook kruisingen tussen koffer en gigbag, gemak van de gigbag (makkelijk meenemen) maar een betere bescherming. Ken de naam niet zo van die dingen, maar dat zullen anderen wellicht wel weten.

Da's een softcase. En die heb je ook met draagbanden voor op je rug. Lichter dan zo'n lompe koffer en betere bescherming dan een gigbag. Ik heb er ook een en fiets daar al jaren wekelijks mee rond. Aanrader!