PDA

View Full Version : Wat is de kwaliteit van een Multi-effect ?



VLP
5 juni 2012, 20:13
Beste GN'ers

Een half jaartje geleden heb ik me een Boss ME-25 aangeschaft vooral voor de fun eigenlijk.

Gitaar: -Epiphone LP standard 50th anniversary 1960
Amp: -Vox Ac15c2

Nu vind de kwaliteit van de effecten en audio interface redelijk slecht terwijl ik hier wel goede recensies over lees. De overdrive van men versterker vind ik zowizo een pak beter.
Wanneer ik gewoon clean speel en de ME-25 staat tussen men versterker, gitaar aangesloten is mijn mooie clean van m'n Vox helemaal naar de *****. Is dit gewoon door de mindere kwaliteit van dit effect ?

Is het verschil groot tussen de kleine effectenbakjes ?


Even terzijde

Heeft het zin om een overdrive/delay effectje te kopen als je over een cube XL 80 speelt ? Je hebt deze dan toch al in je amp steken ?


Alvast bedankt voor de reacties.

lennytien
5 juni 2012, 21:08
Het klinkt alsof je ook de ampmodeler gebruikt van de me-25. Ik denk dat je geluid eerder overeind blijft als je dit uitzet. Je moet het pedaal eigenlijk in 'stompbox-mode' gebruiken. Evt. ook kijken of speakersimulatie op je bosspedaal aanstaat (en dit dan uitzetten).

Voor de rest zijn losse stompboxjes toch vaak van betere kwaliteit en, niet geheel onbelangrijk, zijn ze ook veel leuker!

Riky
6 juni 2012, 17:03
Ja amp en speaker simulatie moet je uit zetten als je die aan hebt. Die heb je niet nodig als je over een amp speelt. Kan soms voor leuke effecten zorgen, maar doorgaan heb je liever the real deal.

Een overdrive of delay kopen kan zeker zin hebben, mits je de ingebouwde effecten niet vindt voldoen.

VLP
6 juni 2012, 18:39
Dat ga ik dan straks een testen. Volgens mij staat de ampmodeling uit.

En weet iemand iets over de kwaliteit van de audio interface ?