PDA

View Full Version : standard tele (mex) = 500 euro?



john.3001
11 juni 2003, 12:37
gewoon ff een simpele vraag...

Weet iemand hoeveel ik voor een standard tele neer moet leggen (uit Mexico!)???

Musik-produktiv zegt 499 euro? Op welk bedrag moet ik dan rekenen in Nederland?

Kjiratsiekoedel
11 juni 2003, 12:46
nieuw in ned: 600 volgens mij
2e hands vanaf: 300

green_day
11 juni 2003, 12:52
toch maar bij fender neergelegd? nou prima keus hoor! een standard mex. tele is idd rond de 500 nieuw. Ik geloof ook dat er fat tele's etc. zijn die kosten dan weer wat meer. maar echt de standaard telecaster is 500 (misschien iets meer)

Ic3gl0vE
11 juni 2003, 13:07
waarom ga je niet even naar musikproduktiv... Ik weet niet waar Heerlen ligt maar die winkel is zeker de moeite waard!

vincentvdlocht
11 juni 2003, 13:20
ze leveren ook in nederland !!!! en via de post hoef je geen importkosten te betalen zo ver ik weet

john.3001
11 juni 2003, 14:41
Nou, heerlen ligt op zich dicht bij de grens, maar ik koop al m'n spullen bij Arons (ja, dat muziekhuis waar de eigenaar pas van is overleden), en ik kan daar aardig afdingen denk ik...

Ik koop er namelijk meteen een versterker bij...

enne... Green_Day: ik heb me niet bij Fender 'neergelegd', het was mijn eerste keus 'all along'... Na enkele keren te flirten met andere gitaarmerken ben ik toch bij Fender teruggekeerd...

Chezzy
11 juni 2003, 15:06
ze leveren ook in nederland !!!! en via de post hoef je geen importkosten te betalen zo ver ik weet
Alleen een gitaar kopen zonder erop te hebben gespeeld is *geen* goed idee...

vincentvdlocht
11 juni 2003, 15:09
Als je een fabrieksgitaar koopt en je hebt wel es op dezelfde gitaar hebt gespeeld, dan zou dat toch niet echt tegen kunnen vallen? of wel...?

green_day
11 juni 2003, 15:19
Als je een fabrieksgitaar koopt en je hebt wel es op dezelfde gitaar hebt gespeeld, dan zou dat toch niet echt tegen kunnen vallen? of wel...?

nou die kwaliteit kan schommelen hoor.. nou is dit met mexicaanse fenders meestal wel vrij stabiel. Maar er is natuurlijk altijd kans op een rotte appel. Ik zou liever even uitproberen!

vincentvdlocht
11 juni 2003, 15:22
soms is het een gok die je kunt/moet nemen.... als het echt veel scheelt, dan kun je die gok nemen, als er iets mee is, kun je er alsnog naar toe rijden.

Harry
11 juni 2003, 15:51
ik zou die gok dus niet nemen. Ik moet zelf een gevoel hebben bij een gitaar, en ik speel ook niet altijd op de duurste, maar zoals gezegd kan de kwaliteit schommelen. Ik heb o.a. een japanse Squier uit de jaren '80 en heb die voor het kopen vergeleken met enkele japanse en amerikaanse Fenders, en die Squier van mij kwam als winnaar uit de bus.

Lacrymosa
11 juni 2003, 15:54
waarom wacht je niet ff, en spaar je ff 300 euro door voor een Highway 1 tele, komen als et goed is op de markt zodra jij je geld bij mekaar heb

CheerS!!

john.3001
11 juni 2003, 16:11
ik heb niet graag een dure gitaar in m'n handen...

Klinkt misschien raar, maar ik voel me plezieriger met wat goedkopere instrumenten... Daar ga je iets minder voorzichtig mee om (althans, ik dan) waardoor ze meer persoonlijkheid krijgen...

Neem bijvoorbeeld de Les Paul custom (Gibson wel te verstaan) van mijn gitaarleraar. Op zich een prachtige gitaar, maar zo voorzichtig behandeld (en terecht in mijn ogen, ik bedoel, best prijzig) dat je niet echt kan zeggen dat het beestje weet wat rock 'n' roll is...

Als ik thuis kom ben ik echt blij als ik even mijn Squier vast kan houden

600 euro is voor mij dus echt max...

Misschien ga ik ooit nog es wat duurdere gitaren kopen.
Ik bedoel, die thinline tele's zijn ook enorm geil!!!

bassman410
11 juni 2003, 16:37
Een Fender Tele (mex) is een prima keuze, ik heb er zelf een uit de deluxe serie. Ik zou echter nooit een gitaar kopen die je niet zelf hebt bespeeld, het moet liefde op het eerste gezicht zijn (qwa spelen!), hecht niet te veel aan uiterlijk/prijs enz. Maar eerst zelf erop spelen dus, ook voor de fabrieks gitaren geldt dat er geen 1 het zelfde is/of speelt!

even een reactie op 'dure gitaren'.......
Ik vind dat onzin, die dingen zijn er om op te spelen, duur of niet duur...touwens wat is duur voor een instrument die je zoveel vreugde en liefde kan bezorgen, je kan ook nog eens iemand ander blij maken met de muziek die je eruit krijgt....Gaan met die Banaan dus.

:cool: Greets.

Ic3gl0vE
11 juni 2003, 16:40
een gitaar is te duur wanneer je met een goedkopere even veel plezier kan beleven, of wanneer je gewoon het gevoel hebt met iets 'onbetaalbaars' te spelen waardoor je te voorzichtig wordt.

john.3001
12 juni 2003, 16:23
hij kost in mijn gitaarwinkel nieuw 499 euro (sunburst iets duurder natuurlijk)...

ik dacht ik zeg t ff

Nicci
12 juni 2003, 17:32
Als je een fabrieksgitaar koopt en je hebt wel es op dezelfde gitaar hebt gespeeld, dan zou dat toch niet echt tegen kunnen vallen? of wel...?

nou die kwaliteit kan schommelen hoor.. nou is dit met mexicaanse fenders meestal wel vrij stabiel. Maar er is natuurlijk altijd kans op een rotte appel. Ik zou liever even uitproberen!

je kan afspreken dat als hij niet bevalt, je hem terug kan sturen. het zou zelfs kunnen dat ze daartoe verplicht zijn . . . . .

green_day
12 juni 2003, 21:43
Als je een fabrieksgitaar koopt en je hebt wel es op dezelfde gitaar hebt gespeeld, dan zou dat toch niet echt tegen kunnen vallen? of wel...?

nou die kwaliteit kan schommelen hoor.. nou is dit met mexicaanse fenders meestal wel vrij stabiel. Maar er is natuurlijk altijd kans op een rotte appel. Ik zou liever even uitproberen!

je kan afspreken dat als hij niet bevalt, je hem terug kan sturen. het zou zelfs kunnen dat ze daartoe verplicht zijn . . . . .

ja maarja.. dat gedonder daar omheen allemaal.. ik weet hoe dat is, want ik had eerst een strat waarvan de hals scheef was en die kon ik dus inruilen.. maar twas allemaal wel wachten enzo hoor! En is het nou echt te veel moeite om even heen te rijden en dan zeker weten of je een gitaar wilt?

john.3001
13 juni 2003, 10:04
volgens mij ben ik niet verplicht de gitaar te kopen als ik hem heb besteld...

Lacrymosa
13 juni 2003, 10:16
maar ik denk dat je met een highway een leuke gitaar heb, de kwaliteit van een dure, maar omdat die lak zo dun is zal ie heel snel wat beschadegingen oplopen en dus veel karakter van de gitarist zelf in et uiterlijk vertonen

daarom ga ik van de zomer een highway strat kopen

CheerS!!

Ic3gl0vE
13 juni 2003, 12:46
musik produktiv neemt spullen zonder moeite terug als ze je niet bevallen. Het enige probleem is dat ze de verzendkosten naar het buitenland niet vergoeden en jij dus ook zelf de retourkosten moet betalen. Of ze die kosten ook niet vergoeden als er een mankemenet aan je gitaar is weet ik niet.


als je 'm hebt besteld ben je wèl verplicht 'm ook te kopen. Je kunt namelijk kiezen, of vooruit betalen met creditcard (dan zijn de verzendkosten 8 euro) of betalen aan de deur (verzendkosten 20 euro). En je kunt 'm natuurlijk niet eerst testen aan de deur