PDA

View Full Version : Gitaar kopen in het buitenland



Amokachi
4 juni 2012, 21:44
hy ik heb een gitaar gevonden in het buitenland.
maar particuliere verkoop, dus geen winkel.
maar hoe regel je zo een betaling op een veilige manier?
de verkoper woont in spanje dus niet bij de deur.

snaarplukker
4 juni 2012, 23:49
hy ik heb een gitaar gevonden in het buitenland.
maar particuliere verkoop, dus geen winkel.
maar hoe regel je zo een betaling op een veilige manier?
de verkoper woont in spanje dus niet bij de deur.
Koop je een gitaar op uiterlijk of om een bepaalde klank?
Zijn ze in Nederland niet op marktplaats te vinden?
De veiligste betaling is handje contantje. Voor een transactie als deze heb je veel vertrouwen in de verkoper nodig.

-Martijn-
5 juni 2012, 00:00
Daar moet je gewoon niet aan beginnen. ;)

Amokachi
5 juni 2012, 06:27
het is klank en uiterlijk, en beetje betaalbaarheid.
die wat ik op oog heb is niet voorbij gekomen op MP of dergelijke.

Maar is geen veilige betaling mogelijk? betaling bij levering of dergelijke?

Hotpepper01
5 juni 2012, 07:25
Veilig betalen zal niet een probleem zijn. Naar Spanje kun je gewoon met de bank betalen met je BIC en IBAN code of Paypal of ..
Veilig ontvangen is veel lastiger. De eerste vraag is of de verkoper inderdaad die gitaar in het bezit heeft. Ik check dat door een vraag naar een foto die niet standaard ziet: bijvoorbeeld de headstock van bovenaf in combinatie met een koffiekopje of zoiets. Communiceer veel voordat je besluit het wel of niet te doen. Stel vragen waaruit blijkt dat hij voldoende van gitaren weet. Je kunt er voor kiezen om de gotaar te laten ophalen door een koerier. Kost wat, maar dan heb je wel zekerheid. Kies sowieso voor een passende verzendservice, dwz in verhouding met de waarde van de gitaar. Praat je over een gitaar van 400 euro of eentje van 5000. Heb je een dure op het oog, kies dan ook voor een goede verzendservice. En verder is en blijft het altijd voor een groot deel een kwestie van vertrouwen...

Amokachi
5 juni 2012, 16:03
hoe kan je dat regelen dat een koerier de gitaar daar ophaald?
dat zou wel de oplossing kunnen zijn.
ik vind het zo kut.
het is zeker geen dure gitaar,
het betreft een Epiphone Bluesmaster, ik heb hem vroeger gehad en terug verkocht.
maar ik heb er spijt van.

Braindead
5 juni 2012, 18:45
Je kunt vragen of de verkoper paypal accepteert. Dan gaat het geld eerst op een tussenrekening totdat je de gitaar hebt ontvangen. Als het geen dure gitaar is kan je ook zo denken dat je in ieder geval minder risico loopt mocht de gitaar niet aankomen of iets dergelijks. Beter lijkt me om gewoon ebay in de gaten te houden. Die geeft ook kopersbescherming als je via paypal betaalt.

edit:

Is dit wat? Verkoper heeft helaas weinig (21) feedback maar je kunt altijd bieden en kijken waar je hem voor kunt krijgen. Kan je in ieder geval via ebay kopen dus kopers bescherming. Zit ook een koffer bij.

http://www.ebay.com/itm/Epiphone-Blues-Master-Songwriter-12-fret-acoustic-guitar-Bluesmaster-Keb-Mo-/150829715927?pt=Guitar&hash=item231e26d1d7

Amokachi
5 juni 2012, 19:20
daarnet even met hem gemailt en de foto's onderzocht, blijkt dat het om een oplichter gaat.
damn die mannen zijn goed voorbereid seg.
dus verder opzoek naar een mooie parlor.

@braindead : deze op ebay ziet er wat afgeleefd uit voor zijn vraagprijs.

Braindead
5 juni 2012, 23:09
Afgeleefd voor zijn vraagprijs... Wat is zijn vraagprijs dan? Ik lees alleen reserve not met en quote "There is a very reasonable reserve on it". Of heb je hem al gemaild?

Dat afgeleefde zie ik niet zo. Hij ziet er netjes uit zo op de foto en er staat in de advertentie dat hij licht gebruikt is. Ik zie alleen op de achterkant een paar strepen wat mogelijk krassen zijn. Niet dat je hem van mij moet kopen maar ik zou hem wel ff in de gaten houden. Kan interessant zijn afhankelijk van hoe hoog er geboden wordt.

Amokachi
6 juni 2012, 07:46
ja klopt, ik dacht dat die direct kopen zijne vraagprijs was.
ben niet zo bekend met ebay.

ik ga hem in de gate houden.

terrasbeest
6 juni 2012, 10:49
Die gast op ebay zit in de US. Verzendkosten zijn een paar honderd dollar, invoerrechten, BTW enz........

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?130288-Het-wel-en-wee-van-invoeren

Braindead
7 juni 2012, 19:49
Komt inderdaad nog het een en ander bovenop dus je moet niet teveel bieden. Aangezien je ze 2dehands op internet bijna niet tegenkomt zal je toch iets dieper in de buidel moeten tasten en iets meer risico moeten lopen als je er op korte termijn eentje wil.

youpo
10 juni 2012, 22:03
nooit een instrument kopen zonder het gevoeld en gehoord te hebben!!