PDA

View Full Version : Danelectro



Rutger
11 juni 2003, 12:02
Hoi,

Ik denk erover een chorus aan te schaffen en ben wat aan het rondneuzen. Nou lees ik op harmonycentral lovende dingen over de Daneletro Cool Cat, maar ja, dat is harmonycentral. Ik ken Danelectro eigenlijk alleen van de bedenkelijke kleurtjes.

Hebben jullie ervaringen met Danelectro en wat vinden jullie van hun pedaaltjes (afgezien van het uiterlijk dus :) )? Ik hoor er nl maar weinig over.

Daarnaast: wat is de beste chorus die je kunt krijgen?

Negative K3 fan
11 juni 2003, 14:02
ik heb het nirvana forum (ja sorrie) veel over die coolcat van danelectro gehoord. Het is zeker niet de beste chorus out there, maar wel erg goedkoop, ik weet niet hoe duur ze hier zijn. Maar als je op een budget zit schijnen die dingen leuk te zijn, anders zou ik voor iets beters gaan als je het geld toch hebt.

Rutger
11 juni 2003, 14:15
je hebt het waarschijnlijk over de mini-pedalen van Danelectro, die zijn idd goedkoop. de normale pedalenlijn daarentegen gaat wat pittiger geprijst over de toonbank.

k weet alleen niet wat je er nieuw voor in Nederland neertelt.

stringer
11 juni 2003, 19:15
Ik heb de coolcat al een paar jaartjes:

Ja het ding is lelijk, maar klinkt mooi. Het is een natuurlijke chorus die niet teveel het gitaargeluid beinvloedt. Er is wel een nadeel: er moeten maar liefst 2 batterijen in of je moet de speciale 18 volt adapter gebruiken. Ik gebruik hem trouwens ook vaak als DI voor mijn aloestische gitaar;klinkt erg goed.

Mitch
11 juni 2003, 19:53
Ik heb een aardige bek aan chorus-pedalen geprobeerd en vond uiteindelijk de Carl Martin er met kop en schouders boven uitsteken. Maar da's zeer persoonlijk en wel om deze reden: meer dan welk pedaal houdt -ie je eigen gitaar geluid intact, er komt alleen een licht effect in je geluid, als je begrijpt wat ik bedoel.
Als je van een chorus houdt die zoals bij de meeste pedalen meer op je geluid komt te liggen is het niks. Sommige mensen vinden het geluid te zwak vergeleken met een small stone (of is het nou clone, ik vergeet dat altijd), ik vind het eerder subtiel. :)
Bijkomend voordeel: je kunt er twee instellingen op kwijt !
Nieuw wel duur (199E), maar ze komen regelmatig tweedehands voorbij.
Heb de mijne ook voor de helft.

daron_kurt
11 juni 2003, 20:29
ik heb een danelectro milkshake chorus, dat is zo'n kleintje, en die vind ik best goed, wel extreem dingetje. Maar ik heb ook een chorus in mijn multi-effect die ongeveer t zelfde is, dus daarom is die dan. een beetje overbodig geworden, dus mocht je geiinteresseerd zijn ;)

Rutger
11 juni 2003, 21:08
bedankt! t is dus wel een leuk ding. ja, de carl martin is idd hele een goede, maar ik zoek een middenklas pedaal omdat ik nog weinig ervaring heb met chorus. als ik er echt verliefd op wordt kan ik nog altijd voor een CM gaan ofzo.

k heb van iemand gehoord dat die dingen wel toon wegzuigen, klopt dat?

Negative K3 fan
11 juni 2003, 21:39
je hebt het waarschijnlijk over de mini-pedalen van Danelectro, die zijn idd goedkoop. de normale pedalenlijn daarentegen gaat wat pittiger geprijst over de toonbank.

k weet alleen niet wat je er nieuw voor in Nederland neertelt.

nee, ik hebn het echt over de coolcat.

Mitch
11 juni 2003, 21:43
...... als ik er echt verliefd op wordt kan ik nog altijd voor een CM gaan ofzo.
k heb van iemand gehoord dat die dingen wel toon wegzuigen, klopt dat?

Ga je mond spoelen ! Wie heeft je dat ooit wijs gemaakt ? :evil:
Ik weet niet of je al het gedoe over true bypass wel eens leest, maar de CM's zijn het echt hoor 8-)

Rutger
11 juni 2003, 22:02
nee nee nee, ik heb het niet over de CM maar over de Danelectro.

kom nou, k heb de delayla gekocht omdat ie de tone het beste intact laat, je praat met een mede-CM liefhebber. :)

Mitch
11 juni 2003, 22:23
Peace.



8-)

Han Solo
12 juni 2003, 12:56
Ik heb zelf de CoolCat en ben er zeer tevreden over. Zullen best betere zijn, maar voor mij is ie goed.
Check even de maniacs, bij occassions, staat een CoolCat (MET adapter!)
voor een schappelijke prijs.

www.musicmaniacs.nl/
See you

RadiuS
12 juni 2003, 12:58
whua, zowaar een mede-haarlemer op dit forum :) ! K vind music maniacs nie zon speciale winkel trouwens...en die site is Lelijk.

Han Solo
12 juni 2003, 13:05
Site is inderdaad niet om aan te zien, maar ik ben toch blij dat ze er zijn, vooral voor plectrum/snaren aankopen in geval van nood. :razz:
Alphenaar is ook niet m'n favoriete winkel..... :-(

RadiuS
12 juni 2003, 13:48
zeker niet voor gitaren, maar je moet de plectrums ("Alice picks") daar es bekijken, echt vet, een soort perloid. :P en voor pianos en orgels moet je daar wel weer zijn :lol:

Han Solo
12 juni 2003, 13:54
Heb ik, die alice. (Bakje vol eigenlijk) Past perfect bij m'n slagplaat :razz:
Enne....piano speel ik niet. Word helemaal gek als ik daar ben en iemand zit de vogeltjesdans te spelen...... :chicken:

RadiuS
12 juni 2003, 14:28
lol :chicken:

Rutger
12 juni 2003, 16:05
Nou, ik heb een Cool Cat gekocht voor 60 euro incl. adapter, hij wordt opgestuurd. Ik ben heel benieuwd. :)

iemand nog behoefte aan een review?

Negative K3 fan
12 juni 2003, 18:28
ik wel :)

maarten
12 juni 2003, 21:53
doe mij maar drie!

Rutger
17 juni 2003, 09:29
hoi,

Ik heb hem binnen. Om eerlijk te zijn haal ik er meer uit dan ik had verwacht! :) Ik kocht hem zo van: leuk, een chorusje erbij. Maar ik heb er gisteren wat mee zitten rommelen en kwam erachter dat het mijn geluid verbazend goed verrijkt. Het maakt mijn tone voller en rijker, zowel clean als overstuurd. De chorus ligt er idd niet bovenop maar mengt zich meer in het gitaargeluid, zonder het geluid van mijn gitaar geweld aan te doen. Met een klein beetje chorus erin komt het mijn geluid echt ten goede, wat ik eigenlijk niet verwacht had (aangezien ik iemand ben van: je moet klaar zijn met alleen een gitaar en een amp). De bypass is gewoon goed, ik merk geen verschil als ik het pedaal tussen mijn spullen zet. De extreme stand is gewoon erg leuk, voor als je wat meer noise wilt gebruiken in bv een intro ofzo. Leuk pedaal dus! :)

Pino20
17 januari 2004, 20:33
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar de Mini pedalen van Danelectro. Ik heb vooral interesse in de Pedal Tuner, de PB&J Delay, de Black Coffee Metal Distortion en de Black Licorice Beyond Metal. Heeft iemand ervaring met één van deze pedalen? En weet iemand of ze ergens te krijgen zijn in de buurt van Utrecht?

Wouter

Han Solo
17 januari 2004, 22:27
Ik heb ze wel eens gezien bij Dirk Witte in Amsterdam. Niet echt in de buurt maar ok. Je kan ze online zien en bestellen bij Speelonk. (www.speelonk.nl ) Zelf heb ik echter geen ervaring met deze zaak. Succes

Pino20
18 januari 2004, 01:03
Ik heb ze wel eens gezien bij Dirk Witte in Amsterdam. Niet echt in de buurt maar ok. Je kan ze online zien en bestellen bij Speelonk. (www.speelonk.nl ) Zelf heb ik echter geen ervaring met deze zaak. Succes

Thanks, ik had gezien dat ik ze bij Speelonk kon krijgen. Hmm gaat me toch twee keer een uur reizen kosten. Ach het is voor een goed doel. Jammer genoeg heb ik er niet veel info over anders had ik hem wel even besteld. En Dirk Witte lijkt me even ver weg als Speelonk.

zjanke
21 januari 2004, 20:21
Ik zocht een DM-2 (nog steeds eigenlijk :-D ), maar wil er geen 200+ voor betalen. Tot die tijd speel ik met mijn alternatief en dat is dus de PB&J. Ik denk dat het een onderschat apparaatje is, het ding klinkt (ok, ok, mijn oren 8-) )gewoon goed. Enige nadeeltje is dat je even moet leren omgaan met de kleine knoppen, je trapt het pedaal "aan" in de long-mode, je moet daarna even met de linkerknop naar de short-mode gaan.
(tenzij je U2 speelt natuurlijk :razz: )
Prima ding voor de 70 € die ik ervoor heb betaald 8-)

Pino20
22 januari 2004, 09:50
Ik zocht een DM-2 (nog steeds eigenlijk :-D ), maar wil er geen 200+ voor betalen. Tot die tijd speel ik met mijn alternatief en dat is dus de PB&J. Ik denk dat het een onderschat apparaatje is, het ding klinkt (ok, ok, mijn oren 8-) )gewoon goed. Enige nadeeltje is dat je even moet leren omgaan met de kleine knoppen, je trapt het pedaal "aan" in de long-mode, je moet daarna even met de linkerknop naar de short-mode gaan.
(tenzij je U2 speelt natuurlijk :razz: )
Prima ding voor de 70 € die ik ervoor heb betaald 8-)

Dat geld van die pedaaltjes is echt helemaal niks. Ik ben dus ook op zoek naar die PB&J. Maar alleen die kleine knoppen leken me irritant. Verder wil ik ook de Black Licorice of de Black Coffee. En die zijn maar 67 en 60 euro. Das toch echt helemaal niks.
Trouwens echt heel erg bedankt voor de info :strat: