PDA

View Full Version : Ibanez WH-10 of Vox Wah 847



Peppertje
3 juni 2012, 12:56
Hallo,

Ik wil een wah pedaal kopen. Alleen zit ik heel erg te twijfelen tussen de Ibanez WH-10 of de Vox Wah 847. Toen John Frusciante nog bij de chili peppers zat gebruikte hij de Ibanez WH-10. Ik wil die sound ook, maar mijn gitaarleraar zei dat dit een stuk plastic was en dat die na 20x erop staan en gebruiken kapot was. Hij zei dat ik beter die Vox wah 847 kon gebruiken.

Nu weet ik het niet meer en vraag ik jullie om hulp.

Dirk_Hendrik
3 juni 2012, 13:02
, maar mijn gitaarleraar zei dat dit een stuk plastic was en dat die na 20x erop staan en gebruiken kapot was.

Zeg maar tegen je gitaarleraar dat hij z'n vakkennis wel eens even mag gaan updaten voordattie praat. ;-)

De WH10 is sinds een jaar of 2 gereissued in een keurige metalen behuizing. Wél hebben ze een paar kleine wijzigingen aangebracht in de bypass waardoor vele internetexperts zo hard mogelijk beginnen te roepen dat het ding veel slechter is. Zo erg is het nou ook weer niet.

Peppertje
3 juni 2012, 13:14
Dankjewel voor je snelle reactie. Dan ga ik toch maar voor een WH-10 denk ik..

robert-gitarist
3 juni 2012, 23:39
Je kunt natuurlijk ook eerst even allebei uitproberen voor je een keuze maakt :) En eventueel nog andere merken bij betrekken. Er zijn namelijk zoveel wah pedalen en smaken :D