PDA

View Full Version : Opgelicht!



Kilian
3 juni 2012, 12:14
Hello,

ik had via marktplaats een Line 6 pro pod x3 besteld, alles leuk en aardig, ik maak het geld over stuur een printscreen er van mee, maar na 2 weken nog niks binnen, nu reageert hij zij ook nergens meer op..
nou ben ik naar de politie gegaan en die vertelde me dat ik zo veel mogelijk info moet verzamelen van deze man of vrouw.

als vraag aan jullie kennen jullie iemand die zich zelf zo vernoemd:

Sheline Sambo
leermens, te Groningen

alvast bedankt.

arjanb01
3 juni 2012, 12:28
Helaas pindakaas uithuilen en opnieuw beginnen. Voor die paar honderd euro komt de politie niets eens uit zijn bureau stoel.
Wat ikzelf altijd doe is voordat ik iets 2e hands bestel via een marktplaats de naam googelen en kijken of er een verleden van deze persoon is. Ten tweede zal ik nooit reageren op ads van buitenlanders (ik weet het, het klinkt hel erg Wilders maar het is gezonde achterdocht).

Pepe
3 juni 2012, 12:38
Leermens woont ie? Een klein dorpje, paar honderd inwoners. Ik maak me sterk dat de plaatselijke diender gelijk weet wie je bedoelt.

Dippides
3 juni 2012, 13:11
Lijkt me sterk dat een oplichter z'n echte woonplaats op marktplaats zet.

harrie-beton
3 juni 2012, 13:28
hoeveel geld heb je overgemaakt?

Buzzel
3 juni 2012, 16:09
Ik ben ook wel eens opgelicht op markplaats. Heb aangifte gedaan. Bankrekening, IP adres alles er bij. Heb een jaar geleden een bericht gekregen dat ze een onderzoek zouden starten aangezien deze persoon in kwestie meer mensen heeft opgelicht, na wat zoeken kwam ik al snel op een eurotje of 10.000 aan die hij van mensen had gestolen. Maar tot op heden nog niks weer van gehoord.

Geld zie je niet meer, wel een wijze les geleerd.

Voortaan gaan alle marktplaatsverkoper mailtjes door de test. IP adres wordt gecontroleerd (even zijn ip invullen in google geeft al snel aan of het een oplichter is of niet) Tevens zijn bankrekening checken en E-mail ook. Dan vraag ik nog even wat extra info. Bla bla, waarom verkopen enzo. En als het echt duur is nog even bellen. De laatste keer een uur gebeld, is nog gezellig ook ;)

Kilian
3 juni 2012, 17:38
hoe kan ik ze bank rekening checken dan?? ik heb ze rekening nummer, meer niet?

Buzzel
3 juni 2012, 17:42
gewoon zijn rekening nummer plakken in google, als er meer mensen zijn opgelicht en dit ook hebben aangegeven op opgelicht.nl oid dan hebben ze vaak het rekeningnummer ook aangegeven. Dus als je daar zijn rekening nummer vind weet je dat het niet goed in de haak is. Idem met IP en naam.

Rinze
3 juni 2012, 17:48
Leermens woont ie? Een klein dorpje, paar honderd inwoners. Ik maak me sterk dat de plaatselijke diender gelijk weet wie je bedoelt.

Hahahaha. Wat jullie in de randstad niet weten is dat Bromsnor al een jaar of 20 wegbezuinigd is. Hier in het Noorden is het minimaal qua politie. Grote gebieden en te weinig dienders om wie dan ook te kennen. Te weinig ook om op tijd te komen als er iets gebeurt..

Leermens is wel echt klein trouwens. Niet echt een gangbare naam ook hier, kan misschien eens vragen bij iemand die daar bekend is. Die naam is de naam die bij de rekening hoort?

Brewskie
3 juni 2012, 17:48
Mijn vriendin vorig jaar ook overkomen met een ebook-reader. Bleek een bankrekening gebruikt te zijn van een asielzoeker. Ze heeft bij mij uitgehuild en vervolgens 1 besteld via een shop. Jammer dat haar vertrouwen in de mensheid weer beschadigd is.:stop:

Kilian
3 juni 2012, 19:29
thx, ik zal even kijken

Venlonaer
7 juni 2012, 10:21
Maar hoe check je dan een IP als je alleen mail contact hebt? Lijkt mij een allerziens bruikbare tip voor de toekomst!

bass blom
7 juni 2012, 10:23
Maar hoe check je dan een IP als je alleen mail contact hebt? Lijkt mij een allerziens bruikbare tip voor de toekomst!

door de bron van het bericht te bekijken in je mailprogramma.

Buzzel
7 juni 2012, 10:26
Soms lukt dat niet dan gebruik ik dit.

http://whatismyipaddress.com/trace-email

Als je de details van een mail bekijkt kan je de header kopieren (daar staat ergens wel de IP, maar soms nogal onduidelijk bijvoorbeeld als je met gmail verstuurd kan ik het niet vinden). Plak je in deze site en plop IP :-)

almarvk
7 juni 2012, 11:42
Hier nog meer info: http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1338057491/59

Buzzel
7 juni 2012, 12:07
even gekeken op de die website zijn er maar liefst 55! mensen door de zelfde persoon opgelicht als die mij heeft opgelicht. En er gebeurt niks mee terwijl bijna iedereen aangifte heeft gedaan (ik ook). En waarschijnlijk zijn er nog eens 10tallen mensen die niet hebben aangegeven dat ze door hem zijn opgelicht.

Politie zal waarschijnlijk pas iets doen als hij echt veel geld heeft afgetroggeld. Dus ben bang dat jij je geld ook nooit weer ziet.

Hendriks
8 juni 2012, 14:52
Leermens woont ie? Een klein dorpje, paar honderd inwoners. Ik maak me sterk dat de plaatselijke diender gelijk weet wie je bedoelt.

Ik zal er even doorfietsen , vlakbij :) , je ziet wel vaker dat ze gewoon de postcode van een gehucht nemen om vertrouwen te wekken.

peter_heijnen
9 juni 2012, 15:00
Ten tweede zal ik nooit reageren op ads van buitenlanders (ik weet het, het klinkt hel erg Wilders maar het is gezonde achterdocht).
Wat een lachertje dit als het niet zo triest zou zijn. 'Nee ik ben geen xenofoob, ik heb alleen gezonde achterdocht tav buitenlanders...'

En potenrammers zijn ook niet homofoob hoor, die hangen gewoon gezonde christelijke waarden aan...

geert1976
10 juni 2012, 13:41
Wat een lachertje dit als het niet zo triest zou zijn. 'Nee ik ben geen xenofoob, ik heb alleen gezonde achterdocht tav buitenlanders...'

En potenrammers zijn ook niet homofoob hoor, die hangen gewoon gezonde christelijke waarden aan...

Ik ben Christelijk en ik ben geen homofoob, zoals de meeste Christenen dat niet zijn, dus dat slaat eigenlijk nergens op.
Doe dit soort beledigingen bij je vriendjes in het café, maar laat dat hier achterwege aub.

Pepe
10 juni 2012, 14:04
... Arjan bedoelt het onschuldig, daar pakt Peter het verkeerde element uit en van die reactie pakt Geert dan weer het verkeerde element uit...

Ik heb sterk het gevoel dat, die lijn doorzettend, ik het nu moet opnemen voor den Cafébezoeker ... :D

macwilliams
10 juni 2012, 14:17
... Arjan bedoelt het onschuldig, daar pakt Peter het verkeerde element uit en van die reactie pakt Geert dan weer het verkeerde element uit...

Ik heb sterk het gevoel dat, die lijn doorzettend, ik het nu moet opnemen voor den Cafébezoeker ... :D

Nee hoor ik kan prima voor mezelf opkomen.





:D

BamBuFan1
10 juni 2012, 18:23
Is dit niet het moment dat er iemand in het café: "ZE ZOUDEN ZE GEWOON ALLEMAAL TEGEN DE MUUR MOTTEN ZETTEN!!" hoort te roepen?

Zo ja, bij deze.

HaroldA
11 januari 2014, 13:59
Uit het ergernis-topic:


Ik denk dat ik voor het eerst opgelicht ben op Marktplaats. €56,75 voor een effect betaald, en krijg nu al 4 dagen geen reactie meer ...

De verkoper is "4 jaar actief op Marktplaats". Ik had de afbeeldingen van z'n advertentie natuurlijk eerst door Google Images gehaald om te zien of ze ergens anders vandaan kwamen: niets. Maar ik zie nu dat de afbeeldingen van z'n andere effect-advertenties wel van andere sites komen.

Ik gok dat ik al meer dan 100 transacties via Marktplaats heb gedaan, dit is de eerste waar ik een slecht gevoel bij heb.


Via een andere advertentie (en een ander emailadres/marktplaats-account) heb ik wel weer contact met de verkoper waar ik meer informatie wil krijgen, zoals een telefoonnummer of adres ... ik ben bang dat als ik te veel ga vragen hij me daar ook weer dood gaat zwijgen, dus doe voorzichtig aan.

HaroldA
11 januari 2014, 14:11
Via een andere advertentie (en een ander emailadres/marktplaats-account) heb ik wel weer contact met de verkoper waar ik meer informatie wil krijgen, zoals een telefoonnummer of adres ... ik ben bang dat als ik te veel ga vragen hij me daar ook weer dood gaat zwijgen, dus doe voorzichtig aan.

... en ineens krijg ik een mailtje dat hij op de post zit! ... maar dit is wel zorgelijk: op de andere advertentie kreeg ik deze reactie toen ik vroeg of de foto's echt waren: "Ja de foto is van het effect zelf hij is echt nieuw". Dat is wel een leugen, want de foto's komen gewoon van het Internet.

Het kan nog steeds zijn dat ik een baksteen ga ontvangen, dus ik blijf er een wrang gevoel bij houden tot hij daadwerkelijk binnen is. Ik ga iig voorzichtiger zijn bij mijn volgende aankopen.

Plant
11 januari 2014, 14:56
"Ja de foto is van het effect zelf hij is echt nieuw". Dat is wel een leugen, want de foto's komen gewoon van het Internet.

Misschien heeft hij die foto's op Internet ook gewoon zelf geplaatst. Ik heb ook her en der nog foto's online staan van spullen die ik later op mp heb verkocht. Als iemand mijn advertentiefoto's gaat googlen en elders dezelfde foto's vind ben ik toch ook niet meteen een leugenaar?

HaroldA
11 januari 2014, 14:58
Misschien heeft hij die foto's op Internet ook gewoon zelf geplaatst. Ik heb ook her en der nog foto's online staan van spullen die ik later op mp heb verkocht. Als iemand mijn advertentiefoto's gaat googlen en elders dezelfde foto's vind ben ik toch ook niet meteen een leugenaar?

Het is een mix van verschillende foto's, upgeload door verschillende gebruikers op http://en.audiofanzine.com/

DarknessAwaits
16 januari 2014, 12:18
En heb je inmiddels al iets ontvangen? Baksteen ja/nee, doorstrepen wat niet van toepassing is.

HaroldA
16 januari 2014, 12:23
En heb je inmiddels al iets ontvangen? Baksteen -ja-/(nee), doorstrepen wat niet van toepassing is.

Er zijn een stuk of 10 mailtjes in totaal naar hem gestuurd en 1 met alleen "hij zit op de post" teruggekregen. Wat geen leugen bleek: ik heb een Small Stone v2 uit 1978 ontvangen, in goede en originele staat! :ok:

En dat voor €50 ;)

Dus: ja, ik ben te voorbarig geweest, en ja: daar had ik redenen voor. Ga ik iets veranderen? Ja: ik ga om meer informatie vragen voordat ik geld overmaak.

Plant
16 januari 2014, 17:00
Koop nou voortaan gewoon iets in de buurt en rij erheen :)

DarknessAwaits
16 januari 2014, 17:20
Ik heb een Small Stone v2 uit 1978 ontvangen, in goede en originele staat! :ok:

En dat voor €50 ;)

Dus: ja, ik ben te voorbarig geweest, en ja: daar had ik redenen voor. Ga ik iets veranderen? Ja: ik ga om meer informatie vragen voordat ik geld overmaak.

Goed om te lezen!


Koop nou voortaan gewoon iets in de buurt en rij erheen :)

Dat is natuurlijk niet het idee van dingen via marktplaats/ebay/internet kopen. Begrijp me niet verkeerd, het is zeker geen heilig middel. Maar wel zo handig om iets te zoeken en daarbij geen rekening te hoeven houden met of het aan de andere kant van het land is... Toch wel een pluspuntje. Oplichters zijn dan weer een jammer bij-effect.

7ender
17 januari 2014, 08:55
Een klantje van me is recentelijk op marktplaats voor 650 euro opgelicht .

Heeft eerst keurig het bedrag overgemaakt ,...en daarna niks ontvangen.

De oplichter gaf na een belletje met een ander toestel ( anders nam ie niet op ivm nummerweergave ) al bluffend razend-snel een vals track & trace nummer door om 'm af te poeieren .

Nou had ie voorgesteld om 'm met mij dan maar op te gaan zoeken om de poen terug te gaan halen . ( waar ik voor bedank ,....want dat draait daar gewoon uit op knokken ,....en alsnog geen poen omdat dat allang weer op is ,.......daarna politie d'r bij ,.... en dan de verkeerde partij mee naar 't bureau omdat je "geen eigen rechter mag spelen " ,.. het alom bekende standaard gezeik. )

De recessie brengt een hoop mensen financiëel in de problemen , .....en dan nemen sommigen hun toevlucht tot ordinaire zwendel om 't hoofd boven water te houden .

Dit fenomeen zal in de toekomst explosief gaan toenemen , omdat juridische sancties nihil zijn, en de politie er geen zak aan gaat doen omdat dat dit een civiele zaak betreft.
Advocaat-kosten zijn vrijwel altijd een veelvoud van het ontvreemde bedrag , en als dan uiteindelijk, na lange , lange tijd, het recht aan jouw kant wordt uitgesproken , dan ben je daarna ook niet eens aan "vangen" toe ,.....en sta je nóg verder in de "min".

Kortom : Een duur meng-tafeltje :soinnocent:

arjanb01
17 januari 2014, 09:19
Een klantje van me is recentelijk op marktplaats voor 650 euro opgelicht .

Heeft eerst keurig het bedrag overgemaakt ,...en daarna niks ontvangen.

De oplichter gaf na een belletje met een ander toestel ( anders nam ie niet op ivm nummerweergave ) al bluffend razend-snel een vals track & trace nummer door om 'm af te poeieren .

Nou had ie voorgesteld om 'm met mij dan maar op te gaan zoeken om de poen terug te gaan halen . ( waar ik voor bedank ,....want dat draait daar gewoon uit op knokken ,....en alsnog geen poen omdat dat allang weer op is ,.......daarna politie d'r bij ,.... en dan de verkeerde partij mee naar 't bureau omdat je "geen eigen rechter mag spelen " ,.. het alom bekende standaard gezeik. )

De recessie brengt een hoop mensen financiëel in de problemen , .....en dan nemen sommigen hun toevlucht tot ordinaire zwendel om 't hoofd boven water te houden .

Dit fenomeen zal in de toekomst explosief gaan toenemen , omdat juridische sancties nihil zijn, en de politie er geen zak aan gaat doen omdat dat dit een civiele zaak betreft.
Advocaat-kosten zijn vrijwel altijd een veelvoud van het ontvreemde bedrag , en als dan uiteindelijk, na lange , lange tijd, het recht aan jouw kant wordt uitgesproken , dan ben je daarna ook niet eens aan "vangen" toe ,.....en sta je nóg verder in de "min".

Kortom : Een duur meng-tafeltje :soinnocent:

Als Marktplaats koper ben je altijd kwetsbaar. Daarom zorg ik er altijd voor dat ik nooit geld overmaak, maar echt langsga bij de verkoper. Het verbaast me nog steeds hoe makkelijk mensen met geld omgaan en het maar lukraak overmaken, en ajb het niet op de crisis gooien, want dit is puur naief. En dan nog, als je het overmaakt, zorg je dat je DAAR op locatie bent zodat je het product kan zien.
Ben je echt zo naief, dan moet je niet zielig doen vind ik.
Neemt natuurlijk niet weg dat dit een naaistreek van jewelste is.

7ender
17 januari 2014, 09:52
...hij is 'r op basis van gladde praatjes ingetuind.....

De man runt een muziekschooltje en maakt onmenselijk lange werkdagen, en ivm te weinig tijd heeft ie deze keuze gemaakt.

Naďef kan ik 'm absoluut niet betitelen .

Ik heb 'm wel verteld , dat IK dat nooit zou doen ivm met de hoogte van 't bedrag , om dat zomaar over te maken zonder de spullen eerst te hebben bekeken .

In het ergste geval had ie dan hooguit een loos ritje kunnen maken .

HaroldA
17 januari 2014, 10:12
Dat is natuurlijk niet het idee van dingen via marktplaats/ebay/internet kopen. Begrijp me niet verkeerd, het is zeker geen heilig middel. Maar wel zo handig om iets te zoeken en daarbij geen rekening te hoeven houden met of het aan de andere kant van het land is... Toch wel een pluspuntje. Oplichters zijn dan weer een jammer bij-effect.

Jep .

harrie-beton
17 januari 2014, 13:53
Makkelijk is bij twijfel geen zaken te doen met hotmail of gmail adressen. Bijvoorbeeld via werk mail.

Ik had een keer een optie op een ding van marktplaats, toen stelde ik voor dat hij mij via zijn werk mail contacte. We hebben dat ook gedaan, zijn mail adres was **** @ politie. NL

:-)

HaroldA
17 januari 2014, 13:54
Makkelijk is bij twijfel geen zaken te doen met hotmail of gmail adressen. Bijvoorbeeld via werk mail.

... want @harriesstucenbetonwerk.nl is wel betrouwbaar?

harrie-beton
17 januari 2014, 16:00
Tuurlijk, overdag naar bedrijf bellen en vragen naar de naam van de verkoper.

DarknessAwaits
17 januari 2014, 16:52
Het vervelende is dat Marktplaats er tegenwoordig tussen zit als soortement van e-mail proxy. Voorheen had je in ieder geval nog het e-mailadres van je contactpersoon, tegenwoordig moet je daar om vragen. Die frustratie heb ik overigens enkel bij mensen die iets bieden op mijn advertentie(s).

Of een gmail of hotmail adres niet te vertrouwen zou zijn heb ik mijn vraagtekens bij... Ik gebruik zelf alleen maar m'n gmail adres voor Marktplaats, het zou echt niet in me opkomen om m'n werkadres te geven en als iemand daar expliciet om vraagt krijgt 'ie 'm ook niet. Die dingen hou ik echt gescheiden, maar dat kan persoonlijk zijn.

Plant
17 januari 2014, 17:42
Als Marktplaats koper ben je altijd kwetsbaar. Daarom zorg ik er altijd voor dat ik nooit geld overmaak, maar echt langsga bij de verkoper. Het verbaast me nog steeds hoe makkelijk mensen met geld omgaan en het maar lukraak overmaken, en ajb het niet op de crisis gooien, want dit is puur naief.

+1

Om een track & trace nummer moeten vragen? ... ;)

Ik verzend als het even kan dezelfde dag waarop het bedrag is bijgeschreven het pakketje en stuur dan ook meteen een bedankmailtje waarin staat dat het pakket op de post is, ik vermeld het t&t nummer er in, vraag vaak nog even of ze een bevestiging willen sturen of ze het in goede orde ontvangen hebben en wens ze er veel plezier mee.

Lijkt me niet meer dan normaal.

Powderfinger
17 januari 2014, 18:28
Wat Plant hierboven zegt, vind ik inderdaad niet meer dan logisch.

Oplichting is mij gelukkig nog nooit overkomen. Ik maak nooit €100+ over (alleen wel eens naar grote, betrouwbare winkels zoals Thomann). Bij een Marktplaatsaankoop van vier tientjes ben ik toch altijd weer opgelucht als het netjes binnen is gekomen. Het is nu eenmaal snel verdiend met weinig risico voor een oplichter...

Overigens begrijp ik niet dat Marktplaats niet zoals Ebay en Play een ratingsysteem heeft. Ik heb sowieso niet de indruk dat ze zich heel erg druk maken om oplichting en nepartikelen.

Aca Ilic
18 januari 2014, 21:54
+1

Om een track & trace nummer moeten vragen? ... ;)

Ik verzend als het even kan dezelfde dag waarop het bedrag is bijgeschreven het pakketje en stuur dan ook meteen een bedankmailtje waarin staat dat het pakket op de post is, ik vermeld het t&t nummer er in, vraag vaak nog even of ze een bevestiging willen sturen of ze het in goede orde ontvangen hebben en wens ze er veel plezier mee.

Lijkt me niet meer dan normaal.
that's the way to do it Plant, doe ook jarenlang precies dezelfde, het werkt het beste voor beide partijen....

geert1976
20 januari 2014, 00:26
Makkelijk is bij twijfel geen zaken te doen met hotmail of gmail adressen. Bijvoorbeeld via werk mail.

Ik had een keer een optie op een ding van marktplaats, toen stelde ik voor dat hij mij via zijn werk mail contacte. We hebben dat ook gedaan, zijn mail adres was **** @ politie. NL

:-)

Nou dan wordt de spoeling steeds dunner, want steeds meer mensen gebruiken hotmail en gmail, zo-ook ik en ik adverteer niet om mensen te naaien.
Ik snap je stelling wel, maar ik vind dat je hier toch wel een beetje te kort door de bocht gaat.
In mijn advertenties staat altijd mijn vaste telefoonnummer, vind ik makkelijker, want ik heb liever dat mensen mij bellen met vragen dan er tien stellen over de mail.

Martin_
20 januari 2014, 06:46
Tuurlijk, overdag naar bedrijf bellen en vragen naar de naam van de verkoper.
Ja, dat mag ik allemaal niet volgens de bedrijfsregels. Zowel het e-mail adres gebruiken als overdag privégesprekken voeren moet tot het minimum worden beperkt. Je eigen e-mail adres levert ook nog wel eens spam en virussen op. Nee, dank je. Vast telefoonnummer heb ik overigens ook niet.

HaroldA
20 januari 2014, 09:40
Je mag ook helemaal niet discrimineren op basis van een e-mailadres. ;)

pueblo
20 januari 2014, 10:51
inderdaad, ikzelf doe alles via mijn gmail-adres, en ik heb nog nooit iemand opgelicht en ik ben zelf ook nog nooit opgelicht geweest :D (sommige mensen hebben gewoonweg geen (e-mailadres van het) werk) Ikzelf communiceer dan weer liever via mail dan via telefoon, handig voor extra foto's etc.

Powderfinger
21 januari 2014, 15:51
Plus per mail kun je rustig de tijd nemen. Telefonisch overvalt zo'n gesprek me wel eens, vooral als ik nog ergens over twijfel. Vind het persoonlijk (daarom) ook niet zo heel fijn als ik onverwachts gebeld wordt.

Rutger
21 januari 2014, 16:16
Ik heb één keer die fout gemaakt mijn telefoonnr erbij te zetten. Kreeg de meest vreemde, onverstaandbare gasten aan de lijn die al ophingen voor ik was uitgesproken. Doe ik nooit meer.

HaroldA
21 januari 2014, 16:20
Ik heb één keer die fout gemaakt mijn telefoonnr erbij te zetten. Kreeg de meest vreemde, onverstaandbare gasten aan de lijn die al ophingen voor ik was uitgesproken. Doe ik nooit meer.

Of kleine kinderen ... heel leuk, maar niet echt nuttig.

arjanb01
21 januari 2014, 16:31
Plus per mail kun je rustig de tijd nemen. Telefonisch overvalt zo'n gesprek me wel eens, vooral als ik nog ergens over twijfel. Vind het persoonlijk (daarom) ook niet zo heel fijn als ik onverwachts gebeld wordt.

Overvallen is een groot woord, maar het zijn vaak ongemakkelijke gesprekken. Zo had ik laatst iemand voor mijn Luke 3 (die inmiddels verkocht is voor de juiste prijs) die een voorstel van mij accepteerde en vervolgens in het zelfde gesprek de zaak afblies omdat de gitaar op 010 afgesteld was en hij ineens reuma bleek te hebben. En het gesprek liep gewoon stroef. Lachwekkend, zeker als je bedenkt dat die gozer al een luke 2 en 3 in huis had van ieder meer dan 2K en dan roepen dat je reuma hebt en eigenlijk 009 speelt. Echt hilarisch welke types te dure gitaren in huis hebben die ze nauwelijks bespelen.

XTZ
24 januari 2014, 01:03
Ik heb één keer die fout gemaakt mijn telefoonnr erbij te zetten. Kreeg de meest vreemde, onverstaandbare gasten aan de lijn die al ophingen voor ik was uitgesproken. Doe ik nooit meer.

Haha, zo kreeg ik een keer een man aan de telefoon die erg boos op mij was omdat ik geen foto van de versterker bij de advertentie had gezet. Toen ik zei dat ik best wat foto's voor de man wilde maken werd hij nog bozer en vertelde hij me dat hij helemaal geen interesse had.
Zelden zo gelachen.

Powderfinger
25 januari 2014, 12:53
Overvallen is een groot woord, maar het zijn vaak ongemakkelijke gesprekken.

Klopt. Bij mails heb je dat natuurlijk ook wel in de zin dat je vrij vaak geen vervolgreacties meer krijgt. Vind ik wel minder ongemakkelijk aanvoelen.

Sowieso vind ik het een onprettig idee dat mijn telefoonnummer ergens online staat. Ik ben net een beetje verlost van alle bellende bedrijven.

Speeddemon
2 februari 2014, 10:31
Klopt. Bij mails heb je dat natuurlijk ook wel in de zin dat je vrij vaak geen vervolgreacties meer krijgt. Vind ik wel minder ongemakkelijk aanvoelen.

Sowieso vind ik het een onprettig idee dat mijn telefoonnummer ergens online staat. Ik ben net een beetje verlost van alle bellende bedrijven.
+1!
Ik koop en verkoop via MP al vele jaren en de paar keer dat ik dacht 'weet je wat, laat ik m'n tel nr er wel bij zetten' kreeg ik idd van die moeilijk-doeners, die dingen vragen om maar te vragen, je op de meest irritante momenten bellen en uiteindelijk toch maar afzien van de koop. Met email heb je tenminste zelf controle wanneer je besluit te antwoorden (ja een telefoon kun je er op gooien, maar dat doet de zaak ook niet goed, en terug (laten) bellen kost je dus eigenlijk 2x de onderbreking).

Ik ben wel een keertje flink opgelicht op MP (voor meer dan 200 euro), terwijl alles 'legit' leek. :( Sindsdien ben ik ook een stuk voorzichtiger en vraag ik ook altijd om een huis-adres bij verkopers, welk ik cross-check met Google-maps en online telefoongidsen.
Zo heb ik al diverse potentiële oplichters op tijd weten te ontmaskeren (en vervolgens een scheldkanonnade gekregen waar de honden geen brood van lusten met dreigementen van laster en smaad erbij).

@Harold, ik zet het er tegenwoordig ook altijd bij in m'n ads als de foto's niet van mij komen (spul onder 10 euro daargelaten, dat is me de moeite niet, of het is overduidelijk dat het een officiële productfoto is).

da Liks
2 februari 2014, 15:44
Haha, zo kreeg ik een keer een man aan de telefoon die erg boos op mij was omdat ik geen foto van de versterker bij de advertentie had gezet. Toen ik zei dat ik best wat foto's voor de man wilde maken werd hij nog bozer en vertelde hij me dat hij helemaal geen interesse had.
Zelden zo gelachen.
serieus?? wat wilde hij dan??

HaroldA
2 februari 2014, 16:02
Ik heb dit jaar al een paar keer via dit forum zaken gedaan. I-de-aal! :ok:

arjanb01
2 februari 2014, 16:20
Precies en je betaalt geen advertentie kosten zoals bij mp.
Enige voordeel van mp boven gitaarmarkt is dat er meer potentiële kopers marktplaats bezoeken dan via deze site.

HaroldA
2 februari 2014, 16:21
Precies en je betaalt geen advertentie kosten zoals bij mp.
Enige voordeel van mp boven gitaarmarkt is dat er meer potentiële kopers marktplaats bezoeken dan via deze site.

Nee, gewoon direct via mede-forumgenoten (PM); gitaarmarkt kijkt niemand op.

arjanb01
2 februari 2014, 16:24
Ah oké. Dat heb ik nog nooit gedaan. Altijd wel via gm en mp, want als je verkoop via het forum doet krijg je commentaar van de moderators en terecht.

HaroldA
2 februari 2014, 16:27
Ah oké. Dat heb ik nog nooit gedaan. Altijd wel via gm en mp, want als je verkoop via het forum doet krijg je commentaar van de moderators en terecht.

Nee, als je ziet dat iemand iets wil/zoekt wat jij in de aanbieding hebt mag je altijd een PM versturen.

arjanb01
2 februari 2014, 16:30
Ja oké. Maar dan moet er inderdaad maar net iemand voor zijn.
Zelf ben ik nooit in aanraking gekomen met oplichters, deels geluk deels door waakzaamheid.

Tunes
7 februari 2014, 14:43
Nee, gewoon direct via mede-forumgenoten (PM); gitaarmarkt kijkt niemand op.

Dat valt nog wel mee, gisteren een versterker erop gezet en binnen no time al 3 reacties, die ik nog moet beantwoorden :soinnocent:

Dutch66
7 februari 2014, 15:08
Ach ieder z'n ding, maar ik begrijp niet goed dat als je een advertentie plaats met je telefoonnummer
erbij dat je jezelf dan toch nog "overvallen" voelt als er ook iemand reageert.

Ik doe dat juist en zorg er ook voor dat ik bereikbaar ben. Behalve een enkel kansloos bod heb ik verder
ook geen slechte ervaringen met het vermelden van m'n telefoonnummer.

Bij aankoop precies hetzelfde, ik wil zeker bij grotere bedragen gewoon de verkoper spreken, voor mij
geeft dat een veel beter beeld voordat ik half Nederland door cross.

Speeddemon
7 februari 2014, 15:31
Ach ieder z'n ding, maar ik begrijp niet goed dat als je een advertentie plaats met je telefoonnummer
erbij dat je jezelf dan toch nog "overvallen" voelt als er ook iemand reageert.

Beetje inlevingsvermogen kan geen kwaad. Misschien dat Powderfinger's woordkeus ('overvallen') niet de beste is, maar ik merk het zelf al in voorstellen per mail, om overdag langs te komen. Duidelijk dus niet van mensen met een 9-5 baan. En zo kan dat met telefoongesprekken precies zo gaan. Ik word niet graag tijdens etenstijd gebeld of als ik een film zit te kijken of zo. Daar heb je dus geen controle over met een tel. nr plaatsen, en met mail bepaal je zelf wanneer je het leest en antwoordt.

Dutch66
8 februari 2014, 15:40
"Hoi top dat je belt en ik heb de gitaar inderdaad nog, maar ik ben nu even aan het eten, kan ik je anders zo even terugbellen?".....

Harstikke lastig hoor, zo'n potentiele koper aan de telefoon ;)

Speeddemon
8 februari 2014, 21:28
"Hoi top dat je belt en ik heb de gitaar inderdaad nog, maar ik ben nu even aan het eten, kan ik je anders zo even terugbellen?".....

Harstikke lastig hoor, zo'n potentiele koper aan de telefoon ;)
Jij hebt duidelijk je share van twijfelaars en 'vragers om het vragen' nog niet gehad. ;)

"Hallo, ik zag dat u een xxx gitaar te koop had, is deze nog te koop? Ja? Oh, ik had wat vragen. Die Dimarzio elementen, zijn die een beetje goed? Ja ik ken ze eigenlijk niet zo.... kan je daar ook yyy of zzz mee spelen? ...Ah...ok... en de snaren, zijn die een beetje o.k.? Ja, kan je daar goed mee benden? Aha, ja ik speel nu qqq jaar gitaar en ben nog niet zo goed dusseh.... maar eh, is de hals een beetje ok? Issie snel? Ja, gelakt vind ik wel fijn, alhoewel puur hout weer beter is...offeh, dat lijkt me beter, heb ik gehoord, ik weet er niet zoveel van...maar eh ja....

...en zijn de stemmechanieken nog goed? Ontstemt ie vaak? Oh...o.k... maar eh...ja... U vraagt bedrag FFF? Ik kom hem vanavond nog halen voor 0,4xFFF. Hoezo, da's toch een nette prijs? Ja, ik ben ook niet zeker hoor...ik heb ook wat andere opties...ik denk er nog even over."


En dit was de korte versie. Eens maar nooit meer.

da Liks
9 februari 2014, 09:11
precies.. en das niet alleen bij gitaren. ik zet NOOIT mn nummer bij advertenties. kunnen ze na NETJES mailverkeer krijgen.

Dutch66
9 februari 2014, 11:12
Jij hebt duidelijk je share van twijfelaars en 'vragers om het vragen' nog niet gehad. ;)

"Hallo, ik zag dat u een xxx gitaar te koop had, is deze nog te koop? Ja? Oh, ik had wat vragen. Die Dimarzio elementen, zijn die een beetje goed? Ja ik ken ze eigenlijk niet zo.... kan je daar ook yyy of zzz mee spelen? ...Ah...ok... en de snaren, zijn die een beetje o.k.? Ja, kan je daar goed mee benden? Aha, ja ik speel nu qqq jaar gitaar en ben nog niet zo goed dusseh.... maar eh, is de hals een beetje ok? Issie snel? Ja, gelakt vind ik wel fijn, alhoewel puur hout weer beter is...offeh, dat lijkt me beter, heb ik gehoord, ik weet er niet zoveel van...maar eh ja....

...en zijn de stemmechanieken nog goed? Ontstemt ie vaak? Oh...o.k... maar eh...ja... U vraagt bedrag FFF? Ik kom hem vanavond nog halen voor 0,4xFFF. Hoezo, da's toch een nette prijs? Ja, ik ben ook niet zeker hoor...ik heb ook wat andere opties...ik denk er nog even over."


En dit was de korte versie. Eens maar nooit meer.

:seriousf: :seriousf:

Meesterlijk..., Tja die heb je er ook wel tussen, maar goed daar ben je toch gauw klaar mee, in ieder geval
geen rede om je ongemakkelijk te gaan voelen.

Plant
9 februari 2014, 16:36
Nee, bij een advertentie zet ik ook nooit m'n nummer. Maar als er goed en serieus mailkontakt is wil ik m'n nummer wel eens vermelden, voor het maken van een afspraak is dat makkelijk en snel afstemmen i.p.v 50 mails over en weer.

Maar ook dan maak je wel aparte dingen mee. Ik stuurde een keer zo'n mail met telefoonnummer 's avonds laat vlak voor het slapengaan en ik werd dus meteen opgebeld "ja, u bent kennelijk toch nog op". Hele discussie blablabla :stop: enfin, wel het weekend erop verkocht.

Ook een keer gehad op vrijdagavond laat. Een man belt me dus na mijn bericht om 23:00 uur of zo. Hele vriendelijke man die zich afvroeg of hij eventueel meteen naar de gitaar kon komen kijken, dan zou hij rond 23:30 bij me zijn. Op zich vond ik dat geen probleem. Zelfs wel handig eigenlijk, dan hadden we het maar gelijk gehad. Ook verkocht.

Dutch66
10 februari 2014, 10:16
Het grote voordeel bij telefonisch contact is natuurlijk ook dat je een soort, nou ja laat ik het dynamiek noemen, waarbij je direct kunt (door)vragen op het moment dat een verkoper een beetje raar/twijfelachtig antwoord geeft.

Het zal voor iedereen verschillen, maar een paar foto's en wat "vlakke" e-mail correspondentie zegt me gewoon veel minder, dan een (mede)gitarist, of juist niet...., aan de andere kant van de lijn...

Er zijn een aantal gevallen geweest waarbij ik mijzelf een autorit van 1,5 uur kon besparen, omdat de verkoper uiteindelijk (schoorvoetend) moest toegeven dat hij toch een aantal zaken niet helemaal juist in de advertentie had staan... Ik geef toe dat het dan wel vaak "too-good-to-be-true" zaken betrof ;)

Ik herken het verhaal van Speeddemon natuurlijk ook wel, maar het is ook maar net hoever je hetzelf laat komen. Als het bij de eerste vraag al zo duidelijk is dat het niks gaat worden, heb ik er totaal geen moeite mee om de boel meteen af te kappen.

HaroldA
11 februari 2014, 14:16
50 euro en hij is voor jou.


Is het goed dat ik hier maandag(avond) op terug kom?


Dat is prima. Ik hoor nog van je.


Maandag om 13:20 -> Als je mij jouw bankgegevens mailt maak ik €56,76 over en mag je 'm naar m'n werk versturen:


Hallo Harold,

Ik heb 'm gisteren al aan iemand anders verkocht.

Opknopen. :mad:

Tunes
11 februari 2014, 14:18
Netjes is het niet, maar gezien het aantal rukkers wat van alles belooft en waar je nooit meer iets van hoort snap ik het wel.
Maar dan zou het wel netjes zijn als hij zegt weg=weg.

HaroldA
11 februari 2014, 14:20
Netjes is het niet, maar gezien het aantal rukkers wat van alles belooft en waar je nooit meer iets van hoort snap ik het wel.
Maar dan zou het wel netjes zijn als hij zegt weg=weg.

Dan moet je niet zeggen dat je 'm vasthoudt tot maandagavond. Of op z'n minst een mailtje er aan waagt om te zeggen: nu reageren, anders gaat hij naar een ander.

Dutch66
11 februari 2014, 22:59
Precies omdat voor een hoop mensen mailen "anoniem" voelt, een halve afspraak ofzo...

Verder is het gewoon een lul ;)

da Liks
12 februari 2014, 16:48
Opknopen. :mad:

tsja.. je mag erop terugkomen, prima toch? als je wil dat ie m vasthoudt dan moet je duidelijk vragen: hou m tot maandag voor me vast. aan de hand van DIE mailwisseling is het raar om hem nu de schuld te gaan geven.

soup
12 februari 2014, 16:58
Ah oké. Dat heb ik nog nooit gedaan. Altijd wel via gm en mp, want als je verkoop via het forum doet krijg je commentaar van de moderators en terecht.

Waarschijnlijk al in het verleden besproken maar waarom doet gitaarnet hier niet aan mij zoals TGP en andere fora? Teveel gezeur/drama?

Speeddemon
12 februari 2014, 17:20
Waarschijnlijk al in het verleden besproken maar waarom doet gitaarnet hier niet aan mij zoals TGP en andere fora? Teveel gezeur/drama?
Omdat TGP af en toe iets te sterk een 'Scherzer's wil is de wet' sausje heeft? Wat soms resulteert in groepen hielenlikkers, stillen (conflict-mijdenden) en dwarsliggers. :sssh::soinnocent:

soup
12 februari 2014, 19:00
Omdat TGP af en toe iets te sterk een 'Scherzer's wil is de wet' sausje heeft? Wat soms resulteert in groepen hielenlikkers, stillen (conflict-mijdenden) en dwarsliggers. :sssh::soinnocent:
Heeft toch niks met het verkopen van gitaren te maken, daarom zei ik ook andere fora.

Powderfinger
15 februari 2014, 13:06
Ik zet inderdaad mijn telefoonnummer niet online. Ook vanuit het perspectief van privacy en tegenwoordig moet je zelfs oppassen dat anderen niet aan de haal gaan met je gegevens. Misschien overvoorzichtig, maar het zou je maar overkomen.

Het ligt ook een beetje aan je aard. Ik heb geen vlotte babbel, dus ik denk liever eerst na over wat ik moet vragen/beantwoorden.

Ik herken de frustratie van HaroldA ook, al is het begrijpelijk. Meerdere malen heb ik iets gereserveerd en een afspraak gemaakt en dan wordt er gewoon niet meer gereageerd. Ondertussen heb je twee anderen verteld dat iemand anders eerder was. Sindsdien heb ik zoiets van 'je hebt één/twee dagen om te reageren', anders verkoop ik 'm wel aan een ander. Ik kies dan liever voor mijn eigen portemonnee dan voor iemand die ik toch niet ken, al vind ik het wel vervelend dat het asociale gedrag van anderen mij ook in zo'n positie duwt.

Conclusie van deze hele discussie lijkt me dat Marktplaats wel een kwaliteitsimpuls kan gebruiken.

Speeddemon
15 februari 2014, 16:42
Heeft toch niks met het verkopen van gitaren te maken, daarom zei ik ook andere fora.
Jawel, je mag daar niet eens iets passief in je sig zetten, of je moet betalend lid worden.

soup
15 februari 2014, 16:46
Jawel, je mag daar niet eens iets passief in je sig zetten, of je moet betalend lid worden.
TGP was maar een voorbeeld, één van de velen. Er zullen vast zat fora zijn die wel een "for sale/trade-sectie" hebben waar je niet voor moet betalen.

Noid
21 februari 2014, 12:22
Opknopen. :mad:
Tsja ... "weg = weg" was inderdaad netter geweest.

Markplaats trekt sowieso veel rare snuiters aan. Daarom wissel ik ook, zoals velen hier, pas later m'n tel nr uit. Mijn 2 "favorieten"
- het type die vragen blijven stellen, meer foto's willen, vragen, vragen, steeds gedetailleerder, of onrelevanter. En ineens wordt het stil, maar er komt nooit een deal.
- Bieden, zonder koopintentie. Ga dan iemand anders vervelen. Laatst nog: had een bas te koop, scherp geprijsd en al snel ontstond er een bidding-war richting de vraagprijs. Dus:

- Hallo X, je bod is akkoord. Kom je de bas ophalen, of moet ik hem opsturen? Vriendelijke groet, etc

- Hallo ...., voordat ik een toezegging doe, mag ik vragen uit welk jaar hij is en wat toen de nieuw prijs was?
Groeten, X

(1. Uit ervaring weet ik dat de kans dat het een deal wordt gezakt is van 99% naar 0,99% of zo ...
2. Hoezo "voordat ik een toezegging doe". Welke functie heeft een bod dan???
3. Waarschijnlijk zonde van mijn tijd om hier nog energie in te steken, maar ik hou graag het fatsoen aan mezelf, dus)

- Hoi X,
Ik heb de bas zelf 2e hands gekocht, dus exact bouwjaar en nieuwprijs weet ik niet. Wel weet ik het volgende over de productie periode <info> en verder <nog meer info> (linkjes erbij naar info, huidige nieuwprijs, user reviews etc)
Vriendelijke groet, etc

- ik kijk nog even verder, ben er nog niet uit wat ik precies nodig ga hebben en twijfel nog.
Gr. X

Pfft ... ga je moeder vervelen, joch. Bas op Basgitaarforum gezet, vrijwel meteen een gerichte reactie. Komt de volgende dag. Tikt de vraagprijs af zonder gezeur. En krijg later nog een mail dat hij helemaal blij is met de bas. Iedereen blij.

arjanb01
21 februari 2014, 14:00
Kan me je irritatie voorstellen, maar iemand mag toch het recht hebben te bieden, af te wegen en toch verder te kijken?
Hoe vaak kom ik het zelf in de industriële markt niet tegen? Zo werkt de commercie ook joh!

Plant
21 februari 2014, 15:01
Als iemand biedt, je gaat akkoord en iemand trekt zich terug... dan heb ik ook zoiets van: Bied dan niet.
Maak dan kenbaar dat je serieuze belangstelling hebt en heb dat dan ook, laat de prijs nog 'open' (meestal is er toch wel een richtprijs bekend) en kom tijdens de bezichtiging iets overeen of niet. Het hoeft niet automatisch afdingen of zeveren te betekenen.

Powderfinger
21 februari 2014, 15:38
Een vraag stellen kan beter voor het bieden, ja. Toch vind ik het niet zo erg als er serieuze interesse is en iemand vraagt na het bieden nog wat. Ook niet elke advertentie is even duidelijk. Is er geen serieuze interesse (hoe sneu ben je als je kennelijk de hele dag voor je hobby op Marktplaats gaat bieden?) dan jaagt zo'n persoon wel de andere geďnteresseerden weg.

Ik ben altijd zuinig op mijn spullen, maar zet het wel netjes in de advertentie mocht er iets aan schelen. Vind het dan wel heel vervelend als mensen nadat een prijs is afgesproken fysiek toch weer proberen af te dingen op die punten of zoeken naar minuscule details. Een element wiebelde eens een klein beetje. Of ik dan maar een paar tientjes wou zakken, terwijl ik al minder dan de helft van de nieuwprijs vroeg. Ga buiten spelen, ik ben geen muziekwinkel met nieuwe spullen.

Mankementen vermelden doet trouwens ook lang niet iedereen (zeker bij auto's bijvoorbeeld). Dan ben je wel mooi je reiskosten kwijt. Dat is dan geen oplichting, maar je bent de boel wel aan het belazeren.

Plant
21 februari 2014, 17:04
(hoe sneu ben je als je kennelijk de hele dag voor je hobby op Marktplaats gaat bieden?) dan jaagt zo'n persoon wel de andere geďnteresseerden weg.

O, maar die zijn er hoor.

Ik heb weleens een bod gehad van een bieder die achteraf bekende gewoon lukraak op meerdere advertenties te bieden in de hoop dat iemand met een belachelijk laag bod akkoord gaat. Je moet dan ook niet gek opkijken als zo'n bieder het dan zelf meteen weer te koop zet voor een hogere prijs. Laatst een akkefietje gehad met een handelaar die zich voordeed als particulier en dacht een koopje te scoren en het zelf in z'n winkel weer te koop te zetten. Ik kwam er achter omdat ie ineens onder bedrijfsnaam ging communiceren. Ik ging googlen en kwam bij z'n in- en verkoopbedrijf uit.

Ook heb ik al een paar keer onrealistische biedingen boven mijn vraagprijs gehad en vervolgens geen enkele reaktie meer. Ik verdenk diegene ervan hetzelfde als ik te koop te hebben. Door zo'n bod kan niemand anders meer lager dan dat fakebod bieden en maakt hij zelf meer kans.

sneu of uitgekookt...

Vester
25 februari 2014, 12:09
Ook heb ik al een paar keer onrealistische biedingen boven mijn vraagprijs gehad en vervolgens geen enkele reaktie meer. Ik verdenk diegene ervan hetzelfde als ik te koop te hebben. Door zo'n bod kan niemand anders meer lager dan dat fakebod bieden en maakt hij zelf meer kans.

sneu of uitgekookt...

Dan kun je tegenwoordig gewoon het bod weer verwijderen. Dus dat hoeft dan maar van korte duur te zijn.

Ik verkoop ook regelmatig dingetjes op MP. Toevallig vorige week mijn auto nog verkocht. Maar zet er altijd mijn telefoonnummer bij. Met reageren op een ad zet ik ook altijd mijn telefoonnummer in de mail. Ook zet ik in mijn ads (als het de moeite waard is zoals bij de auto, niet bij een paar schoenen van een tientje) dat er op onzinbiedingen simpelweg niet gereageerd wordt, en het bod wordt verwijderd. Zo had ik een bod op de auto van de helft van de vraagprijs... Heb de MP-app en mail op mijn telefoon ingesteld, dus kreeg meteen een mailtje dat het bod was gedaan, MP geopend en bod verwijderd.

bat
25 februari 2014, 12:36
Kan me je irritatie voorstellen, maar iemand mag toch het recht hebben te bieden, af te wegen en toch verder te kijken?
Hoe vaak kom ik het zelf in de industriële markt niet tegen? Zo werkt de commercie ook joh!
Meegemaakt: klant geeft aan "prijs is nog net te hoog, als jullie er x vanaf kunnen doen, dan heb ik de voorkeur voor jullie". Na goed nadenken en intern overleg x eraf gedaan. Dan via de markt horen dat de klus toch aan een concurrent is gegund, zelf na moeten bellen om dat te horen "ja, na jullie nieuwe offerte kon er bij die andere partij toch ook nog wat vanaf."

Klant bleek dat wel vaker te doen en kreeg op die manier op een gegeven moment een slechte naam in de markt. Gevolg: een paar keer deksel op de neus gekregen bij een spoedklus (niemand wilde meer hard voor hun lopen) en uiteindelijk was inkoper bij de klant zijn baan kwijt.

Tunes
25 februari 2014, 12:41
Ach zolang je als handelaar ook maar eerlij blijft is daar niks mis mee, ik koop ook op via marktplaats en verkoop het net zo makkelijk weer (en ja ik ben handelaar zolangzamerhand).
Maar ik biedt wel redelijk naar waarde en als een vraagprijs echt laag is dan betaal ik dat gewoon.
Als mensen meerdere dingen te koop hebben dan vraag ik gewoon wat ze voor het totaal willen hebben.

Inderdaad lijkt het er ook steeds meer op dat mensen advertenties van andere blokkeren door een hoog bod en ik vermoed ook dat men zelf ook dat artikel te koop heeft, heel jammer.

coolchick
26 februari 2014, 23:32
dat laatste heb ik deze week meegemaakt, ik wilde een noisgate kopen, stond er een bod van 65 euro, ik dacht: dan koop ik hem wel nieuw dus ik een nieuwe besteld, volgende dag: bod weg
godverdegodevr
had ik hem dus waarschijnlijk voor 50 euro gewoon op kennen halen

arjanb01
27 februari 2014, 07:03
Meegemaakt: klant geeft aan "prijs is nog net te hoog, als jullie er x vanaf kunnen doen, dan heb ik de voorkeur voor jullie". Na goed nadenken en intern overleg x eraf gedaan. Dan via de markt horen dat de klus toch aan een concurrent is gegund, zelf na moeten bellen om dat te horen "ja, na jullie nieuwe offerte kon er bij die andere partij toch ook nog wat vanaf."

Klant bleek dat wel vaker te doen en kreeg op die manier op een gegeven moment een slechte naam in de markt. Gevolg: een paar keer deksel op de neus gekregen bij een spoedklus (niemand wilde meer hard voor hun lopen) en uiteindelijk was inkoper bij de klant zijn baan kwijt.

Dat wat jij schetst is heel herkenbaar voor bijvoorbeeld de weg en waterbouw. Als jou offerte maar een deel was van een totaal werk, dan kan de klant met een smoes gebracht hebben dat hij bij die ander nog goedkoper was. Ook komt gunning in die branche om de hoek kijken. Schimmige wereld die bouw en door dit soort praktijken werken die bedrijven onder de prijs waardoor aan het eind van de rit er toch mensen uit moeten.

dunhill1
27 februari 2014, 07:22
Ook een leuke:
Iemand biedt gitaar aan met notk.
Ik stuur een mail met de vraag: wat is de vraagprijs.

Antwoord: ik noem geen vraagprijs, je weet zelf wel wat deze briljante gitaar waard is.

Dan zakt m'n broek af. Hoeveel gitaren staan er wel niet te koop. Als je een normale vraag krijgt over je te verkopen object dan kun je toch normaal antwoord geven?

Heb de verkoper veel succes gewenst met de verkoop.

Ik heb echt geen zin in een eindeloos hoger/lager spelletje.
Niet een hand vol maar een land vol met les pauls....

Groeten,
Dunhill

arjanb01
27 februari 2014, 08:38
Precies! Infantiele reactie van die verkoper, daarom zet ik er altijd een vraagprijs bij en vrij bieden. Dan wacht je een week op het hoogste bod, ondertussen contact opnemen met de bieder en ergens middenin uitkomen. Kom ik altijd uit met de koper.
Gaat het niet door, gewoon geduld hebben.

Dirk_Hendrik
27 februari 2014, 17:54
Antwoord: ik noem geen vraagprijs, je weet zelf wel wat deze briljante gitaar waard is.

Dan zakt m'n broek af. Hoeveel gitaren staan er wel niet te koop. Als je een normale vraag krijgt over je te verkopen object dan kun je toch normaal antwoord geven?

Heb de verkoper veel succes gewenst met de verkoop.

Ik heb echt geen zin in een eindeloos hoger/lager spelletje.


Herkenbaar.
Deze gaat vaak nog een stappie verder. Dan krijg je opmerkingen als "de kenner weet wattie waard is". Vaak betekent dat dat de verkoper zich heeft sufgezocht naar de hoogste prijs ooit betaald voor z'n speeltje en dat nu als marktprijs ziet.
Het geen prijs willen/durven noemen is sowieso een MP ziekte.

dunhill1
27 februari 2014, 18:07
Bizar inderdaad,
Helaas doe ik niet mee aan de Willem ruis lottoshow.
Of hoger/lager met Ted de braak.

Gelukkig staan er meer dan genoeg andere mooie gitaren te koop met verkopers die wel degelijk de intentie hebben om hun kleinood te verkopen.

Groeten,
Dunhill

Powderfinger
28 februari 2014, 16:37
sneu of uitgekookt...

Sneu én uitgekookt. Die mensen kennen geen schaamte en hebben geen geweten. Ik vind het toch wel licht sociopatische trekjes.

Ook irritant: je geeft een vraagprijs en zet vrij bieden aan. Gaan mensen mailen wat je minimale prijs is. Zo werkt het niet op de markt. Je doet maar een tegenbod. Waarom moet ik twee keer als eerste?

Plant
28 februari 2014, 18:01
ik noem geen vraagprijs, je weet zelf wel wat deze briljante gitaar waard is.

Waarschijnlijk hoopt hij/zij dat je een hoger bedrag noemt dan hij/zij zelf in gedachten heeft. Da's toch mooi bonus.

Chroxy
3 maart 2014, 00:08
tjah, na 300+ deals is het mij ook overkomen; opgelicht op MP. Ik wilde een EH Memory Man kopen, nooit ontvangen en nooit meer iets gehoord. Bij nacheck blijkt het rekeningnummer ook al bekend te zijn bij de politie.

Iemand nog tips, what to do? Aangifte heb ik al gedaan.

Dutch66
3 maart 2014, 12:24
tjah, na 300+ deals is het mij ook overkomen; opgelicht op MP. Ik wilde een EH Memory Man kopen, nooit ontvangen en nooit meer iets gehoord. Bij nacheck blijkt het rekeningnummer ook al bekend te zijn bij de politie.

Iemand nog tips, what to do? Aangifte heb ik al gedaan.

Super lullig man, het zijn juist vaak die bedragen waar je dan weer niet heel Nederland voor door crossed...
Had je de verkoper ook telefonisch gesproken?

Gearjunkie
3 maart 2014, 12:35
Helaas denk ik niet dat je dit kan uitbannen. Klote zeg...


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

jan7
3 maart 2014, 14:34
Was het toevallig die advertentie waarin een EHX memory man voor minder dan de helft van de gangbare marktwaarde aangeboden werd (90 of 100 euro) door een verkoper die 1 dag actief was op marktplaats.nl en er 3 verschillende, van het internet geplukte, foto's erbij plaatste?
Die stond trouwens ook op tweedehands.be onder een andere gebruikersnaam maar wel met dezelfde locatie (in Nederland) en ook daar maar 1 dag actief. Als het die was, moet die meerdere mensen opgelicht hebben want met die prijzen voor zo'n gezochte pedalen (hij bood er 3 aan) blijft zo'n advertentie er doorgaans geen week op staan.

Chroxy
3 maart 2014, 17:09
Jan7; precies die was het. Zoals je het nu omschrijft, waren het inderdaad allemaal 'red flags', maar ik koop/verkoop al zolang op MP en heb al zoveel deals die 'to good to be true' gedaan, dat ik wat naief hierin ben geworden. Dus ik vraag al vaak niet meer naar adressen of telefoonnummers.. tjah.. dan moet 't een keer gebeuren he :).

Anyway; ik heb dus mails van hem, ook verstuurd vanaf z'n iphone. Ik heb de ad (screenshots) en z'n rekeningnummer. Iemand een idee wat ik daarmee kan?

Hypercub
3 maart 2014, 19:10
Super lullig, hopelijk krijgt MP snel zo`n Ebay achtig feedbackprofiel voor kopers en verkopers.
Het is tenslotte inmiddels al net zo duur als Ebay.

Ricochet
4 maart 2014, 08:44
Bij nacheck blijkt het rekeningnummer ook al bekend te zijn bij de politie.


Beetje domme vraag wellicht, maar waar check je zoiets?

arjanb01
4 maart 2014, 09:32
Over een oplichter gesproken, advertentie tekst letterlijk door Google translate gehaald, geen zuivere koffie:
http://m.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m784797262-usa-fender-yngwie-malmsteen-signature-gitaar-uit-2013.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Wat een mafkees, ik hoop dat de bieder al op de hoogte is.

Chroxy
4 maart 2014, 09:58
ik kende de tool ook niet totdat ik werd opgelicht.. maar goed; hij is hier te vinden: https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html

handig om te checken op naam/mailadres/rekeningnummer/iban/telefoonnr

Rizz
4 maart 2014, 12:29
Over een oplichter gesproken, advertentie tekst letterlijk door Google translate gehaald, geen zuivere koffie:
http://m.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m784797262-usa-fender-yngwie-malmsteen-signature-gitaar-uit-2013.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Wat een mafkees, ik hoop dat de bieder al op de hoogte is.

Maar hij heeft wel een spatbord koffer! :seriousf:

Plant
4 maart 2014, 12:42
Ook leuk dat ie in dat laatste zinnetje een typfout heeft gemaakt waardoor het woord 'aslo' (also) niet word vertaald.

jens-guitarman91
29 mei 2014, 21:27
check ook altijd op marktplaats hoelang iemand daar actief is. als iemand 8 jaar actief is op marktplaats dan mag je er van uitgaan dat het vertrouwd is. ik ben zelf twee keer opgelicht op marktplaats bij de tweede keer kreeg ik de bovengenoemde tip van een collega en ja hoor 1 week actief op marktplaats. als je met paypal betaald (op welke site dan ook) ben je volgens mij volledig beschermd.

Plant
29 mei 2014, 21:53
check ook altijd op marktplaats hoelang iemand daar actief is. als iemand 8 jaar actief is op marktplaats dan mag je er van uitgaan dat het vertrouwd is.

Mooi! Ik geniet dus inmiddels al een half jaar de betrouwbaarheids-status :D . Het maakt niet meer uit wat ik verkoop en hoe, ik ben betrouwbaar :ok: Nou ben ik dat toevallig ook echt en ik snap je punt, maar oppassen op MP blijft geboden.


als je met paypal betaald (op welke site dan ook) ben je volgens mij volledig beschermd.

Daar zou ik maar niet te hard op rekenen. Google 'Paypal oplichten'.

Pepe
29 mei 2014, 22:06
Je bent wel beschermt met PP maar je moet de juiste procedure volgen. Bij een geschil volgt een onderzoek en men moet de geldstroom en goederenstroom kunnen verifiëren.

therealserg
22 juni 2015, 20:41
Misschien beetje zinloos om te reageren sinds het al een oude topic is, maar doe het toch :)

Maar alles wat meer waard is dan een tank benzine ga ik ophalen alles eronder probeer ik 50/50 te regelen.
Als ze daarmee in stemmen weet je meestal wel dat het goed zit.
Misschien een goede tip ;)

pasqual
22 juni 2015, 21:09
Misschien beetje zinloos om te reageren sinds het al een oude topic is, maar doe het toch :)

Maar alles wat meer waard is dan een tank benzine ga ik ophalen alles eronder probeer ik 50/50 te regelen.
Als ze daarmee in stemmen weet je meestal wel dat het goed zit.
Misschien een goede tip ;)

Je bedoeld de verzendkosten 50/50? Als deze persoon je wilt bezeiken, doet hij dat toch wel. Vraag maar gewoon zijn gegevens zoals volledige naam, adres en telefoonnmr. Als hij/zij daar moeilijk over doet weet je al bijna genoeg.

therealserg
23 juni 2015, 05:57
[QUOTE=pasqual;3160594]Je bedoeld de verzendkosten 50/50?

Nee hiermee bedoel ik 50/50 in de zin van het aankoop bedrag.
Dus je betaald de eerste helft vooraf dan stuurt hij het op en bij aankomst betaal je de volgende helft.
Bij de eerste helft betaal ik dan wel de verzendkosten.

Maar dan praat ik hierbij over bedragen van onder de € 60, daarboven ga ik het zelf wel ophalen.

Dutch66
23 juni 2015, 08:48
Je bedoeld de verzendkosten 50/50?

Nee hiermee bedoel ik 50/50 in de zin van het aankoop bedrag.
Dus je betaald de eerste helft vooraf dan stuurt hij het op en bij aankomst betaal je de volgende helft.
Bij de eerste helft betaal ik dan wel de verzendkosten.

Maar dan praat ik hierbij over bedragen van onder de € 60, daarboven ga ik het zelf wel ophalen.

Kom nou toch, onder de EUR. 60,--, en dan zou jij eerst de helft overmaken :???:

No fucking way!

HaroldA
23 juni 2015, 09:52
Kom nou toch, onder de EUR. 60,--, en dan zou jij eerst de helft overmaken :???:

No fucking way!

Ik zou daar ook niet intrappen ...

therealserg
23 juni 2015, 11:36
Ik zou daar ook niet intrappen ...

Dan zou ik bij jou niets kopen :)
En als de verkoper ermee instemd om het risico te delen, waarom niet.
Of misschien hebben jullie zoiets van pfff wat is nou € 60, voor velen is het toch een hoop geld om zo van het balkon af te gooien.
En wat dat betrefd heb ik toch aardig wat verkopers gehad die ermee instemde of zelfs zelf langs kwamen. :)

Dutch66
23 juni 2015, 12:14
of zelfs zelf langs kwamen. :)

Precies! die vonden die gedeeltelijke vooruitbetaling van jouw ook een beetje ongepast ;)

therealserg
23 juni 2015, 12:21
Haha np het heeft allemaal te maken met risico beperking
en ach ik vond het niet vervelend dat ze langs kwamen ;)

cancellara27
23 juni 2015, 12:29
een korte check op facebook kan ook een hoop twijfel wegnemen natuurlijk

WaywardChild
24 juni 2015, 12:35
Ik heb ook al het nodige gekocht en verkocht, dan wel op 2ehands.be.
Als ik iets koop ga ik het altijd ophalen en kan je het bij de verkoper testen of alles naar behoren is.
Bij verkoop stuur ik ook niets op, de koper laat ik langs komen, nadien ook geen gezeik van het gekochte is niet volgens uw advertentie of het werkt niet (tja weet ik veel of je die elementen verneukt hebt door ze te solderen met een bunsenbrander :seriousf:)
En altijd cashgeld en dat is dan men enigste angst meestal dat er valse euro's zouden tussen zitten, vind het wat lastig om elke euro tegen het licht te houden om controle te doen voor de ogen van de koper :soinnocent:

Pepe
24 juni 2015, 12:39
Ik keek gisteren toevallig op .Be. Ik werd daar wel heel erg wantrouwig van. Ik kwam een aantal dingen tegen die ik herkende van Marktplaats maar dan met andere naam en plaats. Opvallend veel.

hefke
24 juni 2015, 13:34
Ik keek gisteren toevallig op .Be. Ik werd daar wel heel erg wantrouwig van. Ik kwam een aantal dingen tegen die ik herkende van Marktplaats maar dan met andere naam en plaats. Opvallend veel.

Zou je die eens in het desbetreffende topic over twijfelachtige advertenties kunnen noemen?

Pepe
24 juni 2015, 13:51
Bijvoorbeeld
Jazzmaster be (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/fender-jazzmaster-1965-100-origineel-230033262.html)
Jazzmaster MP (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m940122997-fender-jazzmaster-1965-100-origineel.html?c=dc19031229f6638c93974e145c5889d4&previousPage=lr)

Telecaster be (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/fender-telecaster-black-1975-100-230035020.html)
Telecaster MP (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m940124559-fender-telecaster-black-1975-100-origineel.html?c=dc19031229f6638c93974e145c5889d4&previousPage=lr)

hefke
24 juni 2015, 14:42
Is mij eerder nooit echt opgevallen, ondanks dat ik regelmatig op beide sites kijk.
Moet toch maar eens beter gaan opletten.

flatline
25 juni 2015, 14:29
ja,
schizofrenie bestaat en is een wereldwijd onderkend probleem;
het kan zelfs zo zijn dat de verschillende persoonlijkheden niet op de hoogte zijn van de vraagprijs van de andere.
en hier - aan ons, getuigen vanop de eerste rij - wordt weer zwart op wit bewezen dat ernstig chaotisch of katatoon gedrag wel degelijk van deze tijd is :punk:
Maar ach, het staat iedereen vrij om zijn waar langs verschillende kanalen aan te bieden, en je verkoopnaam hoeft niet noodzakelijk je "eigennaam" te zijn.

Opmerkzaam, Pépé !
F.

hega
26 juni 2015, 12:46
Zwaar kloten....
Had vorige week een betaling verricht voor een Boss JS-10 en alles leek in kannen en kruiken.
Verkoper 'leek' betrouwbaar (via marktplaats) en had zelfs eigen (?) foto's van de JS-10 doorgestuurd aan mij.
Had zelfs zijn adres doorgestuurd, maar deze zal wel 'vals' zijn.
Heb dus helemaal niets toegestuurd gekregen en krijg totaal geen contact meer met deze persoon.
Heb al aangifte gedaan en ben heel erg pissig!

muffstuff
26 juni 2015, 12:50
Zwaar kloten....
Had vorige week een betaling verricht voor een Boss JS-10 en alles leek in kannen en kruiken.
Verkoper 'leek' betrouwbaar (via marktplaats) en had zelfs eigen (?) foto's van de JS-10 doorgestuurd aan mij.
Zelfs zijn adres doorgestuurd, maar deze zal wel 'vals' zijn.
Heb dus helemaal niets toegestuurd gekregen en krijg totaal geen contact meer met deze persoon.
Ben heel erg pissig!
kut man, en eigen foto's kan je checken via google he. Maw zoeken op image, als blijkt dat die foto's ergens ander staan dan heeft de persoon ze mischien gekopieerd.

Of zelf ophalen of anders vragen met een foto van zijn of haar gezicht met het product en paspoort in de hand. Dan heb je nog iig iets.

hega
26 juni 2015, 13:03
kut man, en eigen foto's kan je checken via google he. Maw zoeken op image, als blijkt dat die foto's ergens ander staan dan heeft de persoon ze mischien gekopieerd.

Of zelf ophalen of anders vragen met een foto van zijn of haar gezicht met het product en paspoort in de hand. Dan heb je nog iig iets.

Heb ik al op gecontroleerd.

Wellicht zou ik naar hem moeten toegaan, maar is een beetje uit de buurt wel :(

muffstuff
26 juni 2015, 13:24
Heb ik al op gecontroleerd.

Wellicht zou ik naar hem moeten toegaan, maar is een beetje uit de buurt wel :(
tja, dan moet je je verlies helaas nemen. Wel bekende truc van dat soort gasten, wonen altijd toevallig uit de buurt. Zon boss geval zal je wel 200 a 250 euro gekost hebben, zijn bedragen waarvoor een auto pakken wel uit kan.

jacky
1 juli 2015, 15:30
Bijvoorbeeld
Jazzmaster be (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/fender-jazzmaster-1965-100-origineel-230033262.html)
Jazzmaster MP (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m940122997-fender-jazzmaster-1965-100-origineel.html?c=dc19031229f6638c93974e145c5889d4&previousPage=lr)

Telecaster be (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/fender-telecaster-black-1975-100-230035020.html)
Telecaster MP (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m940124559-fender-telecaster-black-1975-100-origineel.html?c=dc19031229f6638c93974e145c5889d4&previousPage=lr)

Is een bekende handelaar ..hij werkt onder meerdere namen maar geen "foute jongen"

humbucker
1 juli 2015, 16:11
Is een bekende handelaar ..hij werkt onder meerdere namen maar geen "foute jongen"

Lijkt me ook eerder iemand die gewoon zowel BE als NL wil bereiken. Gitaren zullen zich waarschijnlijk wel in Nederland bevinden, wat je vaak na een eerste mailtje ook al weet.

Ik vind het ook wat dubbel, geef dan gewoon op 2dehands.be aan dat je in het buitenland (NL in dit geval) woont. Vaak geven zulke types altijd een grensdorp op...

JGD
20 juli 2015, 12:51
"Vaak geven zulke types altijd een grensdorp op... "

Da's ook omdat iets anders simpelweg technisch niet kan.
Ik heb zelfs oo kwel eens een advertentie op 2ehands.be gezet.
En je moet wel, de layout dwingt je.

Bram46
21 augustus 2015, 19:16
Enkele weken geleden een USA strat gekocht op MP. Ik hou niet van verzenden dus heb ik die gitaar opgehaald. Blijkt weinig USA te zijn. Verkoper gebeld en die wist nergens meer van. Ik vertelde hem dat ik uit de bouw kom en samen met een paar collega's bij hem en hemzelf zou komen verbouwen. Toen kreeg ik onmiddellijk mijn geld terug. Die gasten vragen erom om op deze manier behandeld te worden. Van de 100 kunnen ze dit bij 99 personen doen, bij de 100ste, ik dus, niet.

Tip. Altijd de gitaar ophalen. Voordeel: Jij weet wie de verkoper is, hij niet wie jij bent.

arjanb01
21 augustus 2015, 19:37
Serienummer vragen en vervolgens opvragen bij fender dus... En check ook hoelang de verkoper al op marktplaats actief is. Kort = meestal geen zuivere koffie.
Doe je dat voorwerk, hoef je ook niet te dreigen met geweld.

HaroldA
21 augustus 2015, 20:02
Serienummer vragen en vervolgens opvragen bij fender dus... En check ook hoelang de verkoper al op marktplaats actief is. Kort = meestal geen zuivere koffie.
Doe je dat voorwerk, hoef je ook niet te dreigen met geweld.

Beide "oplossingen" zijn natuurlijk gewoon kwats. Serienummers op de neppers kloppen gewoon en als je bijvoorbeeld H*** H****ck bekijkt; die heeft al best veel jaren op zijn Marktplaats-account staan, maar verkoopt graag een "handgemaakte custom masterbuilt Gibson"* aan iedereen die maar gek genoeg is om daar veel te veel geld aan uit te geven.


*) Goedkope Chinese massaproductie-brol, vermomd als echt.

Thocaster
21 augustus 2015, 20:10
Je kan ook gewoon nieuwe neckplates (al dan niet verouderd) kopen met echte serienummers (fake58.co.uk)

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk

arjanb01
21 augustus 2015, 21:06
Blijft de enige overgebleven oplossing over: niet meer via marktplaats of andere veiling sites kopen maar gewoon nieuw in de winkel, geen gerommel wel de hoofdprijs....

Dutch66
22 augustus 2015, 12:41
Enkele weken geleden een USA strat gekocht op MP. Ik hou niet van verzenden dus heb ik die gitaar opgehaald. Blijkt weinig USA te zijn. Verkoper gebeld en die wist nergens meer van. Ik vertelde hem dat ik uit de bouw kom en samen met een paar collega's bij hem en hemzelf zou komen verbouwen. Toen kreeg ik onmiddellijk mijn geld terug. Die gasten vragen erom om op deze manier behandeld te worden. Van de 100 kunnen ze dit bij 99 personen doen, bij de 100ste, ik dus, niet.

Tip. Altijd de gitaar ophalen. Voordeel: Jij weet wie de verkoper is, hij niet wie jij bent.

Zo Bram, vertel is hoe ging deze 'overdracht' dan precies in z'n werk..., na dat je 'm bedreigd had...

Pepe
22 augustus 2015, 12:47
https://c2.staticflickr.com/2/1350/5133567906_925669a066_b.jpg

Aca Ilic
22 augustus 2015, 16:36
hi guys,
heb een tijdje geleden adv.op GM , MP, tweedehands.nl geplaatst voor een setje BK The Mule humbuckers gezocht. In no time krijg ik een paar mails van een paar gasten die op de eerste plaats pas een paar dagen om MP aangemeld zijn, of helemaal niet ingeschreven bij 2ehands.nl staan. Na een paar ping-pong mails werd me duidelijk dat ze alleen maar op geld uit waren, dus bij deze waarschuwing voor:
-een zekere Richard Van Bou met email bou.r@outlook.com
- en reactie via MP ( dus email helaas niet volledig te traceren) van een Van het Huis ( woonachtig te warffum ,de pollen 53 9989 bz zegt ie dan...)
Mocht er iemand van jullie door een van bovengenoemde heren benaderd worden, wees gewaarschuwd.
cheers
Alex

D3nnis
22 augustus 2015, 17:35
Enkele weken geleden een USA strat gekocht op MP. Ik hou niet van verzenden dus heb ik die gitaar opgehaald. Blijkt weinig USA te zijn. Verkoper gebeld en die wist nergens meer van. Ik vertelde hem dat ik uit de bouw kom en samen met een paar collega's bij hem en hemzelf zou komen verbouwen. Toen kreeg ik onmiddellijk mijn geld terug.

Ja, dan ben je een hele heer als je het alleen niet af kunt.

Hoop dat ik ooit een dreiging krijg dat er iemand met een Ford transit vol bouwvakkers wil langskomen om mij te verbouwen.
Misschien moet ik naar het ziekenhuis, maar er gaan er minimaal 4 mee het ziekenhuis in, wat een gelul zeg.

Feter
23 augustus 2015, 10:58
Enkele weken geleden een USA strat gekocht op MP. Ik hou niet van verzenden dus heb ik die gitaar opgehaald. Blijkt weinig USA te zijn. Verkoper gebeld en die wist nergens meer van. Ik vertelde hem dat ik uit de bouw kom en samen met een paar collega's bij hem en hemzelf zou komen verbouwen. Toen kreeg ik onmiddellijk mijn geld terug. Die gasten vragen erom om op deze manier behandeld te worden. Van de 100 kunnen ze dit bij 99 personen doen, bij de 100ste, ik dus, niet.

Tip. Altijd de gitaar ophalen. Voordeel: Jij weet wie de verkoper is, hij niet wie jij bent.

Had ook zomaar gekund dat hij inderdaad niet wist dat het geen echte was en hij deze ook ooit van iemand had overgekocht met de gedachte dat het een echte USA was.
En natuurlijk geeft hij gelijk je geld terug als je met zulke dreigementen komt.
Beetje laffe actie en erg typerend voor je karakter... Jammer.

D3nnis
23 augustus 2015, 13:58
ben ik nou ook zo stoer als brammeke ?????

Ligt eraan, heb je al geld terug gehad?

D3nnis
23 augustus 2015, 15:49
nah heb een paar motermuizen voor een keine 100 eurokes geripped
ik mag het houden van ze


Vind ik heel fideel van die heren :D

Tunes
24 augustus 2015, 10:12
Enkele weken geleden een USA strat gekocht op MP. Ik hou niet van verzenden dus heb ik die gitaar opgehaald. Blijkt weinig USA te zijn. Verkoper gebeld en die wist nergens meer van. Ik vertelde hem dat ik uit de bouw kom en samen met een paar collega's bij hem en hemzelf zou komen verbouwen. Toen kreeg ik onmiddellijk mijn geld terug. Die gasten vragen erom om op deze manier behandeld te worden. Van de 100 kunnen ze dit bij 99 personen doen, bij de 100ste, ik dus, niet.

Tip. Altijd de gitaar ophalen. Voordeel: Jij weet wie de verkoper is, hij niet wie jij bent.

Dat is waarom ik altijd even een foto maak van het kenteken (of deze opschrijf) als de koper vertrekt, je kan maar zo iemand als jij in huis hebben gehad.
En als je dan wat gaat ophalen zorg dan dat je genoeg kennis hebt om daar te beoordelen of het de gitaar is die je verwacht.
Ik kan mij, zonder extra informatie best voorstellen dat de verkoper te goede trouw was en dus niet beter wist.

HaroldA
24 augustus 2015, 12:30
Ik vertelde hem dat ik uit de bouw kom en samen met een paar collega's bij hem en hemzelf zou komen verbouwen.

Dakkapel, overdekt terras, carport en dat soort dingen? Of meer het fijne werk zoals badkamers en/of keukens?

Feter
24 augustus 2015, 13:15
Dakkapel, overdekt terras, carport en dat soort dingen? Of meer het fijne werk zoals badkamers en/of keukens?

In dat geval wil ik een J&D gitaar wel even ombouwen naar een "Echte" Fender.
Kan nog wel een nieuwe keuken gebruiken.

Dutch66
24 augustus 2015, 14:11
Dit hele verhaal is linea recta uit Brammetjes dikke duim gezogen, heus....

D3nnis
25 augustus 2015, 07:06
In dat geval wil ik een J&D gitaar wel even ombouwen naar een "Echte" Fender.
Kan nog wel een nieuwe keuken gebruiken.
Hahaha "en nou mijn geld terug voor ik je een nieuwe keuken geef. En als je niet opschiet leg ik ook nog een nieuwe tegelvloer in je woonkamer! Wat? Je wilt geen geld terug geven? Nou heb je erom gevraagd jonguh, morgen kom ik terug met een busje bouwvakkers, leggen we ook vloerverwarming onder die vloer én we stuccen je bovenverdieping, wij laten niet met ons sollen"

Feter
25 augustus 2015, 09:18
D3nnis, bedankt!
Ik zat hardop te lachen! :D

purplejohn
25 augustus 2015, 09:50
"...en we nemen onze eigen brammetjes mee voor tussen de middag, heeft u daar ook geen omkijken meer naar"

HaroldA
25 augustus 2015, 09:51
"...en we nemen onze eigen brammetjes mee voor tussen de middag, heeft u daar ook geen omkijken meer naar"

Dixi voor de deur ...

Feter
25 augustus 2015, 10:52
http://media.nu.nl/m/m1mxwtpacwa7_wd1280.jpg/vlaanderen-wil-nederlandse-bouwvakkers.jpg

Rohtagran
26 augustus 2015, 16:15
"We zijn de jongens van de bouw
En we lusten ze wel rauw"

Dreigen met geweld lijkt me nooit een oplossing voor zo iets. Voor het zelfde geld doet die vermeende oplichter aangifte van bedreiging. Geen geld en geen gitaar dus dan ben jezelf de verliezer in het hele verhaal.

arjanb01
26 augustus 2015, 16:16
Niet slim, maar in Qatar zeker geoorloofd, want dan zou ik voor elke oplichting 1 vinger afhakken dan weten toekomstige kopers gelijk of deze meneer of mevrouw een eerlijke verkoper is🙈

Pepe
26 augustus 2015, 16:25
Ja, Qatar marktplaats, alleen maar eerlijke verkopers. Of ze missen een vinger.

mountainman
29 augustus 2015, 13:45
Meestal is het de koper die wordt opgelicht maar mij is het als verkoper overkomen. Ik heb laatst via Gitaarmarkt een akoestisch gitaartje verkocht. De koper woont niet in de buurt en hij vroeg of ik de gitaar wilde opsturen. Dat vond ik wel vreemd, maar als iemand zonder uitproberen tot aanschaf wil overgaan dan ga ik daar ook niet moeilijk over doen. Het ging tenslotte niet om een heel hoog bedrag (100 euro plus verzendkosten) dus zo gek was het nu ook weer niet.

Ik stelde voor dat hij van tevoren de helft zou betalen en bij ontvangst de andere helft. Stom! Want je snapt het natuurlijk al... die tweede betaling kwam niet. Wel een keurig bedankje na de ontvangst en hij zou het geld overmaken. Niet dus. Dat was twee weken geleden en op mijn herinnering reageert hij niet.

Het zou natuurlijk kunnen dat er persoonlijke omstandigheden spelen en dat hij momenteel wel wat anders aan zijn kop heeft dan het afhandelen van betalingen. Dan zou ik het lullig vinden om zijn naam hier te noemen. Aan de andere kant, als dit echt een (gedeeltelijke) wanbetaler is dan is een waarschuwing op zijn plaats.
Zijn naam hou ik daarom even achter want ik wil hem op dit forumbericht wijzen en hem een laatste kans geven om te betalen. Doet hij dat niet dan wordt zijn naam hier onthuld. Wordt vervolgd.

D3nnis
29 augustus 2015, 13:50
Ik vind het heel nobel dat je überhaupt overweegt om de helft voor en de helft na ontvangst te laten betalen, daar zou ik niet eens over nadenken.
Des te jammer dat er een kans is dat dit direct "afgestraft" wordt als de andere partij zijn/haar afspraak niet nakomt.

Speeddemon
29 augustus 2015, 15:58
Ik vind het heel nobel dat je überhaupt overweegt om de helft voor en de helft na ontvangst te laten betalen, daar zou ik niet eens over nadenken.
Des te jammer dat er een kans is dat dit direct "afgestraft" wordt als de andere partij zijn/haar afspraak niet nakomt.
idd. Ik heb ongeveer zoiets meegemaakt bij de verkoop van een budget studiomicrofoon. Ik was geloof ik 150 euro overeengekomen en had vlakbij m'n band's repetitieruimte met de koper afgesproken. Meneer had slechts 140 euro bij zich en toen wilde ik hem eigenlijk de mic niet meer meegeven. Na veel gebakkelei en beloftes dat ie die 10 euro nog zou overmaken, heb ik die mic toch meegegeven.
Je raadt het al. Nooit meer gezien die 10 euro. Is natuurlijk een ander geval dan de helft van wat je afgesproken hebt, maar ik ben er wel voorzichtiger door geworden.
Idem met afdingen aan de deur als je op marktplaats via mail al een prijs overeengekomen bent. Of zo'n sjakie die z'n 'kritische kenner-vriend' meeneemt, die mij dan zou moeten overtuigen een Lexicon PCM90 Reverb voor 100 euro minder van de hand te doen dan vooraf afgesproken met de daadwerkelijke koper. Dan niet hoor. Uiteindelijk woog de wens van de koper én de reeds afgesproken prijs zwaarder dan wat meneer "de kenner" ervan vond. :cool::soinnocent:

D3nnis
29 augustus 2015, 16:15
Idem met afdingen aan de deur als je op marktplaats via mail al een prijs overeengekomen bent. Of zo'n sjakie die z'n 'kritische kenner-vriend' meeneemt, die mij dan zou moeten overtuigen een Lexicon PCM90 Reverb voor 100 euro minder van de hand te doen dan vooraf afgesproken met de daadwerkelijke koper.

Zo, inderdaad. Schurfthekel heb ik daaraan, tenzij er iets is met het aangeboden artikel waardoor het bespreekbaar is (bv toch een schade die niet bij koper bekend was of zo), maar anders is het bijna onbeschoft.

mountainman
1 september 2015, 11:18
Meestal is het de koper die wordt opgelicht maar mij is het als verkoper overkomen. Ik heb laatst via Gitaarmarkt een akoestisch gitaartje verkocht. De koper woont niet in de buurt en hij vroeg of ik de gitaar wilde opsturen. Dat vond ik wel vreemd, maar als iemand zonder uitproberen tot aanschaf wil overgaan dan ga ik daar ook niet moeilijk over doen. Het ging tenslotte niet om een heel hoog bedrag (100 euro plus verzendkosten) dus zo gek was het nu ook weer niet.

Ik stelde voor dat hij van tevoren de helft zou betalen en bij ontvangst de andere helft. Stom! Want je snapt het natuurlijk al... die tweede betaling kwam niet. Wel een keurig bedankje na de ontvangst en hij zou het geld overmaken. Niet dus. Dat was twee weken geleden en op mijn herinnering reageert hij niet.

Het zou natuurlijk kunnen dat er persoonlijke omstandigheden spelen en dat hij momenteel wel wat anders aan zijn kop heeft dan het afhandelen van betalingen. Dan zou ik het lullig vinden om zijn naam hier te noemen. Aan de andere kant, als dit echt een (gedeeltelijke) wanbetaler is dan is een waarschuwing op zijn plaats.
Zijn naam hou ik daarom even achter want ik wil hem op dit forumbericht wijzen en hem een laatste kans geven om te betalen. Doet hij dat niet dan wordt zijn naam hier onthuld. Wordt vervolgd.
Dit verhaal is gelukkig goed afgelopen. Ik heb de tweede betaling ontvangen. De reden voor de vertraging was dat hij nogal overhaast op vakantie was gegaan.

zoldergitarist
3 december 2015, 12:17
Een beetje laat maar ik heb haar gevonden hoor! Tis wel een eindje rijden, maar ja..
https://www.facebook.com/chelina.sambo

Braml
7 december 2015, 08:47
Hoi mensen.

Afgelopen dinsdag (1 december) heb ik een deal gesloten via marktplaats met iemand. Het ging om een footswitch voor mijn versterker. Na binnen een uur tijd een keer of 10 heen en weer gemaild te hebben, en foto's te hebben ontvangen van de footswitch, heb ik deze persoon de afgesproken 27 euro overgemaakt. Daarna heb ik er nooit wat van weergehoord en niets ontvangen. Ik heb hem 2 dagen na de overboeking van het bedrag, donderdag 3 december nog een keer gemaild met een vriendelijk verzoek of hij even wou reageren op mij. Daar reageert hij ook niet op.

De enige gegevens die ik heb van hem zijn zijn voor en achternaam, bankrekeningnummer, en woonplaats (als deze gegevens al echt zijn).

Gelukkig gaat het niet om een gigantisch bedrag, maar ik wil er uit principe toch graag alles aan doen om de switch alsnog te ontvangen, of het geld terug te krijgen. Moet ik nou aangifte doen of? Wat zouden jullie doen?

Kim Wilson
7 december 2015, 09:02
Ik zou me er nog niet heel druk om maken. Het is de afgelopen dagen spitsuur geweest bij de pakketdiensten, grote kans dat het er iets langer over doet.

Braml
7 december 2015, 09:16
Ik zou me er nog niet heel druk om maken. Het is de afgelopen dagen spitsuur geweest bij de pakketdiensten, grote kans dat het er iets langer over doet.

Ja maar hij reageert ook nergens op via mail. zelfs niet na 6 dagen tijd. Terwijl hij op de dag dat we de deal gesloten hebben in een uur tijd meerdere malen reageerde. Ik kan ook door zijn naam in te vullen op google geen gegevens vinden van hem.

Ik weet dus wel bijna zeker dat ik opgelicht ben, toch?

motorhan
7 december 2015, 10:24
Even googlen op naam vaak kom je dan verder face book account of adres gegevens werkomgeving etc zet anders de gegevens op internet met de vraag kent iemand die persoon. je hoeft er niet meteen bij te zeggen dat je denkt dat het een oplichter is.

Braml
7 december 2015, 11:43
Even googlen op naam vaak kom je dan verder face book account of adres gegevens werkomgeving etc zet anders de gegevens op internet met de vraag kent iemand die persoon. je hoeft er niet meteen bij te zeggen dat je denkt dat het een oplichter is.

Ik kan geen gegevens vinden op internet door zijn naam in te vullen in google, ook geen facebook accounts. Met het invullen van zijn bankrekeningnummer kom ik ook niet verder. Er zijn sites die bankrekeningnummers blijkbaar kunnen verifieren, en daar komt alleen maar uit dat het wel een legaal bankrekeningnummer is. Maarja dan heb ik nog niks.

Braml
7 december 2015, 14:26
Wat ik trouwens dan wel weer vreemd vind is dat ik ook vóór het betalen om foto's vroeg. Daarbij stuurt meneer 3 prima foto's, waarop de switch te zien is met telkens dezelfde ondergrond. De foto's zijn gewoon genaamd DNC 9825, DNC 9826, en DNC 9827. Dit geeft aan aan dat het wel waarschijnlijk is dat hij zelf deze foto's heeft gemaakt, en dat hij de switch waarschijnlijk ook daadwerkelijk zelf bezit.
Ook met google image search vind ik niets. Dus hij heeft de foto's echt niet van internet. Als ik terugdenk aan het moment dat ik de deal sloot met hem waren deze foto's voor mij ook de reden dat ik er vertrouwen in had.

Toch zie ik gewoon 0 reden om een week niet te reageren, vooral niet als je nog een mail na krijgt met de vraag of je aub even zou willen reageren. Dan moet die persoon haast wel iets mega-ernstigs zijn overkomen, of hij licht mij op.

In hoeverre mag ik hier gegevens plaatsen van de persoon waar het om gaat?

Pepe
7 december 2015, 14:34
Ik zou geen gegevens van een persoon plaatsen, zeker niet zolang het vermoedens zijn. Ik snap wel dat het handig kan zijn om te waarschuwen voor notoire oplichters maar volgens mij heb je daar al een site voor.
Het lijkt me dat je eerste aangifte moet doen voordat je gegevens van iemand op het internet slingert.

Braml
7 december 2015, 14:43
Ik zou geen gegevens van een persoon plaatsen, zeker niet zolang het vermoedens zijn. Ik snap wel dat het handig kan zijn om te waarschuwen voor notoire oplichters maar volgens mij heb je daar al een site voor.
Het lijkt me dat je eerste aangifte moet doen voordat je gegevens van iemand op het internet slingert.

Ik heb ook aangifte gedaan, vandaag nog. Zowel bij de politie (via internet) als bij marktplaats. Maar goed, dan zet ik geen gegevens in dit forum ;)

Braml
8 december 2015, 13:03
WTF
geen levering binnen 7 dagen en je doet aangifte ?
tjeemiejeetje
imo een major premature ejaculatie

Tuurlijk, na 5 dagen heb ik daar recht op.

Verkoper gaf aan gelijk de volgende dag het pakket te versturen. Laat vervolgens niks van zich horen en er komt niks binnen. Je gaat me niet serieus vertellen dat jij gelooft dat dat pakketje ineens volgende week bij mij aan komt. Geloof je het zelf? Of geloof je soms dat meneer al een week niet op zijn mail heeft gekeken? Ik snap echt niet dat mensen meer dan een week geduldig in vol vertrouwen afwachten tot je pakketje van marktplaats komt, terwijl de verkoper al het contact heeft verbroken.

Naar mijn mening is het hoe eerder de aangifte, hoe meer kans van slagen. Als ik een maand wacht is het een verloren zaak. (Niet dat ik mijn kansen hoog inschat, maar toch)

humbucker
8 december 2015, 13:43
Tuurlijk, na 5 dagen heb ik daar recht op.

Verkoper gaf aan gelijk de volgende dag het pakket te versturen. Laat vervolgens niks van zich horen en er komt niks binnen. Je gaat me niet serieus vertellen dat jij gelooft dat dat pakketje ineens volgende week bij mij aan komt. Geloof je het zelf? Of geloof je soms dat meneer al een week niet op zijn mail heeft gekeken? Ik snap echt niet dat mensen meer dan een week geduldig in vol vertrouwen afwachten tot je pakketje van marktplaats komt, terwijl de verkoper al het contact heeft verbroken.

Naar mijn mening is het hoe eerder de aangifte, hoe meer kans van slagen. Als ik een maand wacht is het een verloren zaak. (Niet dat ik mijn kansen hoog inschat, maar toch)

Tja, beetje geduld is toch aan te raden. Is voor jezelf ook fijner :). Het kan goed zijn dat ie op weg naar het postkantoor overhoop gereden is door een bus. Krijg je er ook nog bij dat je op internet aan de schandpaal genageld wordt... Mwoah.

Braml
8 december 2015, 14:04
Tja, beetje geduld is toch aan te raden. Is voor jezelf ook fijner :). Het kan goed zijn dat ie op weg naar het postkantoor overhoop gereden is door een bus. Krijg je er ook nog bij dat je op internet aan de schandpaal genageld wordt... Mwoah.

Als er iets gebeurd zou zijn met hem had ik dat toch wel via google terug kunnen vinden door zijn naam in te voeren met de woonplaats?

Even voor de duidelijkheid, ik zie mijn geld allang als verloren. Het is gewoon leergeld, klaar. Nooit meer zelf een gezocht advertentie plaatsen, want er zijn oplichters die gewoon gezocht advertenties afstruinen. Nu heb ik dus geen advertentie van de oplichter om naar te refereren, en ook geen verkoopaccount.
Ik ben alleen gewoon heel benieuwd of er meer mensen zijn die opgelicht zijn door deze persoon.

Kim Wilson
8 december 2015, 14:16
Het is inderdaad opvallend dat je niks meer hoort vanaf het moment dat het geld is overgemaakt. Dat het pakket nog niet is bezorgd, oké, maar ineens niet meer reageren op email is wel vreemd.

Joost de Ruig
8 december 2015, 14:58
Even voor de duidelijkheid, ik zie mijn geld allang als verloren. Het is gewoon leergeld, klaar. Nooit meer zelf een gezocht advertentie plaatsen, want er zijn oplichters die gewoon gezocht advertenties afstruinen.

Ik heb zowel met kopen als verkopen via MP eigenlijk alleen maar goede ervaringen. Wat erg helpt is een stukje huiswerk:

- niet alleen mailen, ook ff bellen. Dan krijg je toch een bepaalde indruk van iemand
- ook naar eventuele andere advertenties kijken van dezelfde verkoper. Huisvaders die ook het roze driewielertje van hun dochtertje verkopen, wekken bij mij meer vertrouwen dan iemand die pas sinds 1 maand op MP zit en geen andere advertenties heeft
- altijd even vragen naar naam én adres. Dit kan je tesamen met het ibannummer googlen. Met bv streetview krijg je soms ook al een indruk van de verkoper. Als iemand niet te googlen is, zou ik niet aan een koop per post doen.

Tenslotte zul je altijd in moeten calculeren dat je een zeker risico loopt. Zelf heb ik wel eens een Strat verkocht aan iemand die hem ongezien door mij liet versturen. Dat zou ik zelf nooit doen bij een gitaar van €1000,- maar kennelijk anderen wel.

Braml
8 december 2015, 15:09
Ik heb zowel met kopen als verkopen via MP eigenlijk alleen maar goede ervaringen. Wat erg helpt is een stukje huiswerk:

- niet alleen mailen, ook ff bellen. Dan krijg je toch een bepaalde indruk van iemand
- ook naar eventuele andere advertenties kijken van dezelfde verkoper. Huisvaders die ook het roze driewielertje van hun dochtertje verkopen, wekken bij mij meer vertrouwen dan iemand die pas sinds 1 maand op MP zit en geen andere advertenties heeft
- altijd even vragen naar naam én adres. Dit kan je tesamen met het ibannummer googlen. Met bv streetview krijg je soms ook al een indruk van de verkoper. Als iemand niet te googlen is, zou ik niet aan een koop per post doen.

Tenslotte zul je altijd in moeten calculeren dat je een zeker risico loopt. Zelf heb ik wel eens een Strat verkocht aan iemand die hem ongezien door mij liet versturen. Dat zou ik zelf nooit doen bij een gitaar van €1000,- maar kennelijk anderen wel.

Ik heb ook nog nooit problemen gehad met verkopen, omdat ik altijd eerst het geld laat overmaken.
Maar klopt Joost, dat is ook wat ik er van geleerd heb, daarom noem ik die 27 euro ook "leergeld".

Ik zal ongetwijfeld nog wel eens iets kopen via marktplaats, maar inderdaad niet voordat ik de verkoper gesproken heb, en wat meer gegevens van diegene verzameld heb. In dit geval was mijn vertrouwen gebaseerd op 3 foto's van het product die op dezelfde ondergrond gemaakt waren, en benamingen hadden die zijn mobiel aan de foto's gegeven had (DNC 028, DNC 029, etc). Dat wekte bij mij het vertrouwen dat die persoon daadwerkelijk het product op zijn tafel had liggen, en even gauw met zijn mobiel wat foto's voor me gemaakt had. De foto's waren ook niet met google image search op te sporen dus dat zat goed. Blijkbaar was het niet genoeg.

Wow, blind iets kopen voor 1000 euro op marktplaats is wel heel erg overdreven inderdaad. Ik heb toevallig gisteren een pedaal verkocht voor 115 euro op marktplaats aan iemand die mij ook blind vertrouwt. Uiteraard heb ik die vandaag netjes opgestuurd, maar hij was wel een erg makkelijke prooi geweest voor een oplichter zeg pff.

Joost de Ruig
8 december 2015, 15:15
Wow, blind iets kopen voor 1000 euro op marktplaats is wel heel erg overdreven inderdaad. Ik heb toevallig gisteren een pedaal verkocht voor 115 euro op marktplaats aan iemand die mij ook blind vertrouwt. Uiteraard heb ik die vandaag netjes opgestuurd, maar hij was wel een erg makkelijke prooi geweest voor een oplichter zeg pff.

Ik sta met werk, prive en hobby gewoon overal met mijn eigen naam (sommige vinden dat naief) en ben dus super eenvoudig te googlen. Aspirant kopers kunnen mij dus aan alle kanten controleren, wat kennelijk vertrouwen wekt. Maar ach, ik heb de twijfelachtige eer te boek te staan als "het geweten van Gitaarnet", dus zal wel een suffige fatsoensrakker zijn ;)

Braml
8 december 2015, 16:42
Nou, nu is het dus 100% zeker dat die gast een oplichter was, ik heb namelijk bericht van marktplaats waar onder andere het volgende in staat:


Via het Meldpunt Internetoplichting van de Politie hebben wij uw melding in goede orde ontvangen, waarvoor hartelijk dank.

Hierbij berichten wij u dat wij meerdere meldingen hebben ontvangen ten aanzien van de gebruiker waarop uw melding betrekking heeft. Als gevolg hiervan hebben wij het account van deze persoon geblokkeerd. Tevens zijn de advertenties van de site verwijderd. We kunnen echter geen volledige zekerheid bieden dat deze persoon onze maatregelen niet zal omzeilen.

De gegevens die Marktplaats van de politie ontvangt worden opgeslagen in onze Transactiegeschillen Database, zodat Marktplaats op efficiënte wijze inzicht kan krijgen of meerdere meldingen van verschillende gebruikers ten aanzien van dezelfde gebruiker zijn gedaan. Bovendien stuurt de Politie automatisch een waarschuwingsbericht naar degene over wie u melding doet.

Nou, dankjewel, heb ik wat aan haha.

nouja, case closed voor mij.

MikeD
8 december 2015, 17:55
mogen we nu dat hij min of meer een vaststaande oplichter is wel weten hoe die snoeshaan heet? of in ieder geval de tenaamstelling + adres van z'n bankrekening?

Braml
9 december 2015, 08:19
Hij noemt zichzelf Leon Makel, en zegt dat hij uit Hoorn komt.
Maar tegen anderen heeft hij gezegd dat hij uit Oldenzaal komt.

Het kan zijn dat hij tegen mij Hoorn zei, omdat dat voor mij aan de andere kant van Nederland ligt, en Oldenzaal is vlak bij mij.

Hij kon namelijk aan mijn gezocht-advertentie zien waar ik woonde. Toen ik vroeg waar hij woonde omdat ik het eventueel wel op wou halen, kon hij dus mooi een of andere random stad noemen aan de andere kant van Nederland, omdat ik het dan waarschijnlijk alsnog op wou laten sturen.

Tunes
10 december 2015, 08:21
Hmmm Oldenzaal.
Ik meen mij te herinneren dat ik ooit ook opgelicht ben door een piemeltje uit oldenzaal.
Ik weet niet eens meer waar het over ging, maar oldenzaal weet ik dan nog wel en een een of ander zielig kut verhaal over zijn zieke vader.

Nah ja we gaan weer verder, het was zo ongeveer mijn enige slechte ervaring (ik denk in totaal 3 of 4 op honderden transactie.
Noemen we dan maar een bedrijfsrisico.
En inderdaad als je doet wat Joost zegt dan is de kans erg klein en ik bel tegenwoordig altijd (liefst een vast nummer).