PDA

View Full Version : boost functie als los pedaaltje.



reflexion
11 juni 2003, 11:26
Ik ben dus opzoek naar een boost functie als zijnde een los pedaaltje. Ik speel nu met een koch pedaltone waar dus die boost functie op zit, en dat is helemaal tegek. Alleen nu komt het. Ik ga mijn combo. Zilver jubilee combo en pedaltone weg doen en een echte grotere versterker aanschaffen. Mijn oog is nu gevallen op een 3 kanaals Mesa dual/triple rectifier en misschien ook nog wel een VHT ultra lead. Die VHT heeft dus ook die boost functie maar de toonregeling voor de 2de en 3de kanaal zijn gelijk. Is dit erg onhandig?? De Mesa heeft alle toonregeling voor de kanalen appart maar dus niet die boost functie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik die boost functie nu toch best vaak gebruik en ik ben dus ook bang dat ik hem ga missen. Misschien dat ik dit kan vervangen door het derde kanaal, maar ik denk dat ik dat eigenlijk pas echt weet als ik hem enkele keren heb gebruikt met oefenen met mijn bandje.

Ik heb nu eigenlijk 6 verschillende opties:

Marshall JCM2000 TSL 3 kanalen (vind ik niet zo super klinken)
Mesa dual Rectifier 3 kanalen geen boost
VHT ultra lead 3 kanalen 2 en 3 zelfde toonregelen wel boost en EQ
Koch Powertone II 3 kanalen (nog niet geprobeerd)
Koch Multitone (nog niet geprobeerd)
ENGL Ook nooit geprobeerd.

Wat moet ik zeker proberen en wat kan ik zeker weglaten??

Ik ben dus eigenlijk wel opzoek naar een losse top en een 4x12 speakerkast. Ik speel eigenlijk alleen maar hardrock en wat nu-metal.

Als jullie advies hebben laat het me weten.

bvd

LordRiffenstein
11 juni 2003, 11:37
2 woorden voor jou:

Engl Powerball!

Van clean tot mega-scheur, veel laag als je dat wilt en met 2 schakelbare masters om een solo-boost te hebben.

DOEN!!! :-D

josh.vandenberg
11 juni 2003, 13:57
ik heb een vht u ltra lead.die gecombineerde toonregeling is absoluut geen bezwaar.de versterker is toch veelzijdig te noemen.zeker een anrader.zelf heb ik ook een 5150 11 van peavey,dievind ik wel wat expressiever.die vht is wel braaf te noemen.wel heelgoed voor studiowerk.

Negative K3 fan
11 juni 2003, 13:59
engl powerball/savage of een koch head is wat je zoekt.

Marc Oblivian
11 juni 2003, 15:10
2 woorden voor jou:

Engl Powerball!

Van clean tot mega-scheur, veel laag als je dat wilt en met 2 schakelbare masters om een solo-boost te hebben.

DOEN!!! :-D

Dat kan ik beamen...heb zelf de Powerball en daarmee kan je boosten tot je een ons weegt :-)

sash
11 juni 2003, 16:12
De beste boost: Keeley Javaboost. www.javaboost.com

Kost wel wat, maar dan heb je ook een geweldige sound.

Wicked Willy
11 juni 2003, 17:07
Engl of Koch........en al je echt veel geld te besteden hebt de Boogie.........maar als je nog een leuke effectenbak ernaast wil kopen, dan zou ik voor de Engl/Koch gaan.

Nicci
11 juni 2003, 17:38
waarom niet gewoon een EQ-pedaal?

Speeddemon
11 juni 2003, 21:14
De beste boost: Keeley Javaboost. www.javaboost.com

Kost wel wat, maar dan heb je ook een geweldige sound.
en de Legendary Tones Time Machine Boost dan?

http://members.aol.com/audio6l6/TMBpic1.jpg

Hij ziet er sowieso wel erg wreed uit, vind je niet?

Mitch
11 juni 2003, 22:22
Het sterft echt van de goede boost-pedalen, laat een gebrek aan boost op een amp zeker geen reden zijn om 'm ter zijde te schuiven !

Robbert
11 juni 2003, 22:24
en de Legendary Tones Time Machine Boost dan?

http://members.aol.com/audio6l6/TMBpic1.jpg

Hij ziet er sowieso wel erg wreed uit, vind je niet?


Gotta have, gotta have! GOT TO HAVE IT!

Staat serieus op mijn lijstje. Ik ga alleen eerst een Blackstone overdrive kopen :D

doemschaap
12 juni 2003, 17:27
ik zag laatst in feedback krantje boost pedaal van carl martin. hot drive 'n boost heette die. was een OD/boostpedaaltje in 1 geloof ik. nifty shit:)

sash
12 juni 2003, 20:34
De beste boost: Keeley Javaboost. www.javaboost.com

Kost wel wat, maar dan heb je ook een geweldige sound.
en de Legendary Tones Time Machine Boost dan?

http://members.aol.com/audio6l6/TMBpic1.jpg

Hij ziet er sowieso wel erg wreed uit, vind je niet?

Ja das een cool ding. De Javaboost is enkel de vintage kant van de TMB. De TMB heeft 2 switch settings, treble en mid boost, de Javaboost treble, mid en fullrange.
Ook worden in de Javaboost betere transistoren gebruikt
Zeg maar de veredelde versie van de vintage kant van de TMB :)

Speeddemon
12 juni 2003, 21:39
Maar wat doet die switch van 1966-1973 dan precies op de TMB?

Ik heb de samples gehoord van de modern-kant en de vintage-kant, en het beviel me erg...

Nocki
13 juni 2003, 07:42
met mn vrige gear was ik ook altijd aan het zoeken naar een oort van boost. maar toen ik mn gibson kocht was ik daar gelijk van af. ik kom met solo's heel goed door de mix heen en kan met chords en riffs best op normaal niveau spelen. heel gek maar ik heb echt geen boost meer nodig.

nocki

Marshallover
13 juni 2003, 09:15
Net tegengekomen:

Is dat wat om je solo's te boosten over je buizenbak?

http://www.musik-produktiv.de/bilder/32/30/3230079.jpg