PDA

View Full Version : Welke neck humbucker en humbucker afstellen



adrikemper
1 juni 2012, 23:01
Ik ben mijn epiphone les paul aan het ombouwen, nu heb ik een dimarzio paf 36 aniversery humbucker besteld voor de brug kant.
Nu moet ik voor de neck kant nog 1 hebben maar weet eigenlijk niet welke, hoop dat iemand mij daar wat tips over kan geven.
Ik houd van mooie tonen dus goed solo werk, mijn muziek is een beetje van alles u2, joe satriani, kings of leon, direstraits,bryan adams.
Wat zou een leuke neck humbucker zijn? als aanvulling!
Verder heb de gitaar uit elkaar, maar heb nooit naar de hoogte van de humbuckers gekeken, kan iemand mij daar wat over vertellen, wat is bijvoorbeeld de afstand tussen de snaren en de humbuckers? en wat is het effect tussen dichter bij de snaren en iets verder eraf? alvast bedankt!

Orpheo
5 juni 2012, 01:05
universeel geld: pickup hoger= meer bite. pickup lager = wat warmer, iets meer 'sag', iets minder strak. je kan dus ook nog eens spelen met de hoogte van je polepieces om daar de sweetspot in te vinden.

halspickup die matcht met de 36th anniversary? tja, lastig. Ik zou uberhaupt niet voor de 36th zijn gegaan als je dat allemaal speelt, omdat ie zich te veel limiteert, maar de 36th neck pickup is een goeie match. de dimarzio bluesbucker is ook heel prettig daarvoor, kan echt lekker klinken in de hals, maar je kan ook kijken naar de eric johnson, maar de bluesbucker zou ik eerder doen ivm veelzijdigheid in tones en stijlen. met gain slibt ie mooi dicht tot een lekker warm doch supergearticuleerd lead-geluid en clean is ie heel helder en sprankelend.

JGD
7 juni 2012, 22:37
waarom geen Seymour DUncan '59?
Niet voor niets een klassieker!
gain genoeg en.... soul!

Orpheo
7 juni 2012, 23:43
omdat de '59 veel en veel beter is dan die dimarzio. die dimarzio is sowieso een miskoop in mijn optiek, ghehe. helaas maar waar :D en de 59N is super in de hals hoor. maar een dimarzio en duncan 'mixen' vind ik raar.

adrikemper
10 juni 2012, 12:36
Maar die paf modelen van dimarzio zijn toch leuke humbuckers? vooral vergeleken met wat er standaart in zat.
Ik heb veel op youtube gekeken er zijn veel soorten humbuckers, toch vond ik die dimarzio toch heel goed klinken en heb inmiddels voor de neck een dimarzio joe satriani paf humbucker besteld.
Ook deze vond ik het beste klinken, hoop dat ik uit de brug humbucker toch het gewenste geluid kan halen.

Orpheo
15 juni 2012, 00:40
Wat jij wilt joh. Ik heb ze allemaal al geprobeerd. Denk je dat ik iets zou adviseren zonder gegronde achtergrondkennis oid?

Verder. Het is dom, nee debiel, om je te orienteren met clips. Werkt nooit. Amps, gitaren en techniek zijn altijd verschillend. Ken maar een paar clips waar alles gelijk blijft op de pickup na, en zelfs dan is t nog anders in je eigen gitaar.

Ja het zak beter zijn dan wat erin zat, maar voor je zuurverdiende geld kan t beter.

lindstrom
20 juni 2012, 13:36
halspickup die matcht met de 36th anniversary? tja, lastig. Ik zou uberhaupt niet voor de 36th zijn gegaan als je dat allemaal speelt, omdat ie zich te veel limiteert, maar de 36th neck pickup is een goeie match. de dimarzio bluesbucker is ook heel prettig daarvoor, kan echt lekker klinken in de hals, maar je kan ook kijken naar de eric johnson, maar de bluesbucker zou ik eerder doen ivm veelzijdigheid in tones en stijlen. met gain slibt ie mooi dicht tot een lekker warm doch supergearticuleerd lead-geluid en clean is ie heel helder en sprankelend.

+1! :ok:
Bluesbucker is ERG goed en veelzijdig!