PDA

View Full Version : yamaha rgx a2



bertje1
1 juni 2012, 19:06
Hoi,

Ik heb begrepen dat de yamaha rgx a2 niet meer gemaakt wordt (de yamaha met de a.i.r body dus) Ik loop me al een paar jaar af te vragen waarom niet. Ik heb zelf een rode (limited production) Persoonlijk vindt ik het een hele fijne gitaar .Vooral het geluid en gewicht. Hij oogt ook super strak geen boutje te zien bij de brug Ook een hele fijne hals.en prima afwerking. Mijn vraag weet iemand waarom hij uit de produktie genomen is?:???:

frekie
1 juni 2012, 19:16
Yamaha heeft wel meer dingen uit productie genomen, de betere Pacifica's bijv. Je vraagt je idd af waarom.

Braindead
1 juni 2012, 19:43
Ik heb geen idee maar Yamaha maakt natuurlijk veel goede producten dus als ze een model uit productie nemen is de kans dan groter dat het een goede gitaar is. :) Verder kunnen wij niet in de keuken van Yamaha kijken. Kan zijn dat het model niet goed verkocht of dat er te weinig winst op werd gemaakt (te dure productie) of men met Yamaha gitaren gewoon een andere kant op wil.

crapton
1 juni 2012, 21:01
De beslissingen bij Yamaha zijn net zo mistig en onduidelijk als bij onze roverheid. Misschien dat deze gitaren niet goed verkochten? Ze werden in Indonesie gemaakt en tegen flinke prijzen verkocht dus winst maakten ze er waarschijinlijk wel op, maar ok misschien was die laminated body wel erg duur, geen idee.

Ik heb er 1 gehad, de originele witte. Heel fijn spelende gitaar en een lekker maar ietwat klinisch geluid. Heb m weggedaan omdat ik liever een gitaar met trem heb.

De nek pu vond ik te muddy, de brug daarentegen lekker fel en zeer goede definitie. De demo van Dennis Hormes laat goed horen wat er met deze gitaar mogelijk is. Ook de lichte body was prettig, idem de ronde knoppen van de tuners. De ledjes vond ik nogal homo, de pu schakelaar ronduit kudt.

Idd jammer dat ze hem niet meer maken, was een aparte innovatieve gitaar.

terrasbeest
1 juni 2012, 22:00
Voor de liefhebber : Thomann heeft ze nog, voor minder dan 400,00

Plant
1 juni 2012, 23:11
Gitaristen zijn over het algemeen nogal behoudend :hide:

De RGX A2 heeft wel wat aparte uiterlijke kenmerken die bij de massa niet aanslaan kan ik me zo voorstellen. Die lijntjes op de body in het verlengde van het brugelement en langs de regelaars hoeven voor mij persoonlijk niet zo. Die verzonken regelaars met de kleurtjes er omheen ;) ... die headstock met die oerlelijke verdikking en die stemmechanieken...

http://cachepe.zzounds.com/media/quality,85/RGXA2_Jet_Black-39695b74cd67f8f612eae4ae6106753e.jpg

Da's allemaal te verhelpen natuurlijk, maar ik zou zo'n gitaar in een winkel ook in eerste instantie links laten liggen, terwijl ik best een liefhebber van Yamaha gitaren ben.

Dat brugzadel systeem vind ik dan weer wel heel mooi. Je ziet alleen de zadels en niet die lompe omgevouwen brug er achter.

Martijn-w
2 juni 2012, 12:58
De beslissingen bij Yamaha zijn net zo mistig en onduidelijk als bij onze roverheid. Misschien dat deze gitaren niet goed verkochten? Ze werden in Indonesie gemaakt en tegen flinke prijzen verkocht dus winst maakten ze er waarschijinlijk wel op, maar ok misschien was die laminated body wel erg duur, geen idee.

Ik heb er 1 gehad, de originele witte. Heel fijn spelende gitaar en een lekker maar ietwat klinisch geluid. Heb m weggedaan omdat ik liever een gitaar met trem heb.

De nek pu vond ik te muddy, de brug daarentegen lekker fel en zeer goede definitie. De demo van Dennis Hormes laat goed horen wat er met deze gitaar mogelijk is. Ook de lichte body was prettig, idem de ronde knoppen van de tuners. De ledjes vond ik nogal homo, de pu schakelaar ronduit kudt.

Idd jammer dat ze hem niet meer maken, was een aparte innovatieve gitaar.

Gewoon de batterij er uit halen en je hebt geen last meer van de ledjes. Maar de pu-schakelaar is inderdaad erg slecht. Schakelt bij mij enorm zwaar. Binnen no-time lag het dopje eraf. Ik heb hem er wel eens terug opgezet, maar toen was hij er weer zo af. Nu schakel ik door een plectrum in het gleufje van de potmeter te steken.
Kwa geluid vult hij mijn Guttlin goed aan. De Gutt voor het meer scheurende werk, de Yamaha voor het cleane gebeuren.

bertje1
4 juni 2012, 20:08
Voor de liefhebber : Thomann heeft ze nog, voor minder dan 400,00

Nu bij feedback eindhoven de witte uitvoering voor 245,00 euro. ( Ik heb begrepen hun laatste)

Groet,

telecastermaster
5 juni 2012, 14:34
Ik vind alleen deze voor 419: http://www.feedbackmusic.com/gitaar/yamaha-rgx-a-2-aircraft-grey/100005490/103966

Stiekem zit ik een beetje te gassen op deze gitaar. Ik hoop dat nu ze eruit gaan er misschien wel eentje te vinden is voor niet te veel.
Mijn verwachting is dat dit nog wel eens een gitaar zou kunnen worden die enige collectorswaarde gaat krijgen.

bertje1
5 juni 2012, 17:57
telecastermaster,

Hij stond gisteren op de side van feedback.nl voor euro 245 bij opruimers.Ik heb zojuist gekeken en inderdaad euro 419.( maar nog steeds bij opruimers)

Als ik jou was zou ik even bellen met feedback eindhoven hoe dit nu zit. Ik denk dat je hem voor 245 hebt.