PDA

View Full Version : Line 6 Toneport GX



Tini
1 juni 2012, 19:24
Hallo,

Ik heb vandaag Toneport GX gekocht, aangesloten op de computer en gitaar.
Vervolgens heb ik ook het de programma's die er bij zaten geïnstalleerd, POD Farm 2 en Ableton 7 Live.
Nu ik heb al van alles geprobeerd, het lukt me gewoon niet om wat op te nemen! Ik heb volgens mij wel alle kabels juist ingestoken, maar als ik op 'record' druk, wilt dat programma Ableton gewoon niet recorden.
Ik heb vervolgens ook met het programma Audacity geprobeerd om mijn gitaar op te nemen, maar wilt ook niet werken.
Bij "input" kies ik de optie "line 6"

Ik weet niet wat ik fout doe... Kan iemand me helpen?

grayfink
1 juni 2012, 19:27
Is de track "armed"?

Zo nee: rtfm
Zo ja: Dan weet ik het ook niet.

Tini
1 juni 2012, 20:03
Nee, daar ligt het niet aan.
Ook met POD Farm 2, gaat het "volume" balkje ook niet omhoog, zonder dat ik wat aan het recorden ben...

Terminus
1 juni 2012, 20:45
Staat alles aangesloten zoals op de doos, dus gitaar op de input, USB op USB en output rechtstreeks op je headphones of speakers? Heb je wel geluid van programma's?

Tini
1 juni 2012, 20:59
Ik heb 't aangesloten zoals op de doos staat...

Gitaar op input, usb in usb-ingang van mijn pc, en output mijn headphones.

Verder heb ik op mijn pc wel geluid van internet, muziek, programma's,...

Zou het niet kunnen dat dat ding (die toneport) dus, kapot is? Mijn pc herkent hem namelijk wel maar er komt gewoon geen geluid uit...

Tini
1 juni 2012, 21:17
Oke, ik heb het probleem gevonden! Ik heb wat extra drivers die op de website stond gedownload (hoewel deze drivers van een oudere versie waren), en nu werkt het opeens wel. Zeer vreemd vind ik dat wel, anyway, als 't maar werkt hé.