PDA

View Full Version : Nieuwe Bag End kast!



De Teng
11 juni 2003, 09:07
Jawel! Ik heb een nieuwe kast. 4 ohm ipv 8. Je hebt het erover en de volgende week staat er een andere speakerkast in je kamer.

't Is de Bag End D10X-D..... supergeluid! Mooi eerlijk, rond en helder laag, mooie hoge tonen... perfect gewoon! YEAH

http://ww2.bagend.com/bagend/d10x-d_sm.jpg

Iemand nog belang bij een Eden 210MBX 8ohm? Monitor versie van de 210XL, zodat je hem ook schuin kun plaatsen. Erg goed geluid ook.

Elaine
11 juni 2003, 11:00
aaaaaahhh!!!!!!!



ik wil er ook een! :cry:

bassopotmus
11 juni 2003, 12:38
Nice!!!!! Je Eden eruit? En wat koop je erbij?

De Teng
11 juni 2003, 13:52
Erbij? Ik heb ff wel genoeg aan 350W RMS wat die amp van me afgeeft.

GODDELIJK GELUID....hehe... vooral harmonics klinken echt steengoed. Als je secondhand aan een Bag-End kan komen, altijd doen!

Ja, die Eden eruit, aan de mail een debiel die 250 euro een redelijk bod vindt. Ik heb hem gemaild dat het geen rommelmarkt is.. :D

bassopotmus
11 juni 2003, 15:54
kneus..600 is redelijk bod

De Teng
11 juni 2003, 16:30
Juist, kan ik me behoorlijk aan ergeren, van die flapdrollen die het toch proberen. Ik ga van ongeveer vijf uit... dat lijkt dus ook ok.

Dogma
11 juni 2003, 18:16
[quote="De Teng"]Erbij? Ik heb ff wel genoeg aan 350W RMS wat die amp van me afgeeft.

350watt door een 2x10 tegen bv. 350 watt door een 4x10 is toch ff wat anders hoor.... :wink:

bassopotmus
11 juni 2003, 19:05
dat was meer gein, van wat koop je erbij, anders had hij geen 4 ohm kast gekocht..toch??

Dogma
11 juni 2003, 19:13
Ok ok :-D

Alhoewel..........ik keek net ff bij z´n gear en zag dat i een T Max heeft,
die draait ook op 2 ohm!

bassopotmus
11 juni 2003, 19:16
wat ik weet is dat je 2 ohm vaak met een korrel zout moet nemen, das vaak wel een optie maar vergt veel van een amp. Alhoewel ik hier geen ervaring mee heb..

Dogma
11 juni 2003, 19:41
Ja ik heb dat wel ´s gelezen. Ik dacht in de gebruiksaanwijzing online bij een swr black beauty of redhead combo. Ze adviseerden om niet te lang op vol vermogen met 2 ohm te spelen, anders zou de levensduur bekort worden. Zou dat ook gelden bij een amp die z´n volle vermogen bij 4 ohm levert?
Of zal dit minder kritisch zijn?

Anavrin
11 juni 2003, 20:26
mooi ding, toen ik via internet op een Trace Elliot afging in Fokking Hilversum (vanuit Tilburg), en bleek dat die winkel 'm al had verkocht, wilde die gast me een 2dehands 4x10 aansmeren van BagEnd (van 2 x zo duur), maar ja ik wilde persé die Trace, dus ik heb nu geen BagEnd, maar hij klonk wel goed (ja, als je zo'n klere-eind gaat reizen, dan wil je natuurlijk wel ff raggen) :lol:

De Teng
11 juni 2003, 20:50
Nogal een ander geluid van Trace ja. Ik vind ze altijd zo'n 'built-in signature sound' hebben als je begrijpt wat ik bedoel. Trace vind ik wat een jaren tachtig merk. Bag End is idd wel erg duur, maar wel een super transparante sound met een kwaliteit die echt heel hoog ligt.

2 ohm schijnt die van mij goed op te kunnen lopen, en wat is bij bas spelen het volle vermogen benutten? 550W RMS bij 2ohm, ja leuk, maar je gebruikt het om je headroom en niet continue alle knoppen op stand tien en spelen maar. 't Is ook een profi ding trouwens, die T-max, echt een scala aansluitingen aan de achterkant. In beopaalde winkels in Groot Brittanie heb ik ze zelfs voor 400 pond en nog veel meer tweedehands gezien, las het in een folder in de gitarist van deze maand... ik stond er van te kijken.

De Teng
11 juni 2003, 20:52
350watt door een 2x10 tegen bv. 350 watt door een 4x10 is toch ff wat anders hoor.... :wink:

Snap wat je bedoelt, maar een 4.10 van Peavey bvb kan het tegen een hoogwaardige kast echt wel afleggen hoor.

bassopotmus
11 juni 2003, 22:12
mooi ding, toen ik via internet op een Trace Elliot afging in Fokking Hilversum (vanuit Tilburg), en bleek dat die winkel 'm al had verkocht, wilde die gast me een 2dehands 4x10 aansmeren van BagEnd (van 2 x zo duur), maar ja ik wilde persé die Trace, dus ik heb nu geen BagEnd, maar hij klonk wel goed (ja, als je zo'n klere-eind gaat reizen, dan wil je natuurlijk wel ff raggen) :lol:

Dat kan alleen maar bass-connection zijn, was me ook bijna overkomen op een trace combo, gelukkig belde ik ff, ja meneer, de site word ook maar door mensenhanden onderhouden...
My ass!

Anavrin
12 juni 2003, 11:56
dat was idd Bassconnection. Ik had s'morgens ook gebeld, maar kreeg niemand aan de lijn, en ik moest toch nog bij een (niet-gitaar) winkel in A'dam zijn, die ik ook niet aan de lijn kreeg, en die dicht bleek te zijn :cry: . Op zich was die vent van Bassconnection nog best aardig, en wilde me ook nog wel een goeie deal geven omdat ik voor Jan L*L naar Hilversum was gekomen.

bassopotmus
12 juni 2003, 17:19
is hij ook, (edwin trouwens) maar de site is niet altijd up-to-date.
Hij stuurde nog wel een mail , nadat ik em aan de lijn had met zn excuses..dus..thumb up!

De Teng
13 juni 2003, 11:40
Ik ga de kast vanavond uitproberen... de laatste voorronde van een festivalletje in Bilthoven. Di-Rect komt daar dan ook en nog een paar bands uit de omgeving mogen er misschien bij. Waaronder wij. :) Als we dat niet halen...:D

Di-Rect zuigt wel, maar ja, je moet wat he? Ook iemand van Tivoli komt langs om te kijken of er nog interessante bands tussen zitten voor hun avonden. Vermoedelijk moet het wel lukken, want we mogen ook al in De Vloer optreden in het najaar. :D

De Teng
14 juni 2003, 18:42
Hij was meesterlijk... veel volume, super strak en heerlijk helder (en na afloop Heinekenen ;)

bassopotmus
14 juni 2003, 20:03
hoe had bassje gebast van directo?

De Teng
15 juni 2003, 11:38
Pff... zo'n onzin heb ik nog nooit meegemaakt. Er waren zeven bandjes, wij waren als derde. Je mocht vier nummers doen, toen wij ons ding hadden gedaan rolden hun ogen bijna uit hun kassen. Kwamen allemaal op ons af, tering wat spelen jullie goed en ik snap echt níet wat jullie hier nog doen. Jullie moeten op zijn minst in Tivoli spelen, etc... platencontract? ;)

We hebben niet gewonnen. Wanna know why? Het publiek is 16 jaar ongeveer en wij zijn vijf jaar ouder op zijn minst. Onze muziek rulede wel trouwens.. ging lekker. Echt heel erg slechte bands mogen nu dus wel daar spelen en in het voorprogramma van....

INTWINE.

BEN IK BLIJ DAT WE ER NIET HOEVEN SPELEN? :D