PDA

View Full Version : buizen vervangen



drudoc
31 mei 2012, 20:51
hallo!
ik heb een jaar of 3 geleden deze amp gekocht http://www.rockpalace.com/product/Vox-AC30-CC2X
en volgens mij zijn de buizen aan vervanging toe. hij begint steeds dunner te klinken namelijk.
maar ik heb geen idee waar en welke buizen ik moet kopen. kan iemand mij wat tips geven?
groeten tobias

cluseau
31 mei 2012, 22:52
ik heb geen idee waar en welke buizen ik moet kopen.

4x EL84, kun je overal op internet bestellen. Is wel een klusje hoor, het chassis moet er helemaal uit en ook de speakerdraden moet je los solderen.

muziekschuur
1 juni 2012, 00:27
Ook preamp buizen vervangen toch?

cluseau
1 juni 2012, 07:47
Ook preamp buizen vervangen toch?
wrom :???:

bass blom
1 juni 2012, 08:31
precies, die gaan toch pak m beet 10 keer langer mee dan eindbuizen?

tommus42
1 juni 2012, 10:27
Als ze nog origineel zijn, zou ik die ook vervangen, zijn van een matige kwaliteit vaak af fabriek. Heb ze in een Epiphone (ook uit China) vervangen voor JJ's (goedkoop, goed buisje). Opmerkelijke verbetering, strakker laag en minder rafelig.

steppelemming
1 juni 2012, 10:30
als je je buizen niet zelf wilt vervangen en je amp ook eens op onderhoud wil doen.
http://www.n-e-l.be/
die gast kent alles van tune amps.

errolls
13 juni 2012, 15:08
4x EL84, kun je overal op internet bestellen. Is wel een klusje hoor, het chassis moet er helemaal uit en ook de speakerdraden moet je los solderen.

ik heb een complete buizen revisie gedaan,

speaker draden kunnen blijven zitten

ik ben totaal met buizen er in zetten nog geen 15 min bezig geweest.

errolls
13 juni 2012, 15:15
oja en vervang dan ook de gelijkrichter buis, want in de meeste gevallen (net als bij mij dus)

springen na een week of twee je zekeringen. biassen hoef niet bij de CC2X

of bij de alle VOX AC30 niet volgens mij

de gelijkrichter buis hoef niet van hoge of dure kwaliteit te zijn,

de voorversterkerbuizen echter wel, sowieso de eerste twee buizen die het dichts bij de jack inputs zitten.

Frits van Mourik
13 juni 2012, 23:56
oja en vervang dan ook de gelijkrichter buis, want in de meeste gevallen (net als bij mij dus)

springen na een week of twee je zekeringen.

de gelijkrichter buis hoef niet van hoge of dure kwaliteit te zijn,

.

Ehhh... spreek je nu jezelf niet een b'tje tegen?