PDA

View Full Version : Nieuwe versterker kopen (stijl blues enzo)



muzieksken
31 mei 2012, 20:06
hey,

ben op zoek naar een nieuwe versterker
Nu heb ik :
- fender usa limited edition diamond 60th anniversary strat
- Line6 Spider III
- Fender gDec Junior
- Boss GT10
- (binnenkort misschien tweede gitaar: psr ofzo)
ik speel vooral:
- Blues,jazz,fusion
- Rock pop metal
al bedankt
grzt

VLP
31 mei 2012, 21:08
Waarom wil je een nieuwe ? Wat wil jer ermee gaan doen ? Bepaalde keuze voor muziekstijlen ? Bands ...

muzieksken
31 mei 2012, 23:01
Ik ben echt niet meer blij met mijn line6, hij heeft me jaren gediend maar ik ben toch echt aan iets nieuw(liefst iets met lampen) toe.
vooral een echte blues sound krijg ik er niet uit bij mijn line6.
Ik speel in 1coverbandje (muse,red hot chili peppers,hooverphonic,motorhead,beatles, echt wel all round) en in een jazz,blues,fusion bandje.

grtz
ken

Tankman
31 mei 2012, 23:17
Palmer Fat50! Erg veelzijdig en klinkt te gek voor alle genoemde stijlen.

Robin...
31 mei 2012, 23:18
Budget? Ik heb nu een Fender super sonic doet precies wat ik wil. En ik speel ook een beetje blues rock funk en pop. Jazz lijkt me ook prima geschikt ervoor. Maar zoek het uit in de winkel ga er naar toe en neem de tijd om alles uit te proberen. Bij feedback laten ze je wel met rust en heb je daar echt de tijd ervoor. Beperk je niet to een bepaald merk en laat je oren het werk doen. Neem vooral je eigen gitaar mee dat maakt een enorm verschil. De ene versterker spreekt gewoon naar je en dan weet je dat je die moet hebben!

muzieksken
31 mei 2012, 23:20
budget Max 800 euro.
alvast bedankt. testen ga ik zeker doen.
En fender blues deluxe, of vox ac15 of orange tiny terror? zijn dat goede.?

Sinner1980
1 juni 2012, 00:04
Ja man, dat zijn allemaal goede!

muzieksken
1 juni 2012, 00:28
bepaalde voordelen of nadelen?

muziekschuur
1 juni 2012, 00:39
Probeer ook eens een Jet city combo... Er is ook een mooi Bogner combo in die prijsklasse.

Eric van Esch
1 juni 2012, 09:10
Ik ben uiteindelijk op die mooie Bogner combo (met 2x12) uitgekomen, voor mij de versterker. De Fender super sonic was een goede tweede voor mij. Maar beide versterkers zullen niet echt uitblinken in het metal gerne, daar laten ze het liggen. Maar voor de rest zeer veelzijdig.

VLP
1 juni 2012, 17:24
budget Max 800 euro.
alvast bedankt. testen ga ik zeker doen.
En fender blues deluxe, of vox ac15 of orange tiny terror? zijn dat goede.?

Ik heb thuis een ac15c2. Ben ik best tevreden van. Dit is vooral een cleane versterker met een goede overdrive.
Verkeerd kun je er niet mee gaan. Als ik jou was zou ik al zeker voor een lampenversterker gaan die klinken echt een pak beter.

MjS
2 juni 2012, 01:03
Vandaag een Egnater Tweaker geprobeerd en met diverse andere kleine amps vergeleken. Heb 'm meteen maar mee genomen.

vpilot
2 juni 2012, 09:00
Gefeliciteerd! Daar heb je inderdaad een geweldige versterker te pakken. Heel veel plezier ermee!

Ik ben wel benieuwd hoe je tot je keuze bent gekomen. Met welke versterkers heb je 'm vergeleken?