PDA

View Full Version : 2e gitaar ? psr se 245?



muzieksken
31 mei 2012, 20:02
Hey,

Ik speel op dit moment op mijn eerste gitaar (fender usa limited edition diamond 60th anniversary strat)
Nu zou ik er graag een 2e gitaar bij hebben.
een tweede strat lijkt mij nogal nuteloos aangezien ik een top strat heb.
Nu had ik in de plaatselijke winkel op een prs se 245 tobacco sunburst zitten spelen. en ik was over de klank en het gevoel eigenlijk best verrast voor die prijs.
Wat vinden jullie van deze gitaar? en weten jullie andere gitaren die anders ook in aanmerking komen.
qua gear heb ik:
- Roland GT10
- Line6 Spider III (wordt vervangen zeer binnenkort door Fender Blues Deluxe of iets dergelijks.
ik speel vooral:
- blues,jazz,fusion
- rock pop metal
alvast bedankt
grtz

Quadrifoglio
1 juni 2012, 08:14
PRS SE is best bang for the buck. Ik heb twee SE Customs en ben zéér te spreken over de SE's. Ik heb pas een SE 245 geprobeerd en ik vind ze echt super. Prima alternatief voor een Les Paul ;)

Kingfisher
1 juni 2012, 08:51
Zoek in ieder geval iets met humbuckers. Een andere gitaar met single coils, bv een tele, zal maar weinig toevoegen aan uw range.

frekie
1 juni 2012, 11:40
Ook leuk qua 2 HB/vaste brug: Michael Kelly, LC Hurricane, Cort, Yamaha, Schecter.

Eric van Esch
1 juni 2012, 11:55
Gezien je muziekkeuzes zou een goede semi-hollow een mooie aanvulling kunnen zijn voor je.

zeppo
1 juni 2012, 14:36
een tweede strat lijkt mij nogal nuteloos aangezien ik een top strat heb.
Het hebben van een goede strat is geen excuus om niet nog een goede strat te kopen ;)

Maar: ik heb alleen maar goede dingen gelezen over de SE serie, en de exemplaren die ik in mijn handen heb gehad bevestigden dat.


ik speel vooral:
- blues,jazz,fusion
- rock pop metal
alvast bedankt


Misschien kun je beter schrijven welke stijl je niet speelt?

MjS
2 juni 2012, 01:01
Kan je de SE serie van harte aanraden! Speel al jaren op een Santana SE.

rupke
6 juni 2012, 10:20
Hoi,

Ik ben zelf in het bezit van een PRS SE 245. Ik vind het een geweldig instrument. PS pas geleden ook een tweedehands PRS SE Tremonti aangeschaft. Ook een lekkere gitaar, klinkt wat feller dan de PRS SE245.

Gr. Rupke