PDA

View Full Version : Behold!!!



VallyQ
31 mei 2012, 16:34
Hoi,

Ik ben nieuw hier! Mijn naam is Valerie, heb een tijdje zelf wat aangeprutst op (spaanse) gitaar, en sinds vier weken heb ik ook daadwerkelijk les. Ik heb me aangemeld omdat het me handig en leuk lijkt om een beetje contact te hebben met mensen die ook spelen.
Mijn hobbies zijn tekenen, gitaar, zingen (thuis, als niemand het hoort :soinnocent: ), sporten, de Ierse pub onveilig maken, buiten zijn, en af en toe wil ik nog wel eens gamen.

Ik heb geen idee of ik hier nog meer moet schrijven, dus houd ik het hierbij.

Liefs,
:noob:

Jedeel
31 mei 2012, 17:58
De Ierse pub onveilig maken met je gitaarspel of met je bier[mis/ge]bruik? ;)

Welkom hier!!!!

VallyQ
31 mei 2012, 18:12
Haha, voornamelijk dat laatste. Gisteren voor het eerst met "de grote jongens" meegespeeld, wat voel ik me dan toch een beginnertje... Ben ik natuurlijk ook, dus dat komt mooi uit :p
Dank je!

muziekschuur
31 mei 2012, 18:17
Leuk hoe meer meiden.... Hoe gezelliger... Veel plezier met gitaar spelen.

Duhsjaak
31 mei 2012, 19:35
Hi
Een echte held (Iers of niet) weet nog precies dat ie/ze ook ooit als beginnertje is begonnen. Eén van mijn kinderen speelt regelmatig met van die fundamentalisten die met een hand aan het oor zingen en een baard hebben met een kraaltje er in. Gelukkig zitten echt overal Ierse kroegen tegenwoordig en da's een hele geruststelling.

Het maakt ook allemaal niks uit. Het gaat erom dat je lol hebt. Dan gaat het beter worden spelenderwijs.
Soms niet. Ik ben nooit beter geworden, maar dat weegt helemaal niet op tegen de lol die ik er mee heb.

De techniek bewaar ik tot een volgend leven.
Zo'n carrière wens ik jou ook.
Als wij je daarbij kunnen helpen? Je zegt het maar.
Vriendelijke groet, Gus

VallyQ
31 mei 2012, 20:12
Danku, danku!
Gus, wat een lieve, lange reactie. Plezier heb ik er zeker mee, en dat is inderdaad wat telt. Voor nu houd ik het binnen de muren van mijn huis, en wie weet wat er over een tijdje uit mijn gitaar komt voor hemelse klanken :P

Rizz
31 mei 2012, 22:49
Welkom! Je hebt al kennis gemaakt met Gus, zie ik.. Onze huis poeet en taalkunstenaar.. :)

Ierse pubs zijn erg leuk vermaak, laatst nog in Noordwijk op st Patricksday een geweldig Iers bandje gezien.. Niet helemaal mijn ding, maar wel lekker vrolijk, zeker onder het genot van een lekker biertje! :D

Als je die kant van de nuziek ook op wilt, des te leuker!

Veel plezier hier op het forum!!

Groeten Richie

VallyQ
31 mei 2012, 23:20
Dank je Richie!
Ja geweldig, zelf ben ik wel fan van Ierse muziek en vrolijkheid. Of ik die kant op wil, weet ik nog niet helemaal, eerst maar controle krijgen over het instrument :p
Dank je, komt helemaal goed, vind het nu al erg gezellig lijken in elk geval!

Liefs,

RogerRabbit
1 juni 2012, 11:05
Ook namens mij welkom. Oooh ... de Ierse pub, kan niet wachten totdat ik over een paar weekjes in Spanje weer dagelijks met een Guinness in de hand de muziek van de Benidorm Rovers mag aanhoren. Was voor mij de aanleiding om bijna 2 jaar geleden ook maar eens een gitaar aan te schaffen.

Veel plezier met gitaarspelen!
Roger

VallyQ
2 juni 2012, 18:47
Danku! Ik moest ze even opzoeken maar dat klinkt wel geweldig. Gave motivatie om zelf ook te gaan spelen. Speel jij Ierse muziek?

Liefs,

RogerRabbit
2 juni 2012, 22:10
De eerste liedjes die ik leerde op de gitaar waren wel de bekende Iers/Schotse meezingers. Zoals ik al zei omdat ik die liedjes vaak hoorde in de pub en dan was het lekker meegenomen dat het ook nog eens wat akkoorden betreft heel makkelijke liedjes zijn, zoals bijvoorbeeld Fields of Athenry, Green fields of France, Wild Rover, Molly Malone etc. Zeg maar het repertoire van de Dubliners.

VallyQ
3 juni 2012, 16:59
WAT COOL! En ik maar niet eens beginnen aan de Dubliners omdat het zo complex lijkt te klinken.. Maar dat klinkt natuurlijk moeilijker dan het is omdat er een banjo. :hide: Genius! Ik ga het meteen ook opzoeken, leuk!!