PDA

View Full Version : Assigned - She's not that far



washburn93
31 mei 2012, 14:51
Hallo Allemaal!

Mijn bandje en ik hebben de eerste demo af van ons eigen nummer: She's not that far!
Tips en opmerkingen zijn uiteraard altijd welkom!

Hij is hier te beluisteren:

http://soundcloud.com/assigned/assigned-she-is-not-that-far

Ook zouden wij het heeel leuk vinden als jullie onze facebook even liken: http://www.facebook.com/AssignedMusic

Vriendelijke groet,

Guido Thomassen

Riky
31 mei 2012, 15:32
Over de opname kwaliteit en de mix kan ik nu niet veel zeggen. Luister op mn laptop met niet hele beste oortjes.

Gelijk mijn eerste idee is: volgens mij kan het nummer veel compacter waardoor het gelijk interessanter is.
Ik weet natuurlijk niet wat jullie willen! Lekker muziek maken of echt verder komen!?
Maar goed, even wat puntjes die mij opvallen:

-Intro met alleen gitaar voegt weinig toe. Knipt het eraf en begin gelijk met 2 gitaren.
-Refrein springt er niet echt uit. Kan ook gewoon een couplet zijn. Zangeres blijft braaf zingen, geen 2e stem.
-Brug naar het refrein toe duurt 12/15 sec. en eigenlijk gebeurd er niet heel veel. Maak dat een de helft korter kijken wat het doet.
-Na het eerste refrein gelijk een bas break. Waarom? Als je het gebruik dan zou ik hem voor de solo plaatsen
-De solo knalt er lekker in en is aan wel interessant, maar niet zo lang. De rekt is er wel uit en dan wil je het refrein nog even horen, maar dan stopt ineens het nummer.
-Lead gitaar klinkt (behalve de solo) erg lelijk en bijna vals achtig. Heb het hier over de tone niet over de lijntjes.
-De tekst van de zangeres komt soms gewoon helemaal niet uit met haar zanglijn waardoor ze sommige woorden maar ongemakkelijk gehaast gaat zingen totaal niet in lijn met de muziek.
-Het is wel een beetje mager engels. Zowel qua tekst als in uitspraak.

Als laatste willen ik jullie mee geven dat je nummer niet interessanter hoeft te maken door meer bruggetjes of tussenstukken toe te voegen, maar ook door net wat andere noten te pakken in het 2e couplet en/of refrein.

Dit klinkt natuurlijk allemaal erg negatief, maar ik heb er de moeite voor genomen aangezien ik het best leuk nummertje vind. Ik hoor alleen zoveel dingen die ik zo graag beter zou horen. Zie dat jullie nog helemaal niet lang bezig zijn en voor een eerste eigen nummer is dit verre van slecht. Doe er mee wat jullie willen:)

washburn93
31 mei 2012, 15:53
Bedankt voor de opmerkingen!

Wij gaan er ook zeker wat mee doen en onze nieuwe nummers die we nu aan het schrijven zijn zijn ook al een heel stuk verbeterd hoor!

Groet,

Duhsjaak
31 mei 2012, 15:53
Hi
Klinkt bijna alsof ik me er effe vanaf maak. Da's niet de bedoeling.
Ik ben het voor 99% met Riky eens.

En ik zou jullie eens willen vragen om drie liedjes te noemen die je gewoon lekker vindt. Als je de lijstjes van de bandleden naast elkaar legt, dan zie je dat het bijna allemaal eenvoudig liedjes zijn.

Dan is eigenlijk de enig juiste vraag die je jezelf als band nog moet stellen: Waarom proberen we het dan met ons eigen liedje nodeloos ingewikkeld te maken?

Alle band leden doen wat ze moeten doen. En Robin doet haar naam eer aan, qua zang. Als jullie nou nog effe ervoor zorgen dat jullie mijn voetje op en neer laten tappen op de beat, dan is er een heel leuke band in de maak.

Ik vind dat Riky er echt werk in heeft gestoken. En ik hoop dat jullie nodeloze basllast eruit durven snijden.

Je weet wat de oude grijze tijgers altijd zeiden: Lef is more.

En nu aan het werk Tiel e.o.!
Leve de feel good bands!
Vriendelijke groet, Gus