PDA

View Full Version : gezocht kwartiers gezaagde mahonie balkje..



Raymond77
31 mei 2012, 13:20
Al een tijdje liep ik met het plan om mijn eigen les paul te bouwen en sinds kort ben ik dan ook begonnen met de eerste stappen..
Het hout voor de body heb ik bij de Amsterdamse fijnhouthandel kunnen halen, maar een mooie kwartiers gezaagde balk voor de hals en kop ( 70x6x9 )hadden ze daar niet meer...
Ook bij voxhumana, guitarsupplies, gitaarbouwwinkel, guitarparts heb ik niet de juiste afmetingen kunnen krijgen en Bij Stewmac wordt een balkje al snel 100 euro incl invoerrechten en btw.....
Dus hierbij de vraag wie o wie weet waar ik een mooi balkje kan verkrijgen?

muziekschuur
31 mei 2012, 14:07
Mahony kun je vaak vinden bij timmerfabrieken...

Sjoerdo
31 mei 2012, 15:29
Ik heb nog wel een stukje mahonie over, geschikt voor een les paul hals uit één stuk.

stuur maar even een pm als je interesse hebt!

Raymond77
31 mei 2012, 16:10
Ik heb nog wel een stukje mahonie over, geschikt voor een les paul hals uit één stuk.

stuur maar even een pm als je interesse hebt!

Ik ben inmiddels door een andere zelfbouwer uit de brand geholpen, dat gaat rap hier op het forum :) . Maar iig bedankt voor het aanbod!
Dat wordt spoedig beginnen met de bouw... Toch wel een beetje spannend.. ;)

oknarb180
21 juni 2012, 21:27
Hey Raymond,

Was gaaf he, Slash in de HMH!!!
Wat kan die gast spelen zeg.
Heb evt. wat filmmateriaal in HD voor je, Sweet Child 'o mine, de 5 minuten solo van Rocket Queen en Paradise city (op de laatste 1,5minuut na i.v.m. lege batterij).

Nou, van mij mag je beginnen met bouwen hoor! Als ik zo hoor wat je plannen zijn!
En als je qua afmetingen iets van een Les Paul wilt checken, dan mag je altijd een bakkie komen doen!
Ik heb hier een LP Traditional staan.

Met vriendelijke groet,

Branko

rickkoorman
24 juni 2012, 11:03
Kwartiers Mahonie ? Daar kan ik je zonder veel problemen aan helpen. Kan evt ook wel body's verlijmen