PDA

View Full Version : Scheve Fender decal



BWilbertK
30 mei 2012, 15:59
Ik heb deze vraag al eens in het "twijfel over een advertentie topic" gesteld, maar helaas nog geen antwoord daarop mogen ontvangen, vandaar een aparte topic.

Mijn vraag: Hoe wordt tijdens de fabricage van een Strat Am. Standard de Fender decal op de headstock geplaast? Wordt dit met de hand gedaan? Of geautomatiseerd? In hoeverre kan daardoor de plaatsing afwijken?

Deze vraag is naar aanleiding van een advertentie op marktplaats van een Strat waar duidelijk te zien is dat de Fender decal vrijwel scheef tegen de rand van de headstock zit. (http://link.marktplaats.nl/564152708)

Dennis_Ajax
30 mei 2012, 16:11
Door die scheve decal zou je denken idd dat ie niet echt is maar verder zie ik niks verkeerds. Als ik goed heb gekeken is het serienummer: N7346737. Dan is het idd een USA gitaar uit 1998.

jutter
30 mei 2012, 16:18
Ik zou me er niet druk om maken. Hier één van mij:

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Eric%20Clapton/DSC00967.jpg

BWilbertK
30 mei 2012, 16:40
Bedankt voor de geruststelling, Ben namelijk van plan binnenkort de Strat de bekijken en wellicht te kopen.

Maar dan rest nog steeds mijn vraag: Hoe worden de decals normaliter tijdens de fabricage geplaatst?

jutter
30 mei 2012, 17:01
Geen idee. Mijn inziens ook niet belangrijk.

Hendriks
30 mei 2012, 17:34
Die decals worden er door mexicanen die teveel Tequila hebben gezopen opgeplakt .:)

Swaag
30 mei 2012, 20:19
Die decals worden er door mexicanen die teveel Tequila hebben gezopen opgeplakt .:)Dit zou idd nog wel eens het meest juiste antwoord kunnen zijn :)

Mr.Fingers
30 mei 2012, 20:24
Dat wordt met de hand gedaan. Zo'n decalpapier heeft een lijn die overeenkomt met de zijkant van de headstock, en dan is het maar een kwestie van gelijk leggen en overzetten. Is hier een beetje misgelopen, en door de QC geraakt.

Napoje
30 mei 2012, 21:27
Geweldig :( zegt weer enorm veel over kwaliteitscontrole en mentaliteit van de bouwers. Voor je het weet zit men dus op gibson nivo. Hoe moeilijk is het gvd een sticker recht te plakken.

Tabula Rasa
30 mei 2012, 21:30
mentaliteit van de bouwers.

Die dingen worden niet `gebouwd`, maar gewoon in elkaar geschroefd door een zooitje goedkope mexicanen. Voor hen is het gewoon `werk` en heeft niets met passie, toewijding te maken.

geert1976
30 mei 2012, 21:46
Geweldig :( zegt weer enorm veel over kwaliteitscontrole en mentaliteit van de bouwers. Voor je het weet zit men dus op gibson nivo. Hoe moeilijk is het gvd een sticker recht te plakken.

Gibson niveau?, die van Fender is echt niet beter.
Decals worden er met de hand opgelegd en ja, dat gaat wel is niet helemaal goed.

Het zou mij eerlijk gezegd jeuken, als de gitaar zelf maar goed is.

wireman
31 mei 2012, 00:35
oh god... daar gaan we weer....

BWilbertK
31 mei 2012, 11:47
We hebben het hier over mexicanen, maar deze Strats zijn niet MIM...:???:

Napoje
31 mei 2012, 12:09
Als je een BMW koopt en het logo zit er scheef op erger je je toch ook rot. Dan zeg je ook niet "als ie maar lekker rijdt"? Waarom kan op een london city van een grijpstuiver wel alles recht zitten?

Dribbel_
31 mei 2012, 12:31
Omdat Mexicanen niet alleen in Mexico wonen

geert1976
31 mei 2012, 12:34
Als je een BMW koopt en het logo zit er scheef op erger je je toch ook rot. Dan zeg je ook niet "als ie maar lekker rijdt"? Waarom kan op een london city van een grijpstuiver wel alles recht zitten?

Daar zit ook niet altijd alles even recht hoor, vind het nog kutgitaren ook, met die lucifer nekjes, maar dat is een persoonlijke mening.

Ik zou er niet te wakker van liggen.

Kim Wilson
31 mei 2012, 13:15
Ik heb liever dat er een decal wat scheef zit dan een meer essentieel onderdeel. Een scheve brug is erger.

Napoje
31 mei 2012, 14:38
Het gaat erom dat een gitaar waarvoor je de hoofdprijs betaald gewoon perfect in elkaar zit. Dat het niet zo is zegt iets over de kwaliteitscontrole of algehele desinteresse voor de klant die hem toch wel koopt omdat het een fender is.

geert1976
31 mei 2012, 15:16
Het gaat erom dat een gitaar waarvoor je de hoofdprijs betaald gewoon perfect in elkaar zit. Dat het niet zo is zegt iets over de kwaliteitscontrole of algehele desinteresse voor de klant die hem toch wel koopt omdat het een fender is.

Laat mij raden, je hebt nog niet zoveel Fenders en Gibson in de hand gehad.

De decal zit er iets scheef op, nou boe hoe, je legt een beetje zout op slakken zo.
Het blijft deels mensenwerk dus tja, een decal kan ietsjes scheef zitten.

Napoje
31 mei 2012, 16:23
Doe es niet zo uit de hoogte vervelende loudmouth... Je bent den heere niet omdat je weleens wat aan gitaartjes knutselt :( Ik heb hier 2 fenders staan. Die zijn zeker niet perfect. Ik zeg hoe zou moeten zijn naar mijn mening, ik zeg niet dat het zo is.

spirit
31 mei 2012, 17:56
Als je een BMW koopt en het logo zit er scheef op erger je je toch ook rot. Dan zeg je ook niet "als ie maar lekker rijdt"? Waarom kan op een london city van een grijpstuiver wel alles recht zitten?

Over een logo wat scheef op een BMW zit gaat men liggen zeiken, maar als er aan de ene kant tussen de motorkap en het scherm een naad zit van 8mm, terwijl je aan de andere kant je nagel er nog niet tussen krijgt, hoor je niemand.

lindstrom
31 mei 2012, 18:21
Die dingen worden niet `gebouwd`, maar gewoon in elkaar geschroefd door een zooitje goedkope mexicanen. Voor hen is het gewoon `werk` en heeft niets met passie, toewijding te maken.

En zo klinken ze ook..




:soinnocent:

geert1976
31 mei 2012, 18:57
Doe es niet zo uit de hoogte vervelende loudmouth... Je bent den heere niet omdat je weleens wat aan gitaartjes knutselt :( Ik heb hier 2 fenders staan. Die zijn zeker niet perfect. Ik zeg hoe zou moeten zijn naar mijn mening, ik zeg niet dat het zo is.

Liever een loudmouth, dan een jankerd.

En uit de hoogte doe ik niet, je loopt je gewoon druk te maken om niets.

Stuur een boze mail naar Fender, hoe jij vind hoe het moet en het moet zijn, hebben ze daar ook nog wat te lachen.

Hendriks
31 mei 2012, 19:16
Een scheef decal vind ik niet boeiend , laten ze de halzen er maar eens recht opzetten.

Aca Ilic
31 mei 2012, 22:37
Ik denk dat ze mij (als ik het zo zie) helemaal bezeikt hebben. Niet alleen scheve decal maar ook kop omgedraaid..:-(

http://img407.imageshack.us/img407/5188/headstocka.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/407/headstocka.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

jutter
31 mei 2012, 22:59
Ik denk dat ze mij (als ik het zo zie) helemaal bezeikt hebben. Niet alleen scheve decal maar ook kop omgedraaid..:-(

http://img407.imageshack.us/img407/5188/headstocka.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/407/headstocka.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Ik zou hem terug sturen :D

Aca Ilic
31 mei 2012, 23:13
Ik zou hem terug sturen :D
dat ga ik ook doen....;-)

wireman
1 juni 2012, 05:11
Even een tipje mijner zijde.. doe een beetje rustig aan en voel je niet zo persoonlijk aangevallen. Goed dat je je mening niet onder stoelen of banken steekt hoor, maar volgens mij ben je nog relatief 'vers' op het forum en zijn we hier allen om tips en trics uit te wisselen. Een wedstrijdje wie de langste lul heeft doe je op een ander forum. Niet meteen uit je slof schieten.. daar heeft niemand wat aan.. Lees ook goed tussen de regels door en leer mensen een beetje kennen voordat je met name-calling begint.

nogmaals.. ik ben niet op oorlogspad en ben er niet om kanten te kiezen, maar vind deze remark nogal opvallend en op deze manier ben je snel uitgekotst.. dat wil ik voorkomen.. zie het als een handreiking..

toedeledokie!!


Doe es niet zo uit de hoogte vervelende loudmouth... Je bent den heere niet omdat je weleens wat aan gitaartjes knutselt :( Ik heb hier 2 fenders staan. Die zijn zeker niet perfect. Ik zeg hoe zou moeten zijn naar mijn mening, ik zeg niet dat het zo is.

Napoje
1 juni 2012, 11:37
Even een tipje mijner zijde.. doe een beetje rustig aan en voel je niet zo persoonlijk aangevallen. Goed dat je je mening niet onder stoelen of banken steekt hoor, maar volgens mij ben je nog relatief 'vers' op het forum en zijn we hier allen om tips en trics uit te wisselen. Een wedstrijdje wie de langste lul heeft doe je op een ander forum. Niet meteen uit je slof schieten.. daar heeft niemand wat aan.. Lees ook goed tussen de regels door en leer mensen een beetje kennen voordat je met name-calling begint.

nogmaals.. ik ben niet op oorlogspad en ben er niet om kanten te kiezen, maar vind deze remark nogal opvallend en op deze manier ben je snel uitgekotst.. dat wil ik voorkomen.. zie het als een handreiking..

toedeledokie!!


Goh, dus "senior member" Geert mag mensen gewoon schofferen. Om dat ie bij de incrowd hoort. Nou bij mij is ie voortaan boer geert dus. :cheerup:

Toedeledokie!

geert1976
1 juni 2012, 11:46
Nou ik heb jou niet geschoffeerd hoor.

Je begon mij uit te maken voor "loudmouth" en nu noem je mij "boer Geert"., puur en alleen, omdat ik mijn mening ventileerde over jouw stelling.
Dat ik bij de incrowd zou behoren begrijp ik ook niet goed, omdat ik al veel gepost heb?

Als je meent zo met mensen om te moeten gaan........

Maar van mij mag je hoor:cheerup::cheerup:

Napoje
1 juni 2012, 11:55
en daarmee klaar hoop ik.

geert1976
1 juni 2012, 12:03
en daarmee klaar hoop ik.

Wat mij betreft ook, noem mij maar hoe je wilt.

Maar indien je meent zo te moeten reageren, als mensen het pertinent niet met je eens zijn, belooft dit nog wat voor de toekomst.

PS: het is geen belediging om iemand boer te noemen, het is een dankbaar beroep, maar dat kun je enkel weten en waarderen als je boeren kent?

Kakihara
1 juni 2012, 12:11
Bij mijn weten is het fenomeen van de scheve Fender-decal niet nieuw. Ben al decennia-oude Fenders tegengekomen die dat ook hebben/hadden.
In Corona zal dit waarschijnlijk vlugger door de vingers gezien worden als de rest maar goed zit. In China worden er mensen afgeschoten voor minder, misschien dat daarom de LC-decals wat beter zitten? ;)

geert1976
1 juni 2012, 12:33
Bij mijn weten is het fenomeen van de scheve Fender-decal niet nieuw. Ben al decennia-oude Fenders tegengekomen die dat ook hebben/hadden.
In Corona zal dit waarschijnlijk vlugger door de vingers gezien worden als de rest maar goed zit. In China worden er mensen afgeschoten voor minder, misschien dat daarom de LC-decals wat beter zitten? ;)

Klopt, het is een wederkerend iets.

Bij mijn Fenders zitten de decals er prima op, maar ik heb wel een vaker scheef geplaatste decals gezien.
Ach een echte ramp is dit naar mijn mening niet, als de gitaar lekker speelt en technisch ok is, vind ik het prima.

benwave
1 juni 2012, 13:22
Bij mij staan ook alle decals recht op mijn Fenders .. gelukkig.
Ik vind eerlijk gezegd ook dat die dingen gewoon recht moeten staan. De gitaren zijn duur genoeg.
Ik zou hem ervoor nieuw in de winkel laten staan. Dikke veter, het is geen gezicht.
En de verhalen het gaat erom hoe die klinkt zal allemaal wel. Ik vind ook dat ze dan gewoon beter op moeten letten bij de firma Fender

bat
1 juni 2012, 13:26
Ik heb flink wat Fenders gezien de afgelopen 25 jaar en slechts zelden eentje met een scheve decal of iets anders waarvan je zou verwachten dat ze dat er bij de eindcontrole wel uit zouden pikken. Het blijft mensenwerk en het kan dus voorkomen dat er eens in de zoveel tijd een foutje tussendoor glipt.

Daarnaast houdt het niet op bij de fabriek. Ook de winkelier heeft deze gitaar met scheef logo gewoon verkocht. Die had de gitaar ook terug kunnen sturen. En uiteindelijk heeft de eerste eigenaar er blijkbaar geen moeite mee gehad toen ie deze gitaar kocht. Misschien had ie zelfs de keuze uit meerdere gitaren en speelde deze hals het fijnst. Tsja, jammer dan dat het logootje een beetje scheef zit. Uiteindelijk gaat het er inderdaad om dat de gitaar verder gewoon in orde is.

Maar het blijft gewoon slordig.

wireman
2 juni 2012, 00:25
"Senior member" kan je ook worden door 101 idiote en domme opmerkingen te plaatsen.. (of 101 keer bonje te hebben) dat zegt niks en is iets wat je vanzelf wordt.. Het is de know how en activiteiten die je "in crowd" maken.. (voor zover dat er is.. Ik ken alleen zeer actieve leden.. maar goed) Het is ONS forum, dus ook jouw forum en het is niet zo dat de senioren het voor het zeggen hebben als een soort politie.. hoewel er gewoon normale omgangsvormen heersen en men elkaar soms wel aanspreekt op gedrag. Stap af van je vooroordelen.. Er zijn zat memebers of jonge leden die zeer nuttige input brengen. Het is me alleen al eerder opgevallen dat je met Geert aan het stoeien ben omtrent een topic.. toeval?

anyhoe.. wat ik al zei.. Het is geen jij vs de rest! doe niet zo vijandig man..
Dat geert soms een boer is ben ik dan wel met je eens.. ;) Ik heb ook wel eens een scruff met Geert gehad.. Je hoeft het ook niet altijd met elkaar eens te zijn.. maar het is de toon die de muziek maakt..

en we zijn weer on-topic :seriousf:


Goh, dus "senior member" Geert mag mensen gewoon schofferen. Om dat ie bij de incrowd hoort. Nou bij mij is ie voortaan boer geert dus. :cheerup:

Toedeledokie!

nickofzo
2 juni 2012, 00:51
"Senior member" kan je ook worden door 101 idiote en domme opmerkingen te plaatsen..

zie hier het levende bewijs :)

geert1976
2 juni 2012, 01:04
zie hier het levende bewijs :)

Heerlijk hè, zelfkennis:seriousf::seriousf:

Stratman70
2 juni 2012, 01:08
Japanse Fenders hebben een goede reputatie, maar om significant onderscheid te maken met de Amerikaanse, moeten ze het "Confort contour body' decal een kwart slag gedraaid op de kop zetten, zo lijkt het. Ik vind het geen gezicht en dus zal ik geen jap 60s reissue kopen. Dan liever een Tokai. Eigenlijk te gek voor woorden natuurlijk om zo te denken, but I am crazy.