PDA

View Full Version : Strymon Flint



telecastermaster
30 mei 2012, 13:21
Interessant. Strymon komt met een tremolo/reverb pedaal, de Flint. http://www.strymon.net/products/flint/

Lijkt me een erg leuk pedaal. Alleen weer jammer van die mono input....

http://www.strymon.net/images/site_flint/flint_600angle.jpg

http://www.strymon.net/images/site_flint/flint_600rear.jpg

DemolitionColorScheme
30 mei 2012, 13:42
Ik heb gelezen dat de input eigenlijk wèl stereo is en gebruikt kan worden met een Y-splitter.
Ik had de demo's vorige maand gehoord en hij bevalt me ook wel. Nodig hebben heb ik hem niet, dus kopen zal ik hem waarschijnlijk dus ook niet. ;)

telecastermaster
30 mei 2012, 14:05
Ik heb gelezen dat de input eigenlijk wèl stereo is en gebruikt kan worden met een Y-splitter.


Geldt dat voor alle Strymons? B.v El Capistan?


Nodig hebben heb ik hem niet, dus kopen zal ik hem waarschijnlijk dus ook niet. http://www.gitaarnet.nl/images/smilies/icon_wink.gif

Nodig hebben? Da's toch geen geldig criterium??

h.maes
30 mei 2012, 14:52
Staat bij mij op de lijst om aan te schaffen, demo's klinken erg goed. Alleen jammer dat we in Europa waarschijnlijk wat langer moeten wachten hierop.

Ik begreep dat je met een stereo plug en een schakelaar intern de input wel als stereo werkt:

(We know that there are some out there that like to run stereo rigs. This is why we've added the option of running your Flint in stereo. Flip a jumper inside your pedal, use a TRS splitter cable, and now you've got yourself a stereo pedal.)

DemolitionColorScheme
30 mei 2012, 17:06
Geldt dat voor alle Strymons? B.v El Capistan?
Nee, volgens mij niet. Is een nieuwe optie.


Nodig hebben? Da's toch geen geldig criterium??
Uh ... voor mij wel? Als ik het niet nodig heb, waarom zou ik hem dan kopen? :P

Robdop
30 mei 2012, 17:30
ik wil hem!! al paar weken GAS, maar hij is DUUR!

telecastermaster
24 september 2012, 21:39
Heeft iemand deze inmiddels al aangeschaft? Ze zijn nu wel beschikbaar. H.Maes?

Robdop
25 september 2012, 00:49
Ik heb er eentje sinds 2 weken in huis!

1 woord: Fantastisch!

wat wil je weten?

telecastermaster
25 september 2012, 09:46
Ah, tof. Ik heb er gisteren ook een besteld.
Wel reteduur maar ik was erg onder de indruk van mijn El Capistan, dus vooruit maar weer. ;)

Een paar vragen:
- Is die reverb beter dan bv een Boss RV-3 of een Digiverb?
- Maakt het nog veel verschil of je reverb -> tremolo doet of tremolo -> reverb?
- En welke trem is je favoriete?

Thx

PS: jammer he, van die lelijke witte knoppen?

DemolitionColorScheme
25 september 2012, 10:21
Een paar vragen:
- Is die reverb beter dan bv een Boss RV-3 of een Digiverb?
- Maakt het nog veel verschil of je reverb -> tremolo doet of tremolo -> reverb?
De RV-3 is erg artificieel en digitaal, iets wat ook wel zijn charme heeft. De Strymon verbs, waaronder ook deze, zijn een stuk meer 'smooth'.

En trem achter verb geeft je een chopped reverb en daarvoor gewoon de klassieke trem die naar een verb gaat. Beiden vrij verschillend.

Robdop
25 september 2012, 10:35
Ik vind het zelf erg fijn als de tremolo na de reverb komt, geeft een fijn sfeertje aan je sound!
Er komt binnekort ook een favorite switch omdat ik de tube tremolo erg fijn vind maar ik ook graag gebruik wil maken van de erg goede photocell.
Ik denk dat het gauw een van mijn meest gebruikte pedalen wordt, ook omdat de reverbs zoveel beter zijn dan ik had verwacht.

Waarvoor wil jij hem gaan gebruiken?

Ik moet bekennen dat ik de witte knoppen erg mooi vind staan, maar ben dan ook kleurenblind dus dan hou je al meteen meer van contrasten ;)

Dirk_Hendrik
25 september 2012, 11:47
artificieel

Wat is "kunstmatig" toch een moeilijk woord!!

DemolitionColorScheme
25 september 2012, 12:02
Wat is "kunstmatig" toch een moeilijk woord!!
Beiden ABN, niet?

telecastermaster
25 september 2012, 12:03
Ik ben momenteel een klein pedalboardje aan het samenstellen (althans ik hoop dat ie klein blijft) en daar kom ie op. Ik hou vooral van clean (surf en Shadows) en lichte crunch sounds (SRV en Hendrix 'clean').
De Flint moet de main reverb van mijn board worden (hoewel ik ook nog een echte buizen spring reverb + tremolo in 19" heb in de Peavey Valverb). ;) ( klik ) (http://www.peavey.com/assets/literature/manuals/80301653.pdf)

Ik heb de Flint gekozen boven de Blue Sky vanwege de eenvoud van bediening (de BS lijkt me veelste veel tweak werk) plus de toevoeging van de trem. Drie reverbs lijkt me meer dan genoeg als ze maar van goede kwaliteit zijn. Bovendien houdt de dubbele functie het board nog een klein beetje compact.

Het boardje komt er zo uit te zien: preamp (H&K Tubeman II) -> buizen compressor (dient tevens als cleane booster of lichte overdrive) -> Flint -> El Capistan.
Maar omdat ik de boel ook in stereo wil hebben moet ik de Capistan en de Flint omdraaien. De Flint heeft wel stereo inputs en de Capistan niet. Dus eerst tape echo en dan naar tremolo / reverb. Dat lijkt me niet al te problematisch.

apekop
25 september 2012, 12:11
Klinkt erg goed op die videos. Met name de 80's reverb met decay ver open. Strymon blijft toch erg leuke pedalen maken. Als ik niet al een Axe fx II had zou ik geneigd zijn om een Timeline en deze Flint te kopen.