PDA

View Full Version : Queen Medley Video



USofguitar
30 mei 2012, 12:25
Voor een auditie heb ik deze week een aantal liedjes (op zeer korte termijn) van Queen geleerd en nog een video opgenomen.

Ik ben helaas op het moment in het buitenland en aangezien de korte deadline heb ik alles met de kleine middelen die ik hier heb wat gedaan. Too bad for the sound... Hopelijk is het toch een leuke video geworden. :)


http://www.youtube.com/watch?v=9EszYlpB-cw&hd=1

Riky
31 mei 2012, 16:24
Als die hard Queen fan wil ik je graag complimenteren. Goede feel! Mooi filmpje zo.

MichaelSS
31 mei 2012, 21:26
Netjes, al heb ik (veel) beter van je gehoord ; -)

Bloodline
31 mei 2012, 21:30
Als er een eurovisie gitaarfestival was had ik jouw gestuurd als representer voor nl

USofguitar
1 juni 2012, 00:09
@Riky. Dank je. Ik ben zelf met o.a Queen opgegroeid. Brian May was echt een genius wat betreft geluid! Het voelt echt als ik mijn classics moest leren. Wat ik nooit heb gedaan natuurlijk!!! :)

@Michael. Ook bedankt. :) Dit is meer een mainstream video maar ik was tijdens 2 dagen ermee bezig om de liedjes te leren en op te nemen en ivm de auditie moest toch een video sturen. Wat vooral vervelend is is die stemming. Waarschijnlijk door de mastering klinkt de originele liedjes een paar komma's lager dan A440. Super vervelend om de gitaar goed te stemmen natuurlijk.

@Bloodline. Ik snap het niet je opmerking Mendel. Vind je dit te mainstream??? Brian May heeft echter zo'n goede feel op de gitaar. Hij heeft sommigen van de beste bending en vibrato ooit. Magische vingers heeft die gast. En mega cool licks. Luister naar de solo van Invisible Man. V-E-T!

Long Life Eurovision! Best lyrics and performance ever. "PARTY FOR EVERYBODY. I WANNA DANCE. JUST DANCE."


http://www.youtube.com/watch?v=WKNRGc71hjc&hd=1

The Lo Lands
1 juni 2012, 10:22
Leuke video dit! Ga je Brian May toch weer meer van waarderen. En inderdaad, die man heeft echt een eigen sound en feeling!

Zelf heb ik wat lp's van hun eerste albums liggen. Ben nooit groot fan geweest maar dit is wel een band geweest waarvoor ik veel respect heb!

Je gaat in een Queen tribute band spelen? Hopen dat ze je willen hebben. Lijkt mij wel toch, nu alleen het haar nog :gitarist:

yavin
1 juni 2012, 10:49
Niet gek...! Nu nog een muur van AC30's en een Red Special. :cooler:

BibixMusic
1 juni 2012, 12:47
Ahhh ik vind dit zo nice :D

arjanb01
1 juni 2012, 14:20
Lekker fragmentje, goed gespeeld Ulli ! En wat is er mis met je tone ? Prima Queen soundje. Ook je clipje van Hot Fudge van Robbie W. is lekker gespeeld, je kan het wel gast ! Rock on ! :rockon:

USofguitar
2 juni 2012, 11:27
Dank jullie voor de complimenten.

@The Lo Lands. Haha Wat is mis met mijn haar? Brian May style is out of my reach! :)
Dat is eigenlijk voor een auditie bij We Will Rock You Germany. Ik heb trouwens een auditie in Koln op dinsdag. Heb de eerste rond gehaald! Haha Maar heb niet echt grote hoop. Ze zullen volgens mij liever een duitse gitarist in dienst nemen.

@Arjanb01. Dank je wel buddy. :) Er is eigenlijk niks mis. Maar ik gebruik nooit het camera geluid. Het is gewoon minder HD. Hahah
Ook als je goed luistert is eigenlijk mijn gitaar in beetje vals in vergelijking tot de originele liedjes. Het komt van het feit dat de liedjes een paar coma's onder de A440 zijn. Waarschijnlijk door de master. Alleen had ik heel veel moeite om mijn gitaar op die stemming te krijgen. En na 30min proberen hoorde ik niet meer waar ik stond. Haha
Ook bedankt voor Robbie Williams. :)

arjanb01
2 juni 2012, 18:25
Spannend die auditie! Ik ben vorig jaar naar die musical geweest in utrecht en daar speelde een gitaristje die queen solo's vrij aardig maar niet zo goed als jij in deze clip. Ik ben dan wel benieuwd wat de criteria zijn in keulen! Als nationaliteit een rol gaat spelen, moeten ze eigenlijk een Brit aannemen zoals May, hahaha.