PDA

View Full Version : HNGD preview: 3e Moser in de familie



KingPin8
30 mei 2012, 10:32
Na een aantal weken overleg met Neal Moser en zijn vrouw zijn we het eens geworden over een prijs en heb ik hem besteld :) over een aantal weken ben ik de trotse eigenaar van een unieke handgemaakte gitaar! :blast:

Nu had ik errug veel negatief commentaar bij mijn eerdere Mosers, maar een HNGD blijft een HNGD, al heb ik hem nog niet in mijn handen ;)

Het is een walnoten body, maple neck, rosewood toets, vaste hardware (mijn eerste gitaar zonder zwevende brug zelfs), DiMarzio X2N. Het is een prototype welke Neal heeft gemaakt voor een nieuwe lijn van tot dusver 5 custom gitaren, hij word geleverd met certificaat van echtheid en een verklaring omtrent het feit dat het de enige in zijn soort is.

Hier alvast een preview voor de geïnterreseerden, de Neal Moser Templar Bastard RAW:

http://nealmoser.com/store/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=7467&g2_serialNumber=1
http://nealmoser.com/store/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=7471&g2_serialNumber=1
http://nealmoser.com/store/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=7486&g2_serialNumber=2

meer foto's:

http://nealmoser.com/store/gallery/main.php?g2_itemId=7462

Johannes
30 mei 2012, 11:00
Vakmanschap en mooie materialen! Niet echt mijn modelletje, maar smaken verschillen gelukkig :) Ik hoop dat ie je gaat bevallen.

Bijl
30 mei 2012, 11:20
Supervet! :blast:

marter544
30 mei 2012, 11:22
Ik ben normaal niet zo van de metalgitaren, maar ik vind deze in naturel wel supervet! Het heeft iets organisch ofzo...

KingPin8
30 mei 2012, 11:40
Ja he :) hij is alleen grof opgeschuurd, geen lak, verf, primer, vernis of wat dan ook, gewoon puur natuur :)
Ben benieuwd hoe dat tot zijn recht komt........op walnotenhout! :D

marter544
30 mei 2012, 12:35
Ook niks op de hals? Trekt daar dan geen zweet en andere rotzooi in?

KingPin8
30 mei 2012, 13:14
ow waarschijnlijk wel hoor, ik bedoelde meer dat er visueel niets gelakt/vernist is.
Zo niet, dan kan ik zelf wel een beschermend laagje aanbrengen (iemand tips voor goed spul?)

Harry
30 mei 2012, 14:01
ik zou die vraag bij Moser neerleggen.


(en het is ook niet mijn ding hoor, maar ben toch benieuwd wat je straks krijgt)

KingPin8
30 mei 2012, 14:19
had em al gemailed, waarschijnlijk weet ik het morgen te vertellen :)

muziekschuur
30 mei 2012, 18:12
Snoepje.

Zit daar ook die booster in?

KingPin8
31 mei 2012, 08:05
Een booster? Waarvoor?

Had al een reactie uit de VS, de gitaar is volledig in de olie gezet, daarnaast word er een flesje Dr. Duck's oil meegeleverd :D

zeiler
31 mei 2012, 08:30
tjah... de vorm blijft absoluut niet mijn stijl, maar als hij zo is (i.p.v. zwart!) dan is hij best wel te pruimen :)!!!

muziekschuur
31 mei 2012, 09:16
Neal Moser is de man achter de BC Rich Eagle zoals je weet. En ook de Bich Perfect 10 is van zijn hand. In die gitaren zit een booster en een faseschakeling. Dat geeft een bijzonder geluid en gewoon veel mogelijkheden tijdens het spelen. Ik vroeg me af of er in jouw gitaar misschien die booster zat. Maar uit jouw reaktie maak ik op dat dat niet het geval is.

KingPin8
31 mei 2012, 09:43
Als deze Bastard net zo is als mijn andere Bastard is het gewoon de X2N rechtstreeks op de output, kan me sowieso niet voorstellen dat een X2N nog iets van een versterker heel laat als er nog meer power overheen geduwd zou worden :supercool:

iemand ervaring met Dr. Duck's btw?

pannekoek
31 mei 2012, 09:44
Ik vind hem gaaf! Alvast gefeliciteerd!

smullie
31 mei 2012, 15:03
Hij zou hier ook tegen de muur mogen hangen in de living... :blast: Niet vast natuurlijk, zodat ik em altijd eraf kan halen om er op te spelen, maar ik vind em onwijs mooi!

rijsberman
31 mei 2012, 15:36
Bruut ding ! :rockon:

speedmusic
31 mei 2012, 22:00
Gefeliciteerd alvast, pracht gitaar






(kleine kanttekening die headstock vind ik minder, net als de Beast style headstock van BC Rich is ook niet mijn ding)

muziekschuur
1 juni 2012, 00:32
Heb je ook een fotooke van de koffer die je er straks bij krijgt? (Neem ik aan...). Vind ik altijd wel leuk. Zo'n foto van een top instrument in z'n nieuwe koffer, allerlei dingekes eromheen... Komen er straplocks op?

KingPin8
1 juni 2012, 07:51
ik krijg een eenzelfde koffer als bij mijn Bastard, die moet dus even gemaakt worden door een derde partij :P
De foto van de gitaar in de koffer houd ik je tegoed ;)

straplocks, waarschijnlijk niet, ik ben nooit zo superwild met mijn gitaren :P

over straps gesproken, gezien de medieval setting van mijn band leek dit me wel een goede:
http://www.thomann.de/nl/minotaur_grand_master_brown_strap.htm

Iedereen bedankt voor de positieve reacties! Mjin andere Mosers hadden het veel zwaarder te verduren :)

California Jam
2 juni 2012, 19:01
Haha! Ik als Strat liefhebber kan niet begrijpen dat iemand dit mooi vind. Maar ik zeg ook altijd:'Beauty is in the eye of the beholder' en dus begrijp ik best dat jij er erg blij mee bent.
De afwerking en materiaalgebruik is echter fantastisch! Dat mooie naturel en die lijnen zijn echt top. Dus wat dat betreft is het een mooie gitaar ;)

TW-Pieter
4 juni 2012, 00:10
Wat een beest. Zou zelf nooit een model als dit aanschaffen, maar hij ziet er werkelijk prachtig uit!

muziekschuur
4 juni 2012, 00:36
Oh man, die strap is wel killing hoor.....

Ik weet niet welke versterker je hebt, maar Neal Moser heeft die actieve electronica ook in een voetpedaal. Dus als je ooit die wil horen kan dat ook zo.... Ik vond het een hele belevenis omdat je je gitaarsignaal zo kan overdrijven dat er alleen nog maar een fluittoon overblijft... En dat is voor solo's onwijs.... Maar misschien voor jou enigzins oldschool...

RS-Rik
4 juni 2012, 09:27
I once was a guitarist like yourself, but then i took an arrow to the knee!

telecastermaster
4 juni 2012, 16:20
Subtiel, hoor....

Wat heeft zijn vrouw er trouwens mee te maken?

universe777
4 juni 2012, 18:04
Neal bouwt, zijn vrouw runt de zakelijke kant.

KingPin8
5 juni 2012, 11:46
Behind every great man... ;)

qua versterkers, ik hem een Line6 Spidervalve 212 en een Peavey Valveking 212, kan dus aardig wat richtingen uit :)

muziekschuur
10 januari 2013, 20:26
Is die koffer al klaar? Of kwam je een lekker ding tegen onderweg en liggen jullie er nog samen in ?

KingPin8
11 januari 2013, 10:00
...mis ik iets?

muziekschuur
11 januari 2013, 10:03
Je wilde een koffer laten bouwen voor je Moser. (en een grapje tot slot)

(Was dus eigenlijk nieuwsgierig naar je Moser in zijn nieuwe huisje...)

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

KingPin8
11 januari 2013, 10:07
Hmm, nee, de gitaar werd geleverd in een handgemaakt koffer :)
Een prachtige G&C met groene velours voering en lederen buitenkant.

muziekschuur
11 januari 2013, 10:20
Ik zit net : "Heksenmeesters" te luisteren..... Erg goed....
En je 2012 opnames zijn qua opnames weer een stap verder.... Ik luister niet zoveel metal omdat de meeste gasten niet weten wat ze uitkramen....(qua tekst). Maar in de setting van "Heksenmeesters" heb ik er veel plezier in. Mooi nummer...

KingPin8
11 januari 2013, 10:49
Thanks! :D Heksenmeesters is één van de nummers die we ''niet meer spelen".
Het is indertijd volgens mij een beetje geïnspireerd door Heidevolk, vandaar de Nederlandse tekst.

Onze setlist draait nu meer om nieuwere nummers, zoals Dragonhunters, onze recentste grote trots :blast:

MarkS
11 januari 2013, 23:45
http://nealmoser.com/store/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=7467&g2_serialNumber=1

Apart ding. Eerste gedachte was: in een berenvelletje springen en meebeuken op een LP van Manowar..

Jilles
12 januari 2013, 10:13
Tsja zittend spelen gaat met een V toch al niet, dan maar wat punten op die plek! :seriousf: Ik vind het een gaaf ding, lekker basic!

KingPin8
15 januari 2013, 11:34
machtig in zijn eenvoud :)

hier meer foto's:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?155477-HNGD!-Nieuwe-Moser-is-binnen-D