PDA

View Full Version : Snelheid intro Thunderstruck?



Dionyios
10 juni 2003, 23:55
Weet iemand hoe snel de intro van thunderstruck gespeeld wordt?

:???:

Harry
11 juni 2003, 09:57
Weet iemand hoe snel de intro van thunderstruck gespeeld wordt?

:???:


uuhhhmmm, luisteren en meespelen?

Nemesis
11 juni 2003, 12:23
heeeeeel snel, maar het is niet zoo moeilijk om te doen :D

schaap
12 juni 2003, 11:42
Die snelheid valt toch wel mee, hij bedoelt toch dat tap/hammer/pull deel in het begin ? Dat is puur een beetje snelheid krijgen in je hand en genoeg kunnen rekken. Gewoon even luisteren en oefenen. lukt je beswel snel wel.

Ic3gl0vE
12 juni 2003, 13:21
tempo ligt rond de 120 dacht ik

Harry
12 juni 2003, 14:32
tempo ligt rond de 120 dacht ik

is dat in bpm? en wat kun je daar dan mee? Kan hij dat nodig hebben voor een drumcomputer of zo?

moretel
13 juni 2003, 00:13
Daar kun je heel veel mee,
halveer de snelheid, oefen het lickje etc. en als het soepel gaat metronoom omhoog, met instuderen van nieuwe zaken doe ik niet anders meer, echt super effectief i.p.v. maar mee spelen op volle snelheid en maar verkrampen.
Maar die snelheid kan je zelf wel vaststellen vaak.

Harry
13 juni 2003, 09:30
ik snap 'm (ik oefen nooit met metronoom, maar geloof best dat het nuttig is)

Dionyios
14 juni 2003, 15:45
Ja ok, en die 120 is dan met 16e noten?

Ik tap em trouwens niet, maar speel gewoon up-/downstroke zoals de studioversie.

Maar ik was dus benieuwd naar de snelheid omdat ik geen cd speler heb staan waar ik gitaar speel (meespelen had ik dus zelf ook al bedacht voor de bijdehandjes hier).

Guitarfreak
14 juni 2003, 17:40
Jups me 2

fuck nu-metal
15 juni 2003, 14:08
Ik tap em trouwens niet, maar speel gewoon up-/downstroke zoals de studioversie.


Ik heb het liedje een keer gehoord. Leuke lick in het begin. Maar ik dacht toch echt dat op het liedje met pull-offs/en hammer-ons werd gewerkt. En geen tappen. Misschien heb ik het ook wel fout, maar volgens een goedklinkende powettab moest het zo gespeeld worden.

Dionyios
15 juni 2003, 20:52
Wat ik ervan gehoord heb wordt de studioversie met aanslagen gedaan, en live met taps/pulloffs (maar soms ook gewoon aanslaan).

schaap
16 juni 2003, 09:13
Ik tap em trouwens niet, maar speel gewoon up-/downstroke zoals de studioversie.


Ik heb het liedje een keer gehoord. Leuke lick in het begin. Maar ik dacht toch echt dat op het liedje met pull-offs/en hammer-ons werd gewerkt. En geen tappen. Misschien heb ik het ook wel fout, maar volgens een goedklinkende powettab moest het zo gespeeld worden.
ja maar bij powertab hoor je er tog geen verschil in dus zijn mensen vaak te lui om het goed neer te zetten :cool: , maar hij is echt wel tapped, weet ik zeker.

sunday violence
16 juni 2003, 17:31
hij gebruikt alleen zn rechterhand voor hammer ons, pull off's en verder niks, tijdens het hele stuk. ik weet t 100% zeker want ik heb ze vaak live gezien

schaap
16 juni 2003, 20:00
en hij heeft een speciaal ding op zn gitaar om dat stuk gegarandeerd perfect te spelen (hoorde ik ooit van ditmar), waardoor zn snaren wat meer uit de weg zijn van de gebruikte snaar, waardoor je de omliggende snaren dus absoluut niet per ongeluk kan aanraken, en hij zn toffe loopje kan doen en goed blijven spelen 8-)

Ic3gl0vE
17 juni 2003, 13:25
is dat in bpm? en wat kun je daar dan mee? Kan hij dat nodig hebben voor een drumcomputer of zo?

Dat is inderdaad in bpm. hij vraagt om de snelheid... en die geef ik. wat hij er mee kan moet 'ie zelf weten. Je kunt het inderdaad in een drumcomputer of metronoom instellen.

en het is trouwens p0h12p0h10p0h9 en zo verder.