PDA

View Full Version : Aan het eind v/d zomer wordt een nieuwe Floyd Rose geïntroduceerd!



keesss
29 mei 2012, 16:51
Ik was al een tijdje opzoek naar een passende tremolo op mijn Gibby, maar ik wil niet veel hout weg hebben omdat de mijne al hol is van binnen.

Ik heb zitten denken aan Floyd Rose, maar je moest teveel routen. Daarna aan Kahler, maar nog steeds moet er een dik stuk uit de top van de gitaar en daardoor zal de holle ruimte in de gitaar vrijkomen met de buitenlucht. Dan naar de Stetsbar, maar daarvan kon je de brug niet vervangen door die TonePros die ik heb. Dan zo'n Les Trem., maar daarvan kan je weer de bar niet vanaf halen.

Ik wil een tremolo zonder aanpassingen te moeten voldoen aan mijn gitaar, met als uitzondering de locking nut.

Uit wanhoop toch een bericht gestuurd naar FloydRose met de vraag waar ik eventueel die oude Les Paul Floyd Roses kan vinden en ik kreeg dit bericht terug, helemaal super:

MAY 29, 2012 | 10:33AM EDT
James McCaffrey replied:

Hey there, Aldin! We are actually working on the getting the new FRX for Les Pauls out by the end of the Summer. It will be a surface-mounting direct swap on your existing mounting studs requiring no routing whatsoever! The double locking nut will be attached to the truss rod cover, and will swap just as easily, requiring no routing of the nut as well. We're going to be making an official announcement soon, so hold on! Thanks for your support.

Sincerely,

James McCaffrey
Floyd Rose Support

Ik ga hem zeker kopen! Ik heb er nu al gas voor, kan niet wachten..

Edit:

Dit is hem blijkbaar? Het is even wennen, maar hij zal er wel heel gaaf uitzien in het chroom op een gloss nitro naturel Les Paul. :)

http://sphotos.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/p480x480/540293_444793365535846_157226104292575_1973820_172 6687834_n.jpg

nickofzo
29 mei 2012, 17:56
lijkt een beetje op zon stetsbar

keesss
29 mei 2012, 17:58
Ja, dat vond ik ook al een beetje. Waarschijnlijk is de techniek ongeveer hetzelfde. Gelukkig heeft deze niet zo'n bar in het midden, want dat is echt lelijk.

YannickH
29 mei 2012, 18:06
ziet er knap uit!

B-stone
29 mei 2012, 22:12
Lelijk!!

Maar aldin, er is ook een soort tailpiece zoals een les paul die je gewwoon op de studs kunt plaatsen, gaat super diep. Verder is er ook nog een bigsby, maar die gaan niet diep.

Ik plaats wel effe een link of afb als ik die dalijk vind.

Groetjes Bram

keesss
29 mei 2012, 22:16
Ben benieuwd. :) Anders wordt het deze.

B-stone
29 mei 2012, 22:18
Zoiets als een schaller les paul tremolo. Wel eens met zon ding op eeen (niet van mij) zelfbouw prs achtige gitaar gespeelt. Ging super diep en bleef zover ik mij kan herinneren ook goed op stemming.

keesss
29 mei 2012, 22:31
Kan die naar omhoog en omlaag? Wat betreft die studs, als hij alleen daaraan vastzit en je gaat er wild mee om, dan vraag ik mij af hoelang het hout het volhoudt (rare zin lol) voordat hij breder wordt door alle mishandeling.

B-stone
29 mei 2012, 22:38
Shit hij kan niet up, alleen maar down. Maar up gebruik je toch niet :D wil je diep kunnen of alleen vibreren? Zo niet dan een bigsby :D
Kan die naar omhoog en omlaag? Wat betreft die studs, als hij alleen daaraan vastzit en je gaat er wild mee om, dan vraag ik mij af hoelang het hout het volhoudt (rare zin lol) voordat hij breder wordt door alle mishandeling.

keesss
29 mei 2012, 22:58
FloydRose FRX it still is. :) Voor mij moet hij wel omhoog en omlaag kunnen..

Een Bigsby vind ik zooooo lelijk he...

Johannes
30 mei 2012, 08:36
Cool! Een soort herintroductie van deze: http://www.vintagekramer.com/parts/floydpaul1.jpg

Brum
30 mei 2012, 10:42
Als je je sustain naar de kloten wilt helpen, dan is een floyd rose in ieder geval de aangewezen oplossing. Persoonlijk zou ik het zonde vinden en dit echt meenemen in je overweging om een floyd rose te nemen.

keesss
30 mei 2012, 10:48
Cool! Een soort herintroductie van deze: http://www.vintagekramer.com/parts/floydpaul1.jpg

Ja, die zijn nogal moeilijk te vinden en die schijnen ook niet erg goed te zijn, ben beniewd naar de nieuwe..

Orpheo
30 mei 2012, 13:09
het zou eens tijd worden. De stetsbar draait niet op een fullcrum, deze wel. Ik vermoed dat deze je tone zal veranderen als een bigsby, en die studs, das wel best hoor. De studs van een ToM gaan dieper dan die van een floyd.

En uhm @brum sustainverlies? Kom eens langs en probeer mijn floyd gitaren... nergens sustainproblemen.kwestie van goede floyd nemen, niet eentje van pisbakkenstaal.

Orpheo
30 mei 2012, 13:12
Zoiets als een schaller les paul tremolo. Wel eens met zon ding op eeen (niet van mij) zelfbouw prs achtige gitaar gespeelt. Ging super diep en bleef zover ik mij kan herinneren ook goed op stemming.

De schaller les trem heeft een bewegende stoptail, vaste brug met rollerzadels. Hier beweegt het ankerpunt van de snaren én de zadels, dus minder bewegende delen en minder slijtage van het apparaat en de snaren.

Brum
30 mei 2012, 13:58
En uhm @brum sustainverlies? Kom eens langs en probeer mijn floyd gitaren... nergens sustainproblemen.kwestie van goede floyd nemen, niet eentje van pisbakkenstaal.

Da's geen vergelijk. Dan zou je diezelfde gitaren ook zonder Floyd en hakwerk moeten horen.;) Dat je met Floyds doorgaans moet inboeten aan sustain is niet echt iets nieuws hoor. En natuurlijk en daar heb je gelijk in, het scheelt natuurlijk wel wat de kwaliteit is van zo'n tremolo systeem. Ik vind het in ieder geen slechte tip om ook dit in overweging te nemen bij het aanschaffen van een Floyd Rose.

Orpheo
30 mei 2012, 15:37
Floating floyds, uberhaupt trems, moeten inboeten aan sustain, maar eentje vlak op de body, niks aan de hand. Ik heb een gitaar veranderd van ToM naar floyd, sustain veranderde nauwelijks. Tone werd wel helderder, maar sustain? Niks mis mee. De meeste ervaringen mbt floyds krijgen mensen met slechte floyds. Ik gebruik alleen maar OFR of gotoh. Er is niet beter.

keesss
30 mei 2012, 20:11
Deze zou een hele mooie uitkomst bieden, want dan hoef ik die ene strat-1hum-1vol-1tone-floyd rose-gitaar niet meer bouwen. Dan heb ik gewoon een FR op mijn Les Paul.

B-stone
30 mei 2012, 21:58
Dan zeg ik: go for it kees!! :D

keesss
30 mei 2012, 22:27
Naast een 3 pickup ebony LP Custom en een vergeelde LPC a la Randy Rhoads, is een Les Paul Axcess de mooiste LP die je kunt hebben vind ik.

Ik moet dan wel tot eind september wachten. Ik denk ook dat hij erg duur zal worden, minimaal 200e. Damn. En nog de nut laten aanpassen.

B-stone
30 mei 2012, 23:07
Ja een les paul met tremlo is super vet. Zal het wachten wel waard zijn. Die nut frezen is even wat minder, maar kun je ook altijd nog laterna doen.

fantastik_badr
30 mei 2012, 23:41
Een Les Paul met een tremolo... Ik zal er nooit aan kunnen wennen... Zowel qua spelen als qua looks niet (alleen een Bigsby trek ik nog wel dan)

keesss
31 mei 2012, 00:57
Als ik het geld zou hebben... Zou ik het wel weten.

http://www.sheltonsguitars.com/images/2010/9-12-10/gibson%20les%20paul%20axcess/big/big%20gibson%20les%20paul%20axcessDSCN9775.jpg

B-stone
31 mei 2012, 08:00
Tis natuurlijk wel een beetje jammer van die brug upgrade die je gedaan hebt.....

keesss
1 juni 2012, 10:23
Ach boeie, ik heb er lol mee gehad. Ik leef maar één keer. :) heh

JGD
7 juni 2012, 21:32
edoch, een tremolo die aleen omlaag kan en niet omhoog..........?

persoonlijk vind ik het vetste aan een tremolo toch die metaliaanse squeels.

alleen omlaag zou voor mij een reden zijn om het niet te doen.
maar hee, go for it als jij hem vet vind man, cool!

het sustain probleen ken ik niet.

mijn deans met hun XL500 pickups en door mijn set up, janken aardig door!

Orpheo
7 juni 2012, 22:46
die squeels doe ik gewoon door de snaar achter de topkam omhoog te trekken. ik gebruik floyds nooit met toplock. gaat best.

JGD
7 juni 2012, 22:57
ja maar daarmee krijg je geen echte zieke metal squeel van 5, 6 tonen omhoog ;)

Orpheo
7 juni 2012, 23:08
terts krijg ik er makkelijk uit hoor. kom hoger met dat trucje dan met de floating floyds die ik heb ;)

JGD
7 juni 2012, 23:11
toch denk ik dat we iets anders bedoelen, no offense

keesss
7 juni 2012, 23:45
Wacht even, als die nieuwe FR uitkomt voor de Les Paul, ik neem aan dat je daarmee omhoog EN omlaag kunt gaan? Zoniet, dan zie ik geen reden om hem te kopen.

HaroldA
7 juni 2012, 23:47
Wacht even, als die nieuwe FR uitkomt voor de Les Paul, ik neem aan dat je daarmee omhoog EN omlaag kunt gaan? Zoniet, dan zie ik geen reden om hem te kopen.

Jij hebt toch een contact daar? Mailen maar! :ok:

Orpheo
8 juni 2012, 10:20
toch denk ik dat we iets anders bedoelen, no offensenee hoor ik snap je goed. Je bar naar beneden duwen omhoog gaan terwijl je een harmonic aanraakt. Squeel ala dimebag. Maar ik kan dat dus zonder dat mn trem omhoog hoeft.

Johannes
8 juni 2012, 13:44
nee hoor ik snap je goed. Je bar naar beneden duwen omhoog gaan terwijl je een harmonic aanraakt. Squeel ala dimebag. Maar ik kan dat dus zonder dat mn trem omhoog hoeft.

Kun je daar een opname of filmpje van maken, ben benieuwd hoe je dat doet?

Braindead
8 juni 2012, 15:11
Je kunt voor een Les paul achtige met FLoyd rose ook gaan voor een esp eclipse met floyd rose. Deze kan namelijk wel omhoog. Ze zijn er ook van LTD die nog een stukje aantrekkelijker geprijst zijn. Dat abalone is wel een beetje kermis maar die heeft wel een mooie flametop.


http://guitarsatbmusic.com.au/esp/guitars/espstd/eclipse/hires/eclipse-i_ctm_fr_sw/eclipse-i_ctm_fr_sw_4.jpg

http://www.drumcityguitarland.com/drumcitygl/stores/1/images/LTD/LTD%202009%20DELUXE%20SERIES%20EC-1000FR%20See%20Thru%20Black%20wFloyd%20Rose%20&%20EMG%27s%206-String%20Electric%20Guitar.JPG

YannickH
8 juni 2012, 17:43
je hebt nu ook een gibson les paul studio met floyd rose. net uitgekomen dit jaar.
link: http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Gitaren/Elektrische-gitaren/Gibson-Shred-Les-Paul-Studio-EB-Ebony/art-GIT0023544-000

keesss
8 juni 2012, 17:44
Ik wil geen nieuwe gitaar, alleen eventueel een FR.

YannickH
8 juni 2012, 17:47
als je gaat boren en frezen in je gitaar gaat die waarschijnlijk ook nog in waarde dalen als je ze ooit zou willen verkopen dus als je toch een floyd wil kun je denk ik beter je gitaar verkopen en 1 kopen die al een floyd heeft...

keesss
8 juni 2012, 19:24
Daar heb je gelijk in maar ik ga er niet in boren of freezen. :)

Eerst nog even afwachten totdat FR met meer info komt over de stringlock bevestiging en dan zie ik wel verder.

Jan Buurman
19 september 2015, 22:55
Zijn er al meer ervaringen met de FRX van Floyd Rose? Ik heb wel interesse.....

Orpheo
20 september 2015, 00:47
heb 'm dit jaar getest op NAMM, heb een hele tijd met Floyd zelf gesproken. Top-vent, serieus. En de FRX is echt te gek. Installeert zo, geen gekloot met frezen of wat dan ook. je kan 'm zelf erop zetten etc. en hij blijft gewoon super op stemming. Klinkt als een hard tail maar dan kan je dus ook duiken. Ideaal. kost wel een flinke bom duiten.