PDA

View Full Version : lukt me niet met zoekfunctie te vinden wat ik zoek



Nobler
29 mei 2012, 17:13
Het kan aan mij liggen, maar ik kan met de zoekfuncties op Gitaarnet nooit vinden wat ik zoek.

Voorbeeld, ik wil iets posten over mijn ervaringen met een gitaar van minder dan 250 euro. Ik weet dat er destijds dergelijke topics over meerdere prijsklassen gestart zijn. In het topic "REVIEUW: gitaren van € 250 tot € 500" werd recentelijk nog gepost, maar ik wil dus het aanverwante topic van een lagere prijsklasse vinden.

Ik heb alle zoekfuncties op alle manieren die ik kon bedenken geprobeerd, allerlei zoektermen en combinaties daarvan geprobeerd, maar uit lukt me niet. Sterker nog, ik kan het eerder genoemde actieve topic over de prijsklasse van 250-500 euro niet eens vinden met de zoekfunctie! (Natuurlijk wel door de lijst van recente actieve topics even door te lopen). Uiteindelijk geef ik het maar op omdat het te veel tijd kost, net als veel zoektochten in het verleden.

Wat doe ik fout en hoe vind ik beter of eerder wat ik zoek?

arcane
29 mei 2012, 17:28
ten eerste zul je meer vinden als je review zoekt (niet revieuw)
Het beste kun je zoeken bij "geavanceerd zoeken" en dan alleen zoeken in titels.
Zo vond ik het door jouw gezochte topic meteen met de zoektermen review gitaren.

orangerocker
29 mei 2012, 17:32
Als ik iets op dit forum wil zoeken gebruik ik vaak google. Wanneer je alleen resultaten uit dit forum wilt hebben begin je de zoekopdracht met: 'site:gitaarnet.nl/forum' (zonder aanhalingstekens) en daarachter de zoekopdracht. Dus in jouw geval:
'site:gitaarnet.nl/forum review gitaren van', als je dit intikt in de zoekbalk dan krijg je wat jij zoekt.

Het is jammer dat de zoekfunctie op de site niet goed werkt maar dit is een goed alternatief, ik hoop dat dit helpt.

Nobler
29 mei 2012, 18:14
ten eerste zul je meer vinden als je review zoekt (niet revieuw)
Het beste kun je zoeken bij "geavanceerd zoeken" en dan alleen zoeken in titels.
Zo vond ik het door jouw gezochte topic meteen met de zoektermen review gitaren.

Ik had inderdaad een spelfout gemaakt. Dank je, ik heb nu het bewuste topic kunnen vinden en mijn bericht kunnen posten. Toch blijft het zo dat ik vaak probeer iets te zoeken en zeker weet dat er iets te vinden moet zijn, maar ik het toch niet kan vinden.

Nobler
29 mei 2012, 18:15
Als ik iets op dit forum wil zoeken gebruik ik vaak google. Wanneer je alleen resultaten uit dit forum wilt hebben begin je de zoekopdracht met: 'site:gitaarnet.nl/forum' (zonder aanhalingstekens) en daarachter de zoekopdracht.

Maar het kan toch niet zijn dat je met google méér op een forum vindt dan met de eigen zoekfunctie van het forum?

HaroldA
29 mei 2012, 18:17
Maar het kan toch niet zijn dat je met google méér op een forum vindt dan met de eigen zoekfunctie van het forum?

Ehm, leg uit. Een bedrijf wat miljoenen (of miljarden?) investeert in een zoekmachine kan dus nooit beter zijn dan iets wat Jelsoft Enterprises Ltd geschreven heeft?

Rizz
29 mei 2012, 20:10
Hmm, Ik vind bijna altijd wat ik zoek.. Functie zoeken binnen het forum (andere tabblad) gebruiken, daar kan je veel meer specificeren, bv tot aan welk subforum je wilt doorzoeken..

VLP
29 mei 2012, 23:16
Geavanceerd zoeken is idd de shit. Vind ik alles mee terug. Ik heb ook soms voor gehad dat het even niet werkte bv. met het woord 'binding'. Als ik het een paar minuten later opnieuw doe werkt het weer wel met dat woord en vind ik ook iets.

snaarplukker
30 mei 2012, 00:04
Het kan best kloppen dat je geen reviews van gitaren onder de € 250,-- kan vinden, want daar is geen topic voor gemaakt.;)
Verder kan je de reviews vinden in de stickies onder " gitaren-electrische gitaren".

Edit: Oeps, toch wel.:dontgeti:Hier dan. (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?90944-REVIEW-gitaren-onder-de-€-250);)

Nobler
30 mei 2012, 17:08
Het kan aan mij liggen

Het lag dus inderdaad aan mij.... Door mijn spelfout niet te herhalen vond ik het topic en kon ik er op posten wat ik wilde. Ik heb echter wat andere zoektochten gedaan, en vind nog steeds mijn weg niet goed, maar zoals gezegd, het zal wel aan mij liggen.

Woml
30 mei 2012, 17:19
Het komt vrij vaak voor dat ik iets zoek, waarbij de zoekfunctie mij als antwoord geeft dat die term voorkomt in een topic met weet ik hoeveel pagina's. Om daar allemaal doorheen te klikken, dat schiet niet op.
De Google-optie stuurt je direct naar de relevante posts.

Ace 1.15.19
30 mei 2012, 17:24
Je kan ook gewoon bij de stickies in Electrische gitaren kijken, lijkt mij nog het snelste.

Voor de andere dingen: Google.

VLP
30 mei 2012, 23:15
Weet iemand hoeveel tekens je minstens moet gebruiken ?

Outrage
30 mei 2012, 23:40
Het komt vrij vaak voor dat ik iets zoek, waarbij de zoekfunctie mij als antwoord geeft dat die term voorkomt in een topic met weet ik hoeveel pagina's. Om daar allemaal doorheen te klikken, dat schiet niet op.
De Google-optie stuurt je direct naar de relevante posts.

Daarvoor kan je zoeken op de volgende wijze: bij "geavanceerd zoeken", klik je op het tabblad "zoeken binnen het forum (meer opties)", vervolgens bij additional options vink je "laat resulaten zien als berichten" aan.

Ace 1.15.19
31 mei 2012, 00:20
Weet iemand hoeveel tekens je minstens moet gebruiken ?
Minimaal vier tekens. Maar als je bijvoorbeeld op JCM wil zoeken, kan dat ook door JCM* in te typen.