PDA

View Full Version : Poging tot 'relicen'



-Jelte-
29 mei 2012, 15:49
Hallo iedereen

Ik had hier nog een Sunburst strat-body liggen van mijn eerste gitaar, een Stagg (waarvan de elektronica volledig naar de vaantjes is), en dacht waarom eens niet proberen hem te relicen. Normaal gezien ben ik geen voorstander van een kunstmatig gerelicte(?) gitaar, want die wear and tear moet je door de jaren heen verdienen, maar uit verveling toch eens proberen. Ik heb heel wat fora afgeschuimd en youtube-filmpjes bekeken om wat info te verzamelen voor ik er aan begon. Mijn bedoeling is dus niet om de body te herspuiten ofzo, gewoon om de body er wat doorleefd te doen uitzien.
Ik las overal dat je moet beginnen te schuren met een kleine korrel, dus zo geschiedde.... Begon te schuren lang een afgelijnd traject (wist hoe het er moest uitzien) en kreeg mooie stukken 'bloot' hout te zien en de lak veranderde in wit stof. Dit had als gevolg dat rondom de stukken hout alles mat begon te worden, wat normaal is als je de lak verwijdert hoop ik :p.
Maar nu mijn vraag: hoe moet ik nu verder? de gerelicte plaatsen vind ik relatief geslaagd, maar die matte stukken er rond zijn oerlelijk. Moet ik gewoon mijn volledige gitaar afschuren of die stukken opnieuw lakken?
Hopelijk kan iemand een leek zoals mezelf wat tips geven.

greetz Jelte

P.s: Ik heb al eens door het forum gezocht, maar vond geen gelijkaardig probleem...

snaarplukker
29 mei 2012, 18:02
Met dit setje (http://www.guitarsupplies.nl/index.php?item=micromesh-touchup-pads&action=article&group_id=10000022&aid=2332&lang=NL) kan je de plekken wat je glimmend wilt hebben weer glimmend maken.;)

oigun
29 mei 2012, 18:27
Schuren, p600 dan 1200 dan 1500 en dan 2000, daarna polijsten met commandant.

-Jelte-
30 mei 2012, 10:13
Bedank voor de tips! zal dan eens in de DIY-store gaan shoppen ;)