PDA

View Full Version : Zekeringen Marshall JMP blijven springen.



joskedentweede
28 mei 2012, 23:37
Hey allemaal.

De problemen blijven. Nu word ik geconfronteerd met zekeringen die blijven springen in mijn Marshall JMP superlead. Het is de 1 Ampère die het steeds begeeft. Het ohm percentage staat nochtans op 16 ohm voor mijn cabinet.
Allereerst worden de buizen gloedrood, krijg ik een zieke feedback en dan valt alles weg, eerst dacht ik dat mijn lampen gesprongen waren, maar het was de zekering. En zo gaat het steeds opnieuw. De buizen zijn net nieuw, Tube Amp Doctors, gematched en gebiassed.

Dan heb ik alles eens nagemeten, kabels waren normaal, maar mijn cabs gaven een impedantie van 12 ohm. Mijn attenuator heb ik er maar voor de zekerheid tussenuit gehaald, het bleef hetzelfde.

Hebben jullie enige tips over wat ik kan doen? Ik heb ook al een amp dokter gecontacteerd die binnenkort eens langskomt, maar meer tips zijn altijd welkom.

Groeten,
Jonathan

cluseau
29 mei 2012, 08:17
De buizen zijn net nieuw, Tube Amp Doctors, gematched en gebiassed.


Zou er zeker niet zelf aan klooien. Meten van je kabels of impedantie is verloren energie want daar gaan je buizen niet rood van staan, wel van een foutieve instelling of oscillerende eindtrap.


En, een 16 Ohm Cab die 12 Ohm meet is zoals het hoort, je meet namelijk de DC weerstand en niet de impedantie. Die ligt iets hoger.

Ik zie nu ook pas je verhaal over een ziekelijke feedback, je amp staat dus te oscilleren en dat veroorzaakt het roodstaan. Niet meer aanzetten, dit is echt een klusje voor een goede amptech.