PDA

View Full Version : Akoestische gitaar met meeste twang?



Dhr. Freek
28 mei 2012, 23:42
Goedendag allen,


Sinds een aantal maanden ben voor het eerst in het bezit van een Telecaster. Het geluid past helemaal bij mij, ik ben echt gevallen voor de "twang". Ik zou ook graag een akoestische willen hebben die een soortgelijk geluid heeft.

Dus mijn vraag is: is er een akoestische gitaar die veel twang heeft (en daardoor op het tele-geluid lijkt)? Heeft iemand ervaring met de Telecoustic (weinig goeds over gehoord...)?

Alvast bedankt!

:rockon:


Dhr. Freek

LaurentB
29 mei 2012, 00:17
Ik vind het moeilijk te beantwoorden; een akoestische gitaar klinkt zo heel veel anders dan een elektrische, ik bespeel ze ook heel verschillend.

Mr.Fingers
29 mei 2012, 00:36
Wil je een fel, neuzig geluidje: eentje met een kleine body en een redelijk ingesnoerde taille. Dus rondkijken voor parlor-modelletjes.

mastermind
29 mei 2012, 22:19
Denk dat een Tanglewood TRD VS (E) wel wat voor je is. Laat het goed afstellen met Elixir snaren en je hebt je gitaar ;).

Deze gitaren zijn van de Rosewoord Reserve serie van Tanglewood. Ze hebben een prachtig dunne massief fichte bovenblad en palissander zij- en achterkant (gelamineerd). Persoonlijk een mooie serie en een nette prijs!

Dhr. Freek
30 mei 2012, 23:22
Bedankt voor jullie reacties. Parlors klinken al wel wat feller, inderdaad. Die Tanglewood zal ik eens uitproberen. Verder nog ideečn?