PDA

View Full Version : Nieuwe booster.



Hallie
28 mei 2012, 19:16
Hi,

Ik ben al een enige tijd erg tevreden met mijn Vox AC30 icm een Big D en een BD-2.
Als booster had ik een tijdje lang de MXR MC401. Prima clean boost. Maar ik merkte toch dat ik vaak de BD2 als booster gebruikte omdat ik iets meer gain en sustain wilde bij de meeste solo's.
Alleen vind ik dat de BD2 alle dynamiek eruit haalt. Dus tijd voor een nieuwe booster. Ik zoek er dus eentje die een randje toevoegt, lekker smeuïg en vol klinkt en de overdrive niet aantast.

Waar zou ik volgens jullie aan moeten denken?
Zvex hard on?
Ep Booster?
Way huge angry troll?

Mitch
29 mei 2012, 08:10
FET boosts zoals de SHO geven ook altijd een randje tophoog mee. Afhankelijk van de instellingen van je AC30 en je gitaar kan dat vaak teveel van het goede zijn in tegenstelling tot bij veel andere amps. Maar als je 'm alleen gebruikt vóór de Big D dan kan dat prima uitpakken. Je gebruikt de Big D zodanig dat je met de on board boost niks kan?

joesman
29 mei 2012, 08:37
Mijn AC30 klinkt op zich redelijk donker,bassig en de SHO werkt daardoor echt wel goed, net owv dat randje tophoog dat Mitch beschrijft.Ik heb hem voor mijn Hotcake staan en dat is echt een gouden combinatie, heb de Big D ook gehad en dat moet volgens mij ook echt mooi samengaan, in ieder geval mooier dan de boost van de big d zelf, daar was ik persoonlijk niet zo een fan van omdat hij bij mij echt alles dicht smeerde.

humbucker
29 mei 2012, 09:18
Ik heb een EP booster voor mijn AC30 hangen! Normaal gezien gebruik ik m'n Blues pro voor een stevige rand en daar dan de EP achter voor soloboost en dat werkt prima. Ook voor een pure cleanboost (zonder andere pedalen ertussen) werkt dit prima. Net genoeg extra compressie en sustain!

bass blom
29 mei 2012, 09:23
ja, hier nog een fan van de EP booster.
maar dan niet op een AC30 :D
heerlijk ding :p

ellisvertellis
29 mei 2012, 10:50
Heb sinds twee weken ook de EP booster. Voegt een laagje "extra magie" toe, samen met de logische volumetoename. Om je toon aan te dikken kan je de "vintage" modus gebruiken (klinkt wat donkerder), voor meer van alles (ook sparkle dus) de gewone setting. Wordt nooit een echt drivepedaal, ook niet op de maximum setting, en da's nu juist wat je wil denk ik. Aanrader!

h.maes
29 mei 2012, 11:19
Wampler Euphoria is ook zeer bruikbaar als booster in de open positie met een treble/bass tone regeling. Erg transparant en hiermee kun je ook het drive niveau dat je wilt nauwkeurig instellen.

lennytien
29 mei 2012, 17:57
Ik ben ook zeer te spreken over de EP Booster, gaaf ding. Verder hoor ik goede verhalen over de Radial bigshot PB1.

Hallie
29 mei 2012, 20:03
Bedankt voor de reacties! binnenkort maar eens de EP booster aan de tand voelen.
De SHO ga ik dan wellicht zelf bouwen, kopen wordt wel te gek..
Gebruiken jullie de EP Booster ook voor een drive pedaal of er achter?

Ik zag onlangs van Wampler de Talent booster. Heeft iemand daar ervaring mee?

@mitch Met de onboard boost van de Big D kan ik vrij weinig!

bass blom
29 mei 2012, 20:10
ik heb hem zelfgebouwd en hij zit achter mijn ook zelfbouw tubescreamer.

Hallie
29 mei 2012, 20:13
En hoe SHO is de SHO van newtone? Is dat echt vet? Of is het "netnie"?

SBe
29 mei 2012, 23:17
Hier ook een fan van de EP booster, volume staat zo goed als dicht maar geeft net dat "laagje magie" zoals eerder vermeld.
Staat bij mij na m'n drive Pedaaltjes.

ellisvertellis
30 mei 2012, 00:59
Gebruiken jullie de EP Booster ook voor een drive pedaal of er achter?

Achter de drives en compressor, laatste in de keten voor de modulatiepedalen... Maar je gebruikt hem zoals jij wil natuurlijk!

Hallie
30 mei 2012, 14:16
Thanks!

Welke Sho raden jullie mij aan? die van Musikding of van Newtone? Ik wil daar mee beginnen, is ook de goedkoopste optie. Ik ga ook beginnen met een Fuzz nav mijn topic in de werkbank. Kan ik dat mooi tegelijk bestellen! Ik denk dat ik hoe dan ook de EP erbij koop. Lijkt me toch wel erg vet! dan heb ik genoeg sounds op mijn plank