PDA

View Full Version : Bibi - Fields of Gold (Sting/Eva Cassidy) cover



BibixMusic
28 mei 2012, 17:35
http://www.youtube.com/watch?v=wgBQjZpuNsg

Ernest01
28 mei 2012, 19:10
Mooi gezongen. Wat is jouw stem vooruit gegaan zeg.
Helder en zuiver, heel goed.
Wie speelt de gitaar, of doe je dat zelf. (kan aan de stilstaande 'beelden' het niet zien )
Mooie opname ook, dus helemaal top.

MichaelSS
28 mei 2012, 20:16
Super mooi!

Zeker de mooiste opname van je tot nu toe, imo.

BibixMusic
29 mei 2012, 08:01
Thanks :)

Ik heb de gitaar niet ingespeeld hoor, gewoon een karaoke-track gebruikt :sssh:

The Lo Lands
29 mei 2012, 10:05
Mooi en breekbaar nummer Bibi! De zangopname is ook erg netjes gedaan. Me like!

Han S
29 mei 2012, 10:19
Mooi en bijna perfect, prachtige dynamiek en mooi vibrato. Beste tot nog toe en als dat nog beter wordt sta je het songfestival te winnen. :D

TimoSomers
29 mei 2012, 12:09
Pffffffff, kippenvel weer Biebseltje.

Duhsjaak
29 mei 2012, 16:20
Hi
Ietsje aan de beschaafde kant?
Aan de andere kant, Als je een mooi gemengd lijstje opbouwt, misstaat deze er zeker niet tussen. Mooi gestage ontwikkeling en weer een fraaie stap in de richting van 'goed uitvoerend artiest'. Dat lijkt me een mooi compliment waard.
Neus de goeie kant op houden, geloven in serieus werk leveren en je eigen koers volgen. Het begint zich allemaal terug te betalen.

Toch tijd voor een eigen liedje zo nu en dan?
Vriendelijke groet, Gus

Jedeel
29 mei 2012, 18:02
Mooi en bijna perfect, prachtige dynamiek en mooi vibrato. Beste tot nog toe en als dat nog beter wordt sta je het songfestival te winnen. :D

Als dat zou kunnen; Bibi op het volgende songfestival???!!!!!!!!
Geweldig nummer Bibi en héél mooi gezongen!! :mmmm:

BibixMusic
30 mei 2012, 08:11
Wow, bedankt allemaal :D:D

@ Gus; Ik heb laatst weer een poging gedaan om een eigen nummer te schrijven, maar ik ben er totaal niet tevreden over. Het werd weer zo'n depressief standaard nummertje. Blijft lastig.

En ik ga niet als Indiaan op het podium staan...

EBOUE
30 mei 2012, 10:01
Je zang is prachtig! Maar ik vind'm wel te langzaam, hij sleept als het ware voort en wordt een beetje gezapig, terwijl het origineel toch in alle subtiele eenvoud een tempo heeft wat dat niet heeft. Bovendien is ie die iets groovier (ja, dat kan naar mijn mening bij zoiets). Daar kan je met gitaar ook wel wat mee doen.

LemmyNL
30 mei 2012, 11:06
En ik ga niet als Indiaan op het podium staan...

:ok:Douze points!

bass blom
30 mei 2012, 11:36
Je zang is prachtig! Maar ik vind'm wel te langzaam, hij sleept als het ware voort en wordt een beetje gezapig, terwijl het origineel toch in alle subtiele eenvoud een tempo heeft wat dat niet heeft. Bovendien is ie die iets groovier (ja, dat kan naar mijn mening bij zoiets). Daar kan je met gitaar ook wel wat mee doen.

mee eens. luister die van sting op zijn 50e verjaardagfeestje.. :p

Han S
30 mei 2012, 20:41
Ja, lekker belangrijk. Ik kan hem wel voor je versnellen hoor, zeg maar in welk tempo, 140BPM? Waar het om gaat is dat zij beter zingt dan ooit en dat er een opgaande lijn zit in haar zangprestaties. Zij heeft een karaoke gitaartje gebruikt en die gaat kennelijk wat langzamer, zal me eigenlijk worst wezen of aan de krans oxideren.

Niks van aantrekken Bibi, lekker zingen en probeer eens een vrolijker nummer te schrijven. Eigen nummers is goud en vooral als het mooi gevonden wordt.

BibixMusic
31 mei 2012, 08:38
Het tempo vond ik wel goed opzich, alhoewel dat slepende wel een beetje opvalt ja.
Ik heb er bewust voor gekozen om de zanglijn simpel te houden, mijn stem moest het doen (zonder trucjes).

Ben al wel bezig met schrijven, maar ik ga nu inderdaad proberen om een vrolijk nummer te schrijven! :)
Mijn toetsenist kan daar ook goed bij helpen denk ik.