PDA

View Full Version : Tuner Buttons



SvennStar
28 mei 2012, 17:31
Laatst heb ik een American special tele uit 2011 gekocht met standaard (moderne) Fender tuners. De tuner buttons van deze gitaar wou ik graag vervangen door pearloid buttons (puur voor de mooiigheid), nu heb ik op Vox Humana deze gezien: http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/product_info.php?cPath=81_93&products_id=572 . Aangezien de tuners van Fender sinds een paar jaar niet meer geproduceert worden door schaller vroeg ik me af of deze wel gaan passen. Heeft iemand enig idee of dit gaat lukken?

Ernest01
28 mei 2012, 19:22
Misschien eens vragen bij Voxhumana, wat de maat is ?
Wel dit gevonden, betreffende de knoppen :
These knobs will not fit Grover, Gotoh, or Sperzel tuners.
Misschien dat je daar iets aan hebt ? Wellicht dat 'moderne Fender tuners' te vergelijken zijn hiermee...

SvennStar
28 mei 2012, 19:55
Misschien eens vragen bij Voxhumana, wat de maat is ?
Wel dit gevonden, betreffende de knoppen :
These knobs will not fit Grover, Gotoh, or Sperzel tuners.
Misschien dat je daar iets aan hebt ? Wellicht dat 'moderne Fender tuners' te vergelijken zijn hiermee...
Ik had vorige week maandag al een mailtje gestuurd maar jammer genoeg nog niks teruggekregen. Ik heb zo'n gevoel dat fender andere maten gebruikt dan grover, gotoh en sperzel. Aangezien de tuners eerst werden gemaakt door schaller (tot 2009?) hoop ik dat fender wel nog steeds schaller maten gebruikt zodat ik die buttons erop kan zetten. Heeft iemand dus enig idee of ze nog dezelfde maten gebruiken?