PDA

View Full Version : Julia Florida (klassiek)



delphiro
10 juni 2003, 22:20
Weer een klassiek stukje. Dit keer een romantisch stuk van Agustin Barrios Mangore. Vooral het einde is erg leuk met die boventonen.

http://home.zonnet.nl/delphiro/mp3/julia%20florida.mp3

Ik ben trouwens bezig mijn 'repertoire' op internet te zetten dus mocht er iemand een verzoeknummer hebben :D

http://home.zonnet.nl/delphiro/repertoire.html

(ps website in aanbouw dus nog niet compleet)

Nimrod
11 juni 2003, 12:37
Klinkt goed man, heb er verder totaal geen verstand van maar ok

Negative K3 fan
11 juni 2003, 14:09
leuk hoor

jammer dat ik een hekel heb aan de romantiek, wat een schijtmuziek is dat zeg!

niks aan te merken op het spel en de uitvoering, op wat bijgeluideen bij het schuiven na. Die harmonics zijn idd wel leuk.

delphiro
11 juni 2003, 15:15
haha, dan sterf je waarschijnlijk als een oude en eenzame man :D

Negative K3 fan
11 juni 2003, 15:42
ik heb een hekeol aan de romantiek, daarmee verwijs ik dus duidelijk naar de periode/muziekstroming.

delphiro
11 juni 2003, 15:46
waarvan akte :razz:

VHsologitarist
11 juni 2003, 16:07
ha delphiro,

leuk gespeeld hoor, alleen mis ik een klein beetje reverb...
goed gespeeld alleen komen sommige noten er niet helemaal volwaardig uit..... Maar ja.... tis ontzettend moeilijk en heb daarvoor heeeeeeeeeeeeeelllll veel respect voor je....
ik heb nog wel een paar verzoekjes hoor:
Fransisco Tarrega - Capriche Arabe
Fransisco Tarrega - Requerdos de la Alhambra
Bach - Chaconne (helemaal)
Bach - Bourree
Astor Piazzolla - Verano Porteņo (tango)


ik ben benieuwd!!
groetjes
eddie

bert k
11 juni 2003, 19:10
ik heb een hekeol aan de romantiek, daarmee verwijs ik dus duidelijk naar de periode/muziekstroming.

Dit nummer mag je best een romantisch nummer noemen, maar het is geen romantiek. Dat was een stroming uit de negentiende eeuw (dus van 1800 tot 1900), bijvoorbeeld Tjaikovski of Wagner.
Agustin Barrios Mangore was een Zuid Amerikaanse componist uit de eerste helft van de twintigste eeuw.

Erg mooi gespeeld trouwens, complimenten.

delphiro
11 juni 2003, 19:31
oh, interessant! hoe noem je die stroming dan?

bert k
11 juni 2003, 20:12
Al sla je me dood... :-D Ik heb die Mangore ff uit Google gesleurd om slim te lijken, maar ik had nog nooit van hem gehoord

Negative K3 fan
11 juni 2003, 20:23
ik heb een hekeol aan de romantiek, daarmee verwijs ik dus duidelijk naar de periode/muziekstroming.

Dit nummer mag je best een romantisch nummer noemen, maar het is geen romantiek. Dat was een stroming uit de negentiende eeuw (dus van 1800 tot 1900), bijvoorbeeld Tjaikovski of Wagner.
Agustin Barrios Mangore was een Zuid Amerikaanse componist uit de eerste helft van de twintigste eeuw.

Erg mooi gespeeld trouwens, complimenten.

dan maakte hij post-romantische/neo-romantische muziek zeker??? all the same to me :D

Harald
12 juni 2003, 20:44
Barrios was in zijn tijd een beetje een stroming op zich... Word wel eens de Mexicaanse( of Cubaanse, weet zo snel niet uit mijn hoofd uit welk land hij kwam) Bach genoemd. Tijdens een tournee in Europa speelde hij ook de E-mineur suite van Bach. Een van de eerste gitaristen die dat materiaal op gitaar speelde waarschijnlijk.

Leuk stuk, en mooi gespeeld!