PDA

View Full Version : Gehoorbescherming vraag



stratestic
27 mei 2012, 20:33
Even een vraag. Heeft er iemand ervaring met andere merken gehoorbescherming dan Exinore.

Ik heb ooit (3 jaar terug) bij de audicien hier om de hoek Exinore ER oordoppen laten aanmeten.
Hiervoor gebruikte ik de standaard Alpine oordopjes die op zich goed zaten maar Exinore zou veel beter zitten.

De op maat gemaakte oordopen van Exinore hebben eigenlijk nooit echt lekker gezeten.
Ze zijn een kriem om in te doen, zelfs met het speciale meegeleverde glijmiddel.
Bij het minste of geringste vallen ze uit.

Ik ben er weleens mee teruggeweest maar de audicien kan er niks aan doen omdat ze zo gegoten zijn.
Daarnaast zou er een vreemde knik in mijn gehoorgang zitten waardoor het extra moeilijk maakt.

Gevolg ik draag ze niet meer... stom want ik speel wekelijks in een band.

Ik wil daarom toch kijken naar andere wel comfortabele gehoorbescherming.
Heeft er iemand met andere merken ik las dat Alpine bijvoorbeeld ook op maatgemaakte oordopjes maakt en dat er een verschil tussen harde/zachte doppen?

http://www.alpine.nl/gehoorbescherming/otoplastieken-aanmeten/

Rizz
28 mei 2012, 00:03
Ik draag voor mijn werk autoplastieken.. De eerste die mij aangemeten werden waren harde.. Dit deed zo'n zeer aan mijn oren en ik kreeg ze er ook amper in. Nu heb ik belachelijk kleine oren en kan ik ook geen oordopjes verdragen..Geswitched naar zacht en nooit meer problemen gehad, ze zitten lekker, gaan er makkelijk in, sluiten ook heel goed af.. Harde schijnen beter af te sluiten, maar ik heb het verschil niet echt gemerkt..

Wat mij betreft een aanrader!

rufus
31 mei 2012, 11:50
Ik draag variphone, op maat gemaakt. Zit goed en beschermd goed.

ellisvertellis
31 mei 2012, 12:55
Ik draag variphone, op maat gemaakt. Zit goed en beschermd goed.

Variphone met MEP filter...

Emilie01
1 juni 2012, 14:30
kijk nou een hele pagina specifiek gericht op gitaristen:
http://www.alpine.nl/muziek-oordopjes/gitaar/

suh-weeeeeet!

maaruuh, het ligt er weer aan wat jezelf wil.

ellisvertellis
1 juni 2012, 14:59
Misschien verduidelijkt deze site wat:

http://www.beosite.be/gehoorbeschermi1/index.html

snaarplukker
1 juni 2012, 15:22
Siliconenkit in je oor spuiten, nachtje laten drogen en dan uit je oor halen. Dan heb je goed passende oordoppen voor heel weinig.;)

Robin...
1 juni 2012, 16:52
Gebruik De er van Filterz werken bij mij prima. Wel gebruik ik ze alleen bij repeteren bij optredens heb ik ze liever niet in vooral de drummer moet ze van mij uit. Het is ook niet zo netjes vind ik om zo hard te spelen voor het publiek.

Gearjunkie
1 juni 2012, 23:09
Gebruik De er van Filterz werken bij mij prima. Wel gebruik ik ze alleen bij repeteren bij optredens heb ik ze liever niet in vooral de drummer moet ze van mij uit. Het is ook niet zo netjes vind ik om zo hard te spelen voor het publiek.

Jij bepaalt voor de drummer dat hij geen gehoorbescherming mag gebruiken? Moet niet gekker worden....

Swaag
2 juni 2012, 19:20
....vooral de drummer moet ze van mij uit....En hij zegt dan: zum befehl?

Nazlive
2 juni 2012, 23:31
Bij gaan die zachte music safe pluggen laatste tijd niet relaxed. Ze gaan steeds losser zitten, zeker met veel bewegen, zweten. Draag ze nu trouwens ook wel vaak, ook op m'n werk. Ik ga nu snel binnenkort echte oordoppen aanmeten volgende week, nu ik wat geld heb. Ik heb er spijt van dat ik het niet veel eerder heb gedaan. Nu vaak laatst van vermoeide oren en oorpijn etc.
Ik heb trouwens soms het idee dat het nog te hard gaat voor m'n oordoppen, ik gebruik de middelste demping plugjes. Misschien toch weer de hoogste pakken, maar die vervormden voor mij teveel.

Was laatst in een bar met oude lullen, en daar stond het zo hard, inclusief karaoke mic die op de bar lag rond te zingen, dat het gewoon pijn deed aan me oren. Het rond zingen hoorde je amper zelfs zo hard.

Braindead
3 juni 2012, 20:31
Ik heb zeker 3 paar verschillende doppen. Ze halen inderdaad vaak iets van 20-30 db van het geluid af en als je ziet hoe hard sommige bands spelen. Ik heb al vaker concerten meegemaakt waarbij ik zelfs met oordoppen het gevoel had dat mijn trommelvliezen er letterlijk uitgeblazen werden. Verder halen ze er hoog af waardoor je o.a. gitaar minder goed hoort. Het beste is een drummer in de band te hebben met een e-drum zodat je die lekker zacht kan zetten (vooral die kutbekkens) en zonder oordoppen kan spelen.

Eigenlijk zou je de oordoppen ter plekke in moeten kunnen stellen zoals een equalizer afhankelijk van de ruimte akoestiek en instrumenten.

Thiez
3 juni 2012, 20:48
Ik heb mijn oordoppen op maat laten maken bij eyewish groeneveld. Je krijgt dan zachte (denk siliconen) dopjes waar je zelf de dempertjes kan wisselen. ik heb -15dB en -25dB erbij. Meestal zit er -15dB in voor muziek en -25dB voor me werk.

gerte1991
29 juni 2012, 15:16
Onze drummer gebruikt ook gewoon oordopjes en zegt dat t helpt, dus ik heb zelf ook sinds kort oordopjes gekocht en me gehoord werd na 2 weken wel al weer wat beter moet ik zeggen!! ik gebruik trouwens alpine music safe (te koop bij de vox humana)

smullie
4 juli 2012, 10:19
Allemaal goed voor zelf te dragen als je aan het optreden bent, maar wat dragen jullie als jullie naar een concert gaan waar het geluid te luid staat?

ellisvertellis
4 juli 2012, 11:56
Allemaal goed voor zelf te dragen als je aan het optreden bent, maar wat dragen jullie als jullie naar een concert gaan waar het geluid te luid staat?

Het beste wat je hebt, of wat je op dat moment krijgen kan... :ok:

The Running Man
4 juli 2012, 12:21
Herkenbaar.
Heb van een audicien gehoord dat afschermen van de gehoorgang tot maximaal 25-30 db demping geeft
Verder: bij heel hoge volumes komt het geluid hoe dan ook via de botten van je schedel bij je trommelvliezen terecht en komt de boel alsnog in trilling.

Swaag
4 juli 2012, 12:52
Allemaal goed voor zelf te dragen als je aan het optreden bent, maar wat dragen jullie als jullie naar een concert gaan waar het geluid te luid staat?Vorige week heb ik bij Pearl Jam in de Ziggo Dome af en toe de Alpine Party Plugs (10,- bij de Kijkshop) geprobeerd.
Helaas zijn ze niet helemaal frequentie-neutraal, maar aan de andere kant beviel het mij wel, en zeker ook na afloop: niet dagenlang nog een fluittoon in mijn hoofd.
Wel van belang om ze conform handleiding in je oor te vrotten: doe je het anders dan voorgeschreven dan zit het niet lekker en wordt het zelfs pijnlijk.

Maar kortomL ik ben om: die Party Plugs gaan voortaan mee de kroeg in, en voor live muziek ga ik die Musicsafe Pro van Alpine halen.