PDA

View Full Version : Ipod afspelen op je amp



Floris.
27 mei 2012, 20:25
Zoals de titel al zegt ben ik opzoek naar een kabeltje waarmee ik mijn ipod kan aansluiten op mijn versterker (Vox VT30), Ik gebruik nu zo'n tussenstukje op m'n gitaarkabel waardoor de jack van m'n kabel kleiner wordt zodat hij in m'n ipod kan. Maar het probleem met dit dingetje is dat je maar "Een kant" van het geluid hoort (net alsof je een oordopje in hebt) ik vroeg me dus af of iemand weet met wat voor kabel ik goed geluid kan krijgen.
Als je er gelijk een linkje van bax-shop met het juiste kabeltje/tussenstukje bij kan zetten stel ik dat op prijs.

p.s Ja, ik weet dat gitaaramps hier niet voor gemaakt zijn, en dat ze het geluid vervormen dus begin daar a.j.b niet over.

Il_Falco
27 mei 2012, 20:32
stereo kabel en stereo kapje voor erop.

Il_Falco
27 mei 2012, 20:35
http://images6.thomann.de/pics/prod/106472.jpg zo'n kapje op een stereo kabel should do the trick. Anders alles mono doen. kapje en kabel mono. Je probleem is dat er ergens een stereo tussenzit die over gaat naar mono en je een kanaal (links of rechts) mist

Floris.
27 mei 2012, 22:43
Thanks!, een gitaarkabel is toch mono?
dus dan zou ik met zo'n mono omvormdingetje gewoon vol geluid moeten krijgen?

Il_Falco
28 mei 2012, 11:23
Normaal wel :)

cluseau
28 mei 2012, 12:07
Thanks!, een gitaarkabel is toch mono?
dus dan zou ik met zo'n mono omvormdingetje gewoon vol geluid moeten krijgen?


Nou nee, het kanaal dat over de tipaansluiting loopt zal ongestoord werken maar bij stereo wordt het andere kanaal over de ring aangesloten. Zou je een stereoplug in een monoplug prikken sluit je de ring kort naar massa of er zit gewoon geen contact om het signaal te verwerken. Het over de ring aangesloten kanaal zul je dan gewoon niet horen.

De oplossing is eenvoudig. Neem een stereo kabeltje met 3.5mm jack. Deze komt in je Ipod. Het andere uiteinde knip je gewoon af. Je houd dan twee afgeschermde kabeltjes over of het is een enkel afgeschermde kabel. Iig houd je twee kernen over en minimaal één afscherming. De twee kernen soldeer je aan de tip van een 6mm jack en de afscherming soldeer je aan de massa of sleeve aansluiting.

Floris.
28 mei 2012, 15:07
Dat ga ik eens proberen, bedankt voor de hulp.