PDA

View Full Version : HNGD: Gibson Firebird Studio



RoelSmoel
27 mei 2012, 15:52
Toch al een tijdje op zoek naar een nieuwe gitaar, en zo'n Firebird kriebelde toch al sinds ik gitaar speel (zo'n 4 jaar nu).
De variant met 2 fullsize humbuckers wordt helaas niet meer gemaakt, alleen nog maar met P90 (maar dat is dan weer de non-reverse, ik heb de reverse) of minihumbuckers.
Na een tijd zoeken op marktplaats.....
Vanmorgen dus op tijd richting Breda.. Toch niet met de trein, maar goed.
Daar aangekomen, ging de koffer open, wat ik daar aantrof was een gitaar waarvan de D-snaar en G-snaar omgewisseld waren welke ook nog eens ontzettend verroest waren, die ontzettend smerig was, en een toets waar ik toch even voor nodig heb gehad om schoon te krijgen..
Maar goed..
Even op gespeeld, ik kon een beetje een inschatting maken, betalen, en weer terug naar Limboland.
Eenmaal thuis aangekomen eerst de snaren eraf, toets goed schoongemaakt, gitaar goed gepoetst, nieuwe snaren erop, en awel, een monster van een gitaar kwam naar voren!
Wat een beest, heerlijk zware sound, heel gedefinieerd, top!
Gitaar heeft wel ooit een kopbreuk gehad, deze is gelijmd en bijgelakt, waardoor ik het serienummer nog maar amper kan lezen, dat is dan wel jammer.
Maar goed, feauteax!
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0166.jpg
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0168.jpg
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0169.jpg
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0170.jpg
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0171.jpg
Voor het poetsen...
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/ef7541ee.jpg
En erna! :)
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0172.jpg

Venlonaer
27 mei 2012, 16:15
Sjeezus wat was die goor! Maar je hebt er een mooi gitaartje van gemaakt! gefeliciteerd ermee:ok:

Dennis_Ajax
27 mei 2012, 16:18
Te smerig voor woorden dit. Ik zou er niet op kunnen spelen iig, hoe kun je je fretboard zo onderhouden.

Wel erg vet gitaartje :) Lak ziet er nog shiny uit

geert1976
27 mei 2012, 16:19
Sjeezus wat was die goor! Maar je hebt er een mooi gitaartje van gemaakt! gefeliciteerd ermee:ok:

Mooi ding en gefeliciteerd.

Heb gisteren een Yamaha voor elkaar gemaakt en die was ook al zo vies!
Hoeveel oude theedoeken heeft dit je gekost? (mij 2 stuks);)

Henri H
27 mei 2012, 16:22
Het blijft een "afwijkend" model, niet helemaal mijn smaak.

Gefeliciteerd anyway!

RoelSmoel
27 mei 2012, 16:32
Mooi ding en gefeliciteerd.

Heb gisteren een Yamaha voor elkaar gemaakt en die was ook al zo vies!
Hoeveel oude theedoeken heeft dit je gekost? (mij 2 stuks);)

Gelukkig maar 1 vaatdoekje, had nog een Gibson-poetssetje liggen, ooit gekregen voor mijn verjaardag, kwam nu wel goed van pas.
Eerst de brug eraf en de lak gepoetst, daarna de toets gedaan, en daarna met wat spul de metalen onderdelen schoon gemaakt. Het ringetje van de elementschakelaar moet ik nog eens goed doen, die is zo smerig, daar heb ik langer voor nodig.

Ook nog even met de stofzuiger door het koffer gegaan, het leek alsof daar een kattenfamilie in gewoond heeft.

marter544
27 mei 2012, 17:45
Vette gitaar! Een firebird zou ik ook nog wel eens willen... Echter, na al dat gezeur over de toets wil toch even een foto'tje laten zien van mijn allereerste gitaar, die ik nu ongeveer 10 jaar heb :sssh::

http://dl.dropbox.com/u/13617738/toets.JPG

frekie
27 mei 2012, 19:21
Vette plank, zeker voor de aankoop :) Ik heb ooit een Washburn gekocht, axie te hoog, hals krom, laag mos op de toets die kurkdroog was, roestige snaren enz. Daar moet je echt doorheen kijken allemaal. Na een volle dag poetsen glom ie weer en speelde en klonk weer als de beste. Mooie hobby hebben we toch :lovelove:

RoelSmoel
27 mei 2012, 19:40
Dat was naast het spelen op de gitaar hetgeen waar ik het meest naar uit keek, het oplappen van de gitaar, toen ik weer in de auto stapte. En nu na een middag.. Ik vermoed dat ik een nieuwe favoriet heb!:chicken:

Il_Falco
27 mei 2012, 20:40
Dat was naast het spelen op de gitaar hetgeen waar ik het meest naar uit keek, het oplappen van de gitaar, toen ik weer in de auto stapte. En nu na een middag.. Ik vermoed dat ik een nieuwe favoriet heb!:chicken:

Ik hoop dat dat blijft duren :D

Proficiat allesinds!
Ziet er prachtig uit. Lijkt me wel heel dicht tegen een explorer aan te leunen.

Mitch
27 mei 2012, 20:46
Allereerst gefeliciteerd met de geweldige schoonmaak :D Maar laat me je ook van harte feliciteren met een coole gitaar. Zeker met twee hummies zal dat een stevige bak herrie produceren, lekker hoor.

RoelSmoel
27 mei 2012, 20:48
http://www.youtube.com/watch?v=DHxo4YELqo4&feature=youtu.be
Zoveel herrie maakt zoiets!

Il_Falco
27 mei 2012, 21:02
is dat over de blackstar?

RoelSmoel
27 mei 2012, 21:04
is dat over de blackstar?

Die heb ik al lang niet meer :chicken:
Is over een EVH 5150III 50 watt.

fantastik_badr
27 mei 2012, 22:04
Zoals je ook kunt zien in de weerspiegeling op de Firebird in het filmpje :P

Il_Falco
27 mei 2012, 22:08
Daar had ik niet op gelet :D

Klinkt wel hevig ja. Welke pickups zitten erin?

Mr. Dynamite
27 mei 2012, 22:25
Gefeliciteerd man, veel mojo zon firebird. :ok:

Zoals ik zei, de hals licht een stuk verder van je af ondanks de korte mensuur.
Ik heb zelf een King Fret esprit, vergelijkbaar. Dat is wel ff wennen bij een gitaar switch live

RoelSmoel
27 mei 2012, 22:26
Zoals je ook kunt zien in de weerspiegeling op de Firebird in het filmpje :P

En dan ervan uitgaan dat het eerst niet te zien was.. Hahaha


Daar had ik niet op gelet :D

Klinkt wel hevig ja. Welke pickups zitten erin?

Ik heb geen idee..
Oh.. Wacht..
Een Gibson 490R en een 498T.

RoelSmoel
27 mei 2012, 22:28
Gefeliciteerd man, veel mojo zon firebird. :ok:

Zoals ik zei, de hals licht een stuk verder van je af ondanks de korte mensuur.
Ik heb zelf een King Fret esprit, vergelijkbaar. Dat is wel ff wennen bij een gitaar switch live

Hmm, dat bevalt me wel, ik kom veel makkelijker hoger op de hals als ik een octaaf (da's het toch!?) speel, zoals in de bridge van Everlong, dan op mijn EVH...

Dimitri92
28 mei 2012, 12:16
Zo, klinkt wel lekker zwaar hoor met zo'n EVH + een bak gain! Ik denk dat je hiermee wel gevonden heb wat je zocht?

Zeikmodus: Over het filmpje... geluid lijkt af en toe behoorlijk out of sync zoals dat zo leuk heet?

Squier4ever
28 mei 2012, 14:23
Vette gitaar! Hoeveel heb je betaald als ik vragen mag? Je sound in het filmpje vind ik totaal niet lekker, maar je gitaar is te gek!

RoelSmoel
28 mei 2012, 14:37
Vette gitaar! Hoeveel heb je betaald als ik vragen mag? Je sound in het filmpje vind ik totaal niet lekker, maar je gitaar is te gek!

Het volume moest flink omlaag, wilde ik het een beetje redelijk op de camera krijgen.
Ik heb er €750 voor betaald, geen idee of dit te veel, of juist weinig is, ik wilde de gitaar gewoon hebben, klaar, punt.. Hahaha

refused199
28 mei 2012, 18:15
Wat een kutgeluid heb jij uit dat ding weten te krijgen zeg.. Maar goed dat hij weer zo mooi glimt en er als nieuw uit ziet, anders was het helemaal niks. Ik heb ze wel eens beter gehoord.

Henri H
28 mei 2012, 19:45
Die EVH 50 klinkt op hoger volume totaal anders, pakken beter!

YannickH
28 mei 2012, 20:38
Het volume moest flink omlaag, wilde ik het een beetje redelijk op de camera krijgen.
Ik heb er €750 voor betaald, geen idee of dit te veel, of juist weinig is, ik wilde de gitaar gewoon hebben, klaar, punt.. Hahaha


750 voor een studio die behoorlijk smerig was en een headcrack had...
dat vind ik behoorlijk veel.

RoelSmoel
28 mei 2012, 21:22
750 voor een studio die behoorlijk smerig was en een headcrack had...
dat vind ik behoorlijk veel.

Niet als je hoort dat ik een uur geleden een mailtje kreeg dat er €950 is geboden op de advertentie die er nog stond.
Wat de gek er voor geeft zal ik maar zeggen..

RoelSmoel
28 mei 2012, 21:23
Wat een kutgeluid heb jij uit dat ding weten te krijgen zeg.. Maar goed dat hij weer zo mooi glimt en er als nieuw uit ziet, anders was het helemaal niks. Ik heb ze wel eens beter gehoord.


Die EVH 50 klinkt op hoger volume totaal anders, pakken beter!

Waarvan akte.
Staat normaal flink harder.

Squier4ever
29 mei 2012, 22:25
Harder lost teveel gain niet op hoor.... Ik hoor zo'n zoemend bijengeluid dat ik vroeger ook uit mijn Line6 Spider II kon halen, waar ik ook een tyfushekel aan had wanneer iemand dat deed. Rammen en beuken, mids moeten erin!

RoelSmoel
29 mei 2012, 23:02
Het klinkt aangenamer als de boel wat harder staat, dan is het niet meer zo'n zoemend bijengeluid.

RoelSmoel
16 juni 2012, 13:59
Inmiddels een drietal weken verder, uit de honeymoon-fase, en ik begin nogal een haat-liefde verhouding te krijgen met de gitaar.
Simpelweg, ik kom er niet op weg.. Speelt veel te lomp, met de sound is niks mis, maar ik prefereer toch mijn EVH, en ga dan ook zeker kijken of ik daar iets verder mee kan..

We zullen zien. Een blijvertje is het niet in ieder geval.

HUESSEN
16 juni 2012, 14:09
We zullen zien. Een blijvertje is het niet in ieder geval.

Man man man,wordt een beetje eentonig zo.

Brum
16 juni 2012, 14:24
Roel jongen, ga nou eerst 's leren spelen man. Dit begint een beetje lachwekkend te worden. Voor de mensen die de soap al langer volgen is het dat al waarschijnlijk. Je wordt door de meesten niet meer serieus genomen. Je hebt een prachtgitaartje in handen en je hebt het niet eens door.

RoelSmoel
16 juni 2012, 14:28
Ja joh. Maar dan moet de gitaar me wel liggen. Spelen kan ik, zo'n covertje laat echt niet zien hoe geweldig iemand wel niet is, vooral niet opgenomen in zo'n kwaliteit.

Brum
16 juni 2012, 14:31
Nou Roel... Ik heb de soap ook een beetje gevolgd op een ander forum hoor.;) Je hoeft echt niet goed te kunnen spelen om je aankopen te verantwoorden, maar ik betwijfel wel een beetje of je het één en ander wel goed kan beoordelen en da's toch een beetje door gebrek aan ervaring.

HUESSEN
16 juni 2012, 14:39
Roel, heb persoonlijk niets tegen jou maar je komt over als een vervelend verwend manneke.Elke nieuwe aanwinst wordt hier met een hoop poeha tot het kinderachtige af gepost.Na verloop van tijd is het weer voor de zoveelste keer niet goed.Hou de eer aan jezelf en doe niet zo uitbundig. Hou het in het begin kort en na verloop van tijd bij welbevinden zou ik er pas 'enthousiast' over doen. Dan weet je waar je over praat.Verder geen verkeerde bedoelingen mee maar denk hier eens over na.

RoelSmoel
16 juni 2012, 14:39
Nou Roel... Ik heb de soap ook een beetje gevolgd op een ander forum hoor.;) Je hoeft echt niet goed te kunnen spelen om je aankopen te verantwoorden, maar ik betwijfel wel een beetje of je het één en ander wel goed kan beoordelen en da's toch een beetje door gebrek aan ervaring.

Dat twijfelen mag best. De voornaamste reden dat ik deze gitaar tweedehands gekocht heb, met ook maar even erop te spelen bij koop, is, zodat ik hem zonder (veel) verlies kan verkopen als achteraf blijkt dat het niks voor mij is.

Op dat andere forum komt trouwens niet meer veel zinnigs van mijn kant, al een hele tijd niet, dus ik denk niet dat dat een goede maatstaaf is.

Brum
16 juni 2012, 14:48
Door dit soort reacties word je niet meer zo serieus genomen Roel, terwijl mensen echt wel het beste met je voor hebben.

De soap op het ander forum heb ik wel wat langer 'gevolgd' dan de laatste tijd hoor, die duurt ook wel wat langer en dat weet je zelf stiekem ook wel.;)

RoelSmoel
16 juni 2012, 14:52
Gitaar.net is meer een forum waar ik alleen nog maar kom om eens te laten zien wat ik weer heb, en om wat spul te verkopen, eigenlijk niet meer. Daarvoor nam ik het nogal serieus daar, dan spreken we over tot ongeveer zo'n 1,5 jaar geleden?

Dat mensen mij niet serieus nemen, prima, heb ik mee te leven, vind ik ook niet erg. Heb wel andere zorgen:chicken:

bass blom
16 juni 2012, 14:55
gewoon trots zijn roel, op dat roelsmoelen hier een 'werkwoord' geworden is :D

Mr. Dynamite
16 juni 2012, 16:37
Inmiddels een drietal weken verder, uit de honeymoon-fase, en ik begin nogal een haat-liefde verhouding te krijgen met de gitaar.
Simpelweg, ik kom er niet op weg.. Speelt veel te lomp, met de sound is niks mis, maar ik prefereer toch mijn EVH, en ga dan ook zeker kijken of ik daar iets verder mee kan..

We zullen zien. Een blijvertje is het niet in ieder geval.

Had je gewaarschuwd, speelt heel anders dan een evh. Heel andere hals en verhoudingen

Gitaar4LifeDude
16 juni 2012, 17:44
Roel,
Heb je al eens een PRS geprobeerd? CE series ligt al wel binnen je budget en kan zomaar eens heel erg zijn wat jij zoekt.

groeten,

Daan

Mitch
16 juni 2012, 17:56
Ik heb ook wel eens gitaren gekocht waar ik aanvankelijk erg blij mee was maar waar ik later niet zo tevreden over was. Nooit gezeik mee gehad hier en toen was ik al een stuk ouder en ervarener dan Roel hier. Het is altijd makkelijk slachtoffers kiezen voor betweterige posts? Anyway, gewoon verder zoeken Roel. Als een hals je niet ligt is het niet fijn spelen, zo simpel is dat. Ik heb ook lang geprobeerd om andere halzen fijn te vinden, maar ik ben opgegroeid op een Les Paul dus de 24,75'' mensuur en vlakke radius zijn bij mij veruit favoriet. Heb het wel anders geprobeerd, maar het werd nooit 'thuiskomen'. Nou, jammer dan: opzouten met dat stuk hout.

stikel
16 juni 2012, 18:22
Roel, heb persoonlijk niets tegen jou maar je komt over als een vervelend verwend manneke.Elke nieuwe aanwinst wordt hier met een hoop poeha tot het kinderachtige af gepost.Na verloop van tijd is het weer voor de zoveelste keer niet goed.Hou de eer aan jezelf en doe niet zo uitbundig. Hou het in het begin kort en na verloop van tijd bij welbevinden zou ik er pas 'enthousiast' over doen. Dan weet je waar je over praat.Verder geen verkeerde bedoelingen mee maar denk hier eens over na.

En Roel is echt niet de enigste. Er zijn er nog wel een paar en die zijn minstens drie keer zo oud ;)

geert1976
16 juni 2012, 18:46
En Roel is echt niet de enigste. Er zijn er nog wel een paar en die zijn minstens drie keer zo oud ;)

Zo is dat, verandering van spijs doet eten, een beetje "Roelsmoelen" mag best op zijn tijd (Roel heeft tenminste zijn eigen werkwoord):)

Roel geeft ook duidelijk aan dat die zijn EVH fijner vind spelen en daar is niets mis mee, Firebirds zijn nu eenmaal eigenzinnige gitaren, waar niet iedereen lekker mee uit de voeten kan, vanwege de hals, die in verhouding erg ver voorsteekt.

Ik heb dat probleem eigenlijk nu ook met mijn Peerless Firefox, het is een goede gitaar, maar niet voor mij, kan gebeuren, shit happens.

Dankzij Gearsluts valt er op de fora ook meer te beleven.

B-stone
16 juni 2012, 18:54
wel toevallig, ik heb ten tijde dat roel zijn firebird kocht ook mijn usa strat gekocht.

en ben nu ook steeds meer tot de conclusie aan het komen dat een strat toch niks voor mij is, vind mijn les paul fijner spelen. Heeft voor mij ook wat meer feel, en dat terwijl het eigenlijk toch wel een van de betere strats is waar ik ooit op gespeelt heb. super sound maar qua feel heb ik er hellaas de klik niet mee....
en daar leer je van :soinnocent:

roel blijft gewoon doorgaan totdat hij de perfecte gitaar heeft gevonden, en doet hiermee veel ervaring op.
en ervaring is nooit mis :)

Dimitri92
16 juni 2012, 18:54
Ja joh. Maar dan moet de gitaar me wel liggen. Spelen kan ik, zo'n covertje laat echt niet zien hoe geweldig iemand wel niet is, vooral niet opgenomen in zo'n kwaliteit.

.... uhu... timing...

keesss
16 juni 2012, 18:56
Ik wist niet dat 'weinig-posters' net zo irritant konden zijn als sommige 'veel-posters' hier.


Jammer v/d gitaar, want zo'n Firebird heb ik altijd een hele vette gitaar gevonden, echter nog nooit op gespeeld dus ik ken die bekende problemen niet.

Brum
16 juni 2012, 20:15
Die 'weinig posters' posten zo weinig, omdat ze doorgaans zich nooit met dit soort topics bemoeien, maar zo nu en dan 's wat te vragen hebben en zelf hier en daar wel 's tips en ervaringen delen. Heeeel soms laten ze zich wel 's verleiden tot een mening, heul irritant. Normaal gesproken hebben ze wel wat beters te doen en dat bedenken ze zich meestal ook vrij vlot. Desondanks mogen 'weinig posters' ook best 's een mening hebben, zo heel af en toe. Zolang het maar netjes blijft en niet op de man, is 't niet?

Luke-wannabe
16 juni 2012, 21:16
Ik vind het nog al wat dat Roel hier voor vervelend en verwend manneke word uitgemaakt! Schaam je, Huessen! Jij bent, als ik me niet vergist, een stuk ouder en verstandiger. Of dat zou je in ieder geval moeten zijn.

Ik herken het Roelsmoelen heel erg. Vroeger heb ik ook heel veel gitaren gehad. En ik verkocht sommigen ook door naar een paar maanden, net zoals Roel hier. Maar daardoor ben ik nu wel heel duidelijk te weten gekomen wat ik tof vind, goed vind klinken en waar ik graag op speel.
Laat die jongen toch even lekker op ontdekkingsreis en wees eens niet zo jaloers. Veel van jullie hebben baan en kunnen het jullie dus prima veroorloven, als je het echt zou willen.

Maar laat dit wel een les voor je zijn, Roel ;)

Hendriks
16 juni 2012, 21:24
Ik heb dat probleem eigenlijk nu ook met mijn Peerless Firefox, het is een goede gitaar, maar niet voor mij, kan gebeuren, shit happens.

:) Moeten we eens in overleg?

HaroldA
16 juni 2012, 21:25
.... uhu... timing...

Gelukkig! Ik dacht dat ik de enige was die dat niet om aan te horen vond! :stop:

geert1976
16 juni 2012, 21:28
:) Moeten we eens in overleg?

Huh?:???:....

Luke-wannabe
16 juni 2012, 21:30
Gelukkig! Ik dacht dat ik de enige was die dat niet om aan te horen vond! :stop:
Dit ook.. Best wel arrogant vind ik dat.

HaroldA
16 juni 2012, 21:37
Dit ook.. Best wel arrogant vind ik dat.

Ho, ik ben niet degene die van zichzelf zegt dat hij geweldig is. :stop:


Spelen kan ik, zo'n covertje laat echt niet zien hoe geweldig iemand wel niet is

geert1976
16 juni 2012, 21:45
Ik ben nu niet de meest geweldige gitarist van NL, maar zijn rythm laat hier en daar wel iets te wensen over, maar een lekker goed ouderwetse rythm partijtje zie en hoor ik wel vaker her en der de mist in gaan.

In het geval van Roel, ligt dit misschien aan het meespelen op de muziek?

ik ken dit nummer wel, is wel lekker.

@Roel, speelde jij dit in dropped D?

RoelSmoel
16 juni 2012, 21:46
@HaroldA

Dat zeg ik ook niet.. Dat wil je misschien..

Maar kunnen we dit gewoon even laten voor wat het is? Zodra er iets nieuws is wacht ik wel 3 weken voordat ik iets erover post, jullie je zin.

RoelSmoel
16 juni 2012, 21:47
Ik ben nu niet de meest geweldige gitarist van NL, maar zijn rythm laat hier en daar wel iets te wensen over, maar een lekker goed ouderwetse rythm partijtje zie en hoor ik wel vaker her en der de mist in gaan.

In het geval van Roel, ligt dit misschien aan het meespelen op de muziek?

ik ken dit nummer wel, is wel lekker.

@Roel, speelde jij dit in dropped D?

Ik had moeite met het volume een beetje in balans te brengen, zodat ik de muziek goed hoorde, en mezelf ook, dat eerste was dus niet het geval.

En inderdaad, drop D.

geert1976
16 juni 2012, 21:53
Ik had moeite met het volume een beetje in balans te brengen, zodat ik de muziek goed hoorde, en mezelf ook, dat eerste was dus niet het geval.

En inderdaad, drop D.

Dat vermoeden had ik al, want de "foutjes" traden vooral op in de wisselingen van riffs, althans voor mijn gevoel.
Probeer ook minder bakken gain erin te gooien, verpest de opname een beetje.

Wel pedaal gebruikte je?, ik denk dat een OD/tubescreamer aangenamer had geklonken, want de tonedefinitie was echt helemaal weg.

HaroldA
16 juni 2012, 21:54
Ho, ik ben niet degene die van zichzelf zegt dat hij geweldig is. :stop:


@HaroldA

Dat zeg ik ook niet.. Dat wil je misschien..

Dan heb ik dit verkeerd gelezen. Ik lees het als "zo'n covertje laat niet goed zien hoe geweldig ik ben". Geen idee hoe ik het anders moet interpreteren, maar vooruit: je zal het wel anders bedoeld hebben.


Spelen kan ik, zo'n covertje laat echt niet zien hoe geweldig iemand wel niet is.

B-stone
16 juni 2012, 22:06
http://www.youtube.com/watch?v=DHxo4YELqo4&feature=youtu.be
Zoveel herrie maakt zoiets!

ik wil helemaal niet zeiken, maar ik denk dat het gewoon aan de aanslag ligt.

ik denk namelijk dat op het album een andere "slag" wordt gebruikt als roel speelt, en verwacht dus dat hij daardoor misschien een beetje rommelig klinkt?

http://www.youtube.com/watch?v=anjGYjgIml4

roel slaat veel vaker aan. maakt mij totaal geen ene fluit uit, en ik zeg dit ook niet om te zeiken. maar ik denk als dat anders was dat het gewoon een goede cover zou zijn hoor.... tja die timing, ik ben ook niet geweldig precies. de ene schud dat zomaar uit z'n mouw en de ander heeft een aantal jaar nodig om dat goed te beheersen. Ik weet niet hoe oud roel is maar ook hij lijkt mij toch onder de gemiddelde leeftijd zitten, hij mag dus ook nog een heel aantal jaar erover doen totdat hij net zo goed is als jullie :D

Luke-wannabe
16 juni 2012, 22:17
Het slagje is niet helemaal correct en er zit gewoon te veel gain op! Zo heeft het helemaal geen punch omdat het gewoon plat gecompresst is door de overdrive. Maar verder zit er best potentie in Roel's spel hoor! Nu alleen nog heel veel oefenen en heel veel spelen.

Mitch
16 juni 2012, 22:25
Nou, da's toch mooi opgelost. Als we niet zeiken op het feit dat -ie een andere gitaar wil, kunnen we wel zeiken dat -ie niet goed speelt, zijn amp niet goed afstelt en niet bescheiden genoeg is :seriousf:
Misschien moeten een paar mensen wat minder triggerhappy zijn met katten. Hulde voor de opbouwende kritiek overigens.

Terug over die hals: ik vond het bij een SG ook helemaal niks, dat -ie verder naar links zit dan normaal. Het ene kun je zó aan wennen, het andere irriteert alleen maar. De mens zit raar in elkaar en is toch vooral een gewoontedier...

Tabula Rasa
16 juni 2012, 22:35
Nou, da's toch mooi opgelost.


Terug over die hals:

Hohohohoo!!! Niet zo snel!
Mag ik ook nog ff Roel knetterhard afzeiken en de grond in stampen? Ik heb ook recht op een lolletje!

Maar ff seriues... blijf gewoon lekker zoeken en testen.... Dit soort mensen houden de tweedehands markt lekker in beweging, en als die markt stil staat.... dan loopt ook iedereen te miepen. Het is gewoon nooit goed.

B-stone
16 juni 2012, 22:38
Hohohohoo!!! Niet zo snel!
Mag ik ook nog ff Roel knetterhard afzeiken en de grond in stampen? Ik heb ook recht op een lolletje!

Maar ff seriues... blijf gewoon lekker zoeken en testen.... Dit soort mensen houden de tweedehands markt lekker in beweging, en als die markt stil staat.... dan loopt ook iedereen te miepen. Het is gewoon nooit goed.

Daar dan toch ook maar over gaan zeiken want ik zie steeds minder gibsons op marktplaats >.<





:D

Overigens moeten wij roel ook even complimenteren omdat hij wel het lef heeft om een filmpje van zijn spel te posten. Van Het meerendeel van het forum weten we niet eens van hoe zij spelen. Van roel weten dat wel en natuurlijk is het dan makkelijk zeiken....

geert1976
16 juni 2012, 22:51
Hohohohoo!!! Niet zo snel!
Mag ik ook nog ff Roel knetterhard afzeiken en de grond in stampen? Ik heb ook recht op een lolletje!

Maar ff seriues... blijf gewoon lekker zoeken en testen.... Dit soort mensen houden de tweedehands markt lekker in beweging, en als die markt stil staat.... dan loopt ook iedereen te miepen. Het is gewoon nooit goed.

Wanneer ga jij weer een crap-o-caster bouwen, kunnen wij ook weer zeiken:):)

(geintje) :)

bass blom
16 juni 2012, 22:54
Hohohohoo!!! Niet zo snel!

hee, snotneus!

ohja linkje :D

http://www.youtube.com/watch?v=uLljO0OaZqc

Tabula Rasa
16 juni 2012, 23:14
Wanneer ga jij weer een crap-o-caster bouwen, kunnen wij ook weer zeiken:)


(geintje) :)

Geen tijd voor momenteel. Heb al een half jaar een blok in huis liggen voor een kruising tussen een cabronita en een jazzmaster en dat komt er steeds niet van.

verder nog een plannetje om de ulitime body te KOPEN ipv maken, want dat blijft wat lastig voorspelbaar qua gewicht, passende neck erbij en dan echt alles high-end (callaham trem etc....) Eerst maar ff sparen en tijd maken.

HUESSEN
16 juni 2012, 23:55
Helemaal goed Luke,maar val de rest er niet mee lastig!Roel IS een verwend en vervelend manneke!Omdat ik een stuk ouder en "verstandiger"ben snap ik de hele zielige zooi.Als hij niks beter te melden heeft,zeg dan niets.....

Luke-wannabe
17 juni 2012, 00:20
Kijk dan niet, als je je eraan irriteert.

jutter
17 juni 2012, 00:34
Sommige reacties verbazen mij. Roel is gewoon op zoek en is lekker enthousiast! Niets mis mee. Er zijn hier ook gasten die iets nieuw in de winkel kopen en een paar dagen later weer in de winkel staan omdat ze het produkt weer terug willen brengen omdat het niet bevalt. En dat keer op keer....... Op zich prima, kost alleen een paar centen. Helaas durft deze gast zijn HN.D hier niet te posten uit angst over praatjes dat hij weer iets nieuws heeft gekocht. Maar ga hier dan geen domme opmerkingen plaatsen. Diegene weet wel wie ik bedoel want die zal zich wel aangesproken voelen. Nee, geef mij Roel maar die doet niet stiekem en is niet achterbaks! Roel is misschien 3x jonger maar schaamt zich er tenminste niet voor......Dus Roel, ga lekker zo door en blijf lekker posten! Ik vind het tenminste wel leuk!

Dimitri92
17 juni 2012, 02:06
Snap even niet waarom ik dit topic nog lees op dit tijdstip, zal wel aan die paar pilsjes liggen...

Gelukkig kon HaroldA toch ook wel eerlijk zijn...
Het zit er aan te komen dat dit weer een afzeiktopic word en ie gesloten word als het nog even doorgaat.
Maar ik wil toch wel even kwijt dat ik er dus precies zoals Harold over denk... timing was gewoon niet goed... klaar. Tuurlijk dat kan gebeuren, maar de manier waarop er na zo'n filmpje gepost word door degene die dit filmpje gemaakt heeft dan kan ik enkel maar hard lachen....

Nu gaat iedereen weer lekker zitten mauwen dat het allemaal zo zielig is om er iets van te zeggen natuurlijk... ja... wat ik daar dan weer van vind kun je wel raden..

Il_Falco
17 juni 2012, 11:23
Sommige reacties verbazen mij. Roel is gewoon op zoek en is lekker enthousiast! Niets mis mee. Er zijn hier ook gasten die iets nieuw in de winkel kopen en een paar dagen later weer in de winkel staan omdat ze het produkt weer terug willen brengen omdat het niet bevalt. En dat keer op keer....... Op zich prima, kost alleen een paar centen. Helaas durft deze gast zijn HN.D hier niet te posten uit angst over praatjes dat hij weer iets nieuws heeft gekocht. Maar ga hier dan geen domme opmerkingen plaatsen. Diegene weet wel wie ik bedoel want die zal zich wel aangesproken voelen. Nee, geef mij Roel maar die doet niet stiekem en is niet achterbaks! Roel is misschien 3x jonger maar schaamt zich er tenminste niet voor......Dus Roel, ga lekker zo door en blijf lekker posten! Ik vind het tenminste wel leuk!

Mee eens. Het leuke is juist dat Roel ons zo op de hoogte houd. De "Happy New...." Topics zijn diegene die ik het meeste bekijk. Want is het niet de bedoeling om op een forum net van elkaar te leren? En over dat verwend zijn: in mijn ogen is dat normaal. Als je de kans hebt, doe je het. Stel dat jullie in die situatie zouden zitten, dan zouden jullie dat ook doen ;)

En leeftijd doet er volgens mij niet toe. Roel komt er lekker voor uit en verwent ons met filmpjes, foto's en info. Hulde!

Luke-wannabe
17 juni 2012, 12:16
Snap even niet waarom ik dit topic nog lees op dit tijdstip, zal wel aan die paar pilsjes liggen...

Gelukkig kon HaroldA toch ook wel eerlijk zijn...
Het zit er aan te komen dat dit weer een afzeiktopic word en ie gesloten word als het nog even doorgaat.
Maar ik wil toch wel even kwijt dat ik er dus precies zoals Harold over denk... timing was gewoon niet goed... klaar. Tuurlijk dat kan gebeuren, maar de manier waarop er na zo'n filmpje gepost word door degene die dit filmpje gemaakt heeft dan kan ik enkel maar hard lachen....

Nu gaat iedereen weer lekker zitten mauwen dat het allemaal zo zielig is om er iets van te zeggen natuurlijk... ja... wat ik daar dan weer van vind kun je wel raden..
Van mij mag je er prima iets van zeggen. Het gaat me alleen op de manier waarop. Ik vind het niet nodig om iemand zo de grond in te trappen qua spel. Ik vind het prima om eerlijk tegen iemand te zijn, maar wees dan opbouwend. Dan heeft zo iemand er nog iets aan. Nu geef je louter en alleen kritiek zodat je jezelf beter voelt.

Dimitri92
17 juni 2012, 12:48
Van mij mag je er prima iets van zeggen. Het gaat me alleen op de manier waarop. Ik vind het niet nodig om iemand zo de grond in te trappen qua spel. Ik vind het prima om eerlijk tegen iemand te zijn, maar wees dan opbouwend. Dan heeft zo iemand er nog iets aan. Nu geef je louter en alleen kritiek zodat je jezelf beter voelt.

De manier waarop jij nu post vind ik dan niet veel beter als je het zo bekijkt ;) Maar ik ga hier gauw weg voor ik mode-eter gezeik krijg. Plezierige zondag verder heren

TimS
17 juni 2012, 14:00
Is het nou echt zo moeilijk om gewoon niet op z'n topic te klikken als je je er zo aan ergert? Ik vind ze altijd wel leuk om te lezen.

HaroldA
17 juni 2012, 14:14
Is het nou echt zo moeilijk om gewoon niet op z'n topic te klikken als je je er zo aan ergert? Ik vind ze altijd wel leuk om te lezen.

Het kost even veel moeite als reageren dat je je ergens aan ergert.

Wat een wijven-topic is dit geworden, terwijl het eigenlijk over een hele mannelijke gitaar gaat ...

RoelSmoel
17 juni 2012, 14:19
Nou, de beschadiging aan de kop wordt netjes bijgelakt, en dan gaat hij in de verkoop.

Voor de mensen die zielig reageren: way to go.. Hou je eens een spiegel voor, schrik je misschien nog eens.

HaroldA
17 juni 2012, 14:22
Voor de mensen die zielig reageren: way to go.. Hou je eens een spiegel voor, schrik je misschien nog eens.

Als ik van tevoren zou zeggen dat ik er geweldig uit zie en dan hier een foto plaats waar uit blijkt dat -ondanks de beste bedoelingen- m'n neus regelmatig op de verkeerde plaats zit dan hebben jullie alle recht om mij op m'n ongelijk te wijzen!

Daar zou ik dan ook niet zo over gaan zeuren.

RoelSmoel
17 juni 2012, 14:35
Ik zeg ook niet dat ik geweldig speel, ik zeg dat je aan de hand van een simpele cover waar de geluidskwaliteit ook niet geweldig van is, je niet kunt baseren hoe "geweldig" iemand misschien wel speelt, het is maar net hoe je het interpreteert.

allochthomas
17 juni 2012, 14:44
Je probeert gewoon te hard Roel. Je kondigt hier altijd met veel bombarie je nieuwste aanwinst aan alsof het eindelijk de ultieme item is en vervolgens is het na een paar weken weer verkocht. Vervolgens vind je het raar dat mensen raar staan te kijken en schiet je meteen in de verdediging om je gedrag te rechtvaardigen tegenover iedereen hier.

Mr. Dynamite
17 juni 2012, 14:52
Ik zeg ook niet dat ik geweldig speel, ik zeg dat je aan de hand van een simpele cover waar de geluidskwaliteit ook niet geweldig van is, je niet kunt baseren hoe "geweldig" iemand misschien wel speelt, het is maar net hoe je het interpreteert.

Mee eens, het is gewoon een manier van zeggen. Je zegt toch ook, ja dit is "zo" goed. vervang goed door geweldig en je hebt het zelfde idee. Roel's bedoeling was echt niet ik ben geweldig, een beetje gezond verstand kon dat er wel uit halen. 't is maar net wat je wil lezen.

Verder ben ik het wel eens met de heren, je spel was gewoon niet je van het. Ook je sound kon beter. Ik zou zelf een filmpje pas uploaden als je het nummer beter onder de knie hebt. Maargoed, zo is het nou eenmaal. Ik ben zelf van ongeveer de zelfde leeftijd en ik vind het juist mooi om te zien dat er meer bezig zijn met hun gear. Je hebt er ook die het vrij weinig boeit waar ze over spelen.

Dat wisselen van gear, tja de een doet het met trap doosjes, de ander met gitaren.
Alleen niet eerst ophemelen, dat hoeft niet.

Brum
17 juni 2012, 15:08
Je probeert gewoon te hard Roel. Je kondigt hier altijd met veel bombarie je nieuwste aanwinst aan alsof het eindelijk de ultieme item is en vervolgens is het na een paar weken weer verkocht. Vervolgens vind je het raar dat mensen raar staan te kijken en schiet je meteen in de verdediging om je gedrag te rechtvaardigen tegenover iedereen hier.

Precies dit bovenstaande. En dat in de verdediging schieten, wat op zich al niet eens hoeft, maakt het dat je het steeds minder serieus neemt. En dat is echt helemaal geen aanval Roel. Wat je verder koopt, of verkoopt, dat is helemaal aan jou, daar hoef je je niet over te verdedige. En ook niet in hoeverre je kunt spelen, want ook dat doet er mijns inziens verder niet toe bij een aankoop. Als je iets wilt kopen en je vindt het voor jezelf gerechtvaardigd; prima, doen! Het zijn alleen de argumenten en de beoordeling van een product die ik persoonlijk niet altijd heel serieus kan nemen.

En een goed bedoelde tip uit eigen ervaring, soms moet je je ook door dingen heen worstelen, wat je in eerste instantie niet aanstaat. Ik heb een geassembleerde telecaster, met echt een knoepert van een hals, een honkbalknuppel is niet eens overdreven. In het begin, man oh man, wat kon ik daar maar niet aan wennen qua bespeelbaarheid. Ik dacht dat de hals op m'n SG al aan de dikke kant was. Maar gaandeweg ben ik er aan gewend en ik heb dit vaker met gitaren gehad. Ik wist ook dat de dikte van de hals meedeed aan het geweldige geluid wat er in de gitaar zit en wilde daarom kostte wat kost die hals niet laten vervangen, of erger, de gitaar van de hand doen en kijken naar een andere. Zo heb ik dat vaker met gitaren gehad. Lange mensuur. korte mensuur, dik, dun, plat, rond, het maakt me echt niet zoveel meer uit, ik kan overal wel aan wennen (al ligt m'n voorkeur bij dikkere halzen). Al dit is echt geen maatstaf voor iedereen, maar ik maak me er sterk voor dat mensen soms gitaren weg doen, terwijl ze soms beter even hadden kunnen wennen en aanpassen vooral en ze waren denk ik achteraf een stuk gelukkiger met betreffende gitaar geweest. En dat is misschien ook een stukje ervaring, waarbij ik mezelf absoluut niet wil opwerpen als groot ervaringsdeskundige.;)

jutter
17 juni 2012, 18:32
En zo bewandeld Roel ook zijn eigen (speur)tocht; door vallen en opstaan. Dat hoort ook bij de hobby!

no 1 hops
17 juni 2012, 23:19
En zo bewandeld Roel ook zijn eigen (speur)tocht; door vallen en opstaan. Dat hoort ook bij de hobby!

en of je nu de sterren van de hemel speelt, of gaten in je gitaar, zolang je het een geweldige hobby vindt, gewoon doorgaan!!

Harry
18 juni 2012, 09:59
het probleem is gewoon dat tegenwoordig alles op internet geplemd wordt. Vroeger heb ik ook flink lopen miskleunen, alleen werden er geen filmpjes van gemaakt en op internet gezet. Terwijl ik toch blij werd van mijn spel, en anderen ook. Voor wat het waard is natuurlijk, in al die van bier een weed doordrenkte lokalen waar ik toen speelde.
En nu voel ik me nog steeds niet geroepen om hier te laten zien hoe ik gitaarspeel. He, wat een lulverhaal weer, misschien snapt iemand wat ik bedoel.

YannickH
18 juni 2012, 11:14
ik snap roel wel voor een deel... ik heb ook al veel gitaren gehad(25) omdat ik niet tevreden was en sommige snel doorverkocht maar nu heb ik DE gitaar gevonden.
wat ik niet snap van roel is: als je EVH het beste is, waarom koop je dan niet gewoon een 2de?
dat doe ik nu ook: de les paul ligt mij het beste en ik heb er ondertussen ook 3.

crapton
18 juni 2012, 20:42
Interessante discussie - al vaker gevoerd - niet te beantwoorden. Waarom zou je nou 3 bijna dezelfde gitaren kopen? Of als reserve omdat je veel on the road bent?

De reacties op Roelsmoel vind ik in een aantal gevallen niet tof en dan zeg ik het heeeeeel netjes. Beetje terughoudendheid van de zg wijze en ervaren heren kan geen kwaad.

Is natuurlijk jammer dat een gitaar bij nader inzicht niet bevalt. Is mij ook overkomen en dan gaat ie er gewoon uit. Hoort ook bij de hobby. Ben nu wel wat rustiger ermee, als ie niet bevalt laat ik m een tijdje staan. Niet aankomen. Dan na 1 of 2 maanden pak ik m weer eens op en hoppa ineens bevalt ie weer wel goed. Roelsmoel - kan je ook eens proberen en dat kost niets. Succes met je Firebird.

Een EVH of Wolfgang is idd een uitstekende degelijke rockplank. Maar om er daarvan nou 2 of 3 te hebben, neeeuh... Dan suggestie voor een PRS beter.

YannickH
18 juni 2012, 20:49
wat dacht je van 3 verschillende tunings... of dacht je dat ik 3 gitaren koop om allemaal lekker in E te zetten:dontgeti:
en hij gaat de neck van een prs echt niet fijn vinden als hij zijn evh nr1 vind denk ik... prs heeft k#t necken!

jutter
18 juni 2012, 20:56
.....prs heeft k#t necken! Oooh, meen je dat nou? Welke neck bedoel je dan?
PRS heeft namelijk nogal wat keuzes in necken.......

YannickH
18 juni 2012, 21:24
Oooh, meen je dat nou? Welke neck bedoel je dan?
PRS heeft namelijk nogal wat keuzes in necken.......

ikzelf heb nog maar 4 prs gitaren bespeeld(waaronder 2 SE) en ik vond ze zo plat... niet dun maar echt plat.
nu ik weet niet zoveel van prs want ik kijk er meestal overheen want het zijn niet echt de mooiste gitaren moet ik zeggen:stop:

bat
18 juni 2012, 21:24
Ben nu wel wat rustiger ermee, als ie niet bevalt laat ik m een tijdje staan. Niet aankomen. Dan na 1 of 2 maanden pak ik m weer eens op en hoppa ineens bevalt ie weer wel goed. Roelsmoel - kan je ook eens proberen en dat kost niets. Succes met je Firebird.
Mee eens.

Roelsmoel: je moet het helemaal zelf weten en inderdaad, zo hou je de tweedehandsmarkt levend, maar ik heb het idee dat je toch wel erg makkelijk bent in beslissen dat iets niet voor jou is...

jules
18 juni 2012, 23:59
tja wat zal ik er van zeggen. Ik heb gitaren die fijner en minder fijn spelen, mij gaat het meer om de sound. Het verhaal over verhoudingen die je niet liggen, ik speel tijdens optredens van een strat, op een gibson, naar een peavey wolfgang, dus ja. Maar goed ik vind het eigenlijk gewoon zielig als je gitaar of versterker bij roelsmoel terecht komt, en ik heb een tele die verschrikkelijk speelt, maar ja hij klinkt zo goed he :).

Dat is mijn puntje van kritiek haha, kom op Roel op naar de volgende, mischien is kijken voor een mooie lp custom uit 69, eens kijken of dat misschien je ding is?