PDA

View Full Version : Help? Hoe schrijf je je eigen song?



Foggie_twart
10 juni 2003, 22:13
Hoi allemaal, ik volg dit forum al een tijdje en ik vind dat er leuke stukjes bij zitten. Zelf speel ik nog niet zo lang, maar probeer wel wat te schrijven.
Hebben jullie misschien wat tips?

thanx

delphiro
10 juni 2003, 22:24
speel gewoon eens zonder na te denken en kijk wat er uit komt. Dit is 'je eigen stijl' en die moet je proberen vast te houden. Ik heb dit jaar voor het eerst een eigen nummer geschreven en ik merk dat het ook typisch iets is wat ik normaal speel als ik een beetje voor me uit zit te staren.

Een andere mogelijkheid is theoretisch een akkoordenvolgorde bedenken en daarmee een melodielijn uit te werken. Of andersom, eerst een leuke melodie zingen en onthouden en dan gaan uitzoeken wat er bij past.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes ermee!

Ic3gl0vE
10 juni 2003, 22:52
bij mij gaat het gewoon op gevoel... ik begin... ik schrijf... ik stop...

sash
10 juni 2003, 23:17
Weer zo'n nutteloze vraag waar het onmogelijk is om een antwoord op te geven. Je schrijft gewoon als je inspiratie hebt en soms is het goed, soms niet...

schaap
10 juni 2003, 23:39
maar iedereen heeft wel dingen die erbij helpen iets te verzinnen, je moet ik heb meestal ook een begin idee voordat ik echt iets schrijf, dat werk je langzaam uit en dan zie je waar je verder heengaat, kennis van je gitaar en toonladders is beswel handig soms, maar het kan ook zonder.

Elaine
11 juni 2003, 11:02
ik zou beginnen met een pen en een blaadje..

FunkyFlamenco
12 juni 2003, 14:42
Ik doe gewoon maar wat :) En dan krijg je soms leuke dingen!
Die werk je dan een beetje uit naar een stuk dat loopt.
Moeilijk uit te leggen verder. Ik kan niet gaan zitten en zeggen "nou inge nu schrijf je maar een stuk" dat werkt niet. Het komt of het komt niet!

Vaak heb je een leuk themaatje maar kom je er toch niet verder mee, zo heb ik nog heel wat loze stukjes liggen die niet echt uit de verf komen.