PDA

View Full Version : Stemmechaniek gebroken, maandag gig, help!



}{Metalmaster}{
25 mei 2012, 22:27
Hey mensen,

Ik heb een zeer groot probleem en hoop heel erg dat jullie mij er mee kunnen helpen.

Zojuist is mijn stemmechaniek van mijn Lag steelstring gebroken van binnen, terwijl ik maandag een sessie heb waar ik moet spelen. Morgen is nog de enige dag om te halen. Ik woon bij alkmaar in de buurt en weet dat hier in Noord Holland eigenlijk geen muziekwinkels zijn die stemmechanieken verkopen en op voorraad hebben.

Is een stemmechaniek van een steelstring hetzelfde als die van een elektrische gitaar? Het lijkt van wel, maar wil het graag eventjes zeker weten.

Waar zou ik morgen nieuwe tuners kunnen halen :(?

Groeten,
Wieger

Rizz
25 mei 2012, 22:57
Dirk witte in amsterdam? Ze hebben iig op de website stemmechanieken.. Voor wat betreft die van de electrische gitaar, je zou ze even moeten opmeten, de lengte van de schacht en de grootte van je gat in je headstock en het bijbehorende busje moeten overeenkomen.. De ratio zal misschien kunnen verschillen, maar dat zou geen problemen moeten opleveren..

Edit: de enige zaak waarvan ik het zeker weet in NH, is Musicmaniacs in Haarlem, maar dat is wel een endje tuffen voor je.. Pff, moet m'n topokennis weer 's opschroeven, da's ook maar 35 km..

Edit 2: zit ik ineens op 1000 posts! Officieel bij het meubilair!!

aaronstonebeat
25 mei 2012, 23:04
In Noord-Holland geen muziekwinkels die stemmechanieken verkopen? Dat lijkt me toch heel sterk. Hier in Assen zitten twee muziekwinkels en bij beide kun je ze kopen; in het veenland (al wonen we in Assen op 't zand) waar mensen nog in plaggenhutten leven.

RelicBert
26 mei 2012, 00:17
Spanjaard in Alkmaar heeft ze vast wel. Ben daar ooit eens geweest, zeer uitgebreid assortiment, ze kunnen je vast verder helpen.
http://www.spanjaardmuziek.nl/shop/index.php