PDA

View Full Version : Hulp bij overzetten naar computer



Foggie_twart
10 juni 2003, 23:02
Hi allemaal,
ik heb pas geleden een tascam portastudio tje gekocht met 4 sporen. Nu kan ik mijn zang en gitaar ideeen heel leuk op tape opnemen, maar weet iemand toevallig een leuk programmatje waarmee ik de opnamens kan digitaliseren? Ik heb het geprobeert met cooledit pro maar dan krijg ik heel veel herrie door de opnames. Dit komt volgens mij doordat het dan te hard is, maar zachetr is niet mogelijk. Weet iemand misschien een oplossing????

In ieder geval bedankt.

x.studio
11 juni 2003, 02:28
Als je het opneemt met CE zoals je zegt, hoever slaat dat geinig gekleurde balkje onderaan uit? lekker in het rood? Dan klinkt het gegarandeerd k*t. Probeer dan eens minder hard uit te sturen met je porta. Analoog kun je iets in het rood gaan, digitaal dus beslist niet. Verder kun je ook binnen je windows mixer je opnamesterkte regelen (rechtsklinkken op dat luidsprekertje rechtsonder en vervolgens volumeregelingen openen en dan even zoeken naar opnameregelingen).

Mocht je geen opnamelevel zien in CE (als je bv een versie hebt zonder boekje :-D ), ik meen dat je F10 moet indrukken om het tevoorschijn te toveren.

Ik ga er overigens vanuit dat je de line-in gebruikt van je geluidskaart en dat die en de kabel van redelijke kwaliteit zijn.