PDA

View Full Version : 9 volt, 18 volt, 24 volt adapters/.



E-J
25 mei 2012, 13:26
Ik wil binnenkort een 18 volt adapter kopen om mijn Catalinbread Dirty Little Secret mee te voeden. Ik voed reeds een Korg DT-10 en een Klon klone met een 9 volt One Spot adapter en een oude Electro Harmonix Deluxe Memory Man met een 24 volt adapter. Het probleem, voor zover je daarvan kunt spreken, is dat ik dan drie adapters heb voor vier verschillende effecten. Ik vind dit een beetje omslachtig. Kan ik kan beter voor éénn voeding gaan die dit allemaal kan (bestaan die uberhaupt) of moet ik gewoon niet zeuren? :hide:

Chroxy
25 mei 2012, 13:51
pedalpower?

daar heb je zowel 9 als 12 volt uitgangen, die je allemaal kan samenvoegen tot een 18 en 24 volt uitgang.?

schizo910
25 mei 2012, 13:55
Dat zou kunnen met een Pedal Power 2 Plus.

Je moet dan zo'n stekkertje gebruiken:
http://i.imgur.com/JPzOj.jpg
Een voltage verdubbelaar.

Uit de manual:

18V/24V – Using Custom Cables
All of the outputs on the Pedal Power 2 Plus (and the original Pedal Power) are completely isolated allowing you to create different voltages. You can run effects like the current MXR Flanger by combining two 9V outputs to create a single 18V supply. By switching two outputs into 12V ACA mode, you can join them together to create a 24V output for powering numerous Electro-Harmonix stompboxes including the Deluxe Memory Man.

DemolitionColorScheme
25 mei 2012, 15:06
Of anders een Burkey Flatliner PRO.

Wicked Willy
25 mei 2012, 16:02
De Burkey rulez....net een tandje beter dan de Pedalpower....IMHO

schizo910
25 mei 2012, 16:12
De Burkey rulez....net een tandje beter dan de Pedalpower....IMHO

Krijg je 24V uit de Burkey dan?

titzenpitzer
25 mei 2012, 16:38
Kijk ook eens naar de T-rex powersupplies, bijvoorbeeld de Chameleon.

E-J
25 mei 2012, 16:55
Ik heb eens zitten googelen en wist niet dat je zonder veel problemen een Pedal Power kan bevestigen onder een Pedaltrain. Ik vind €159 voor een Pedal Power best meevallen. Ik ga eerst kijken of ik een tweedehandsje voor kan minder kan scoren. Jammer dat bij mijn tweedehands Junior niet die bevestigingsstukjes zaten. Een kitje kost bij Thomann nog geen twaalf euro. Kan ik dat mooi combineren met de aankoop van kabels + pluggen om mijn pedalboard 'af' te maken.

Een Burkey Flatliner is weer een stuk duurder en past niet onder een Pedaltrain. Keuze gemaakt denk ik!

Mitch
26 mei 2012, 10:23
Een Burkey Flatliner komt altijd van pas. Als je op de stoep voor je deur in een kuil stapt, kun je 'm prima als vervangingstegel gebruiken.

peter_heijnen
26 mei 2012, 11:03
Ik heb er eens eentje gebruikt om cake mee te bakken. Als je in in de cakevorm eerst een flatliner legt en daarna het beslag erin giet lijkt de cake uiteindelijk groter, hmmm! Sindsdien ben ik op zoek naar een voeding waar je ook een tulband mee kunt bakken.

Nielsje
26 mei 2012, 12:59
Ik neem aan dat je dan iets zoekt met een ringkern trafo?

peter_heijnen
27 mei 2012, 00:43
Goed idee, dat wordt hem.

Buzzel
27 mei 2012, 14:53
cioks dc-10? is niet zo groot doet ook alles.