PDA

View Full Version : dubbele fuzzoctave herrie



zoon van Piet
24 mei 2012, 16:01
Omdat ik m elders (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?154931-Sm-fuzz/page3)al heb gepost, gooi ik m ook maar even hier neer: een luchtig opnametje (http://soundcloud.com/zvp/guitarman-2)waarbij de melodielijn tweestemmig dubbel via de fuzzoctave gespeeld is..

( let niet op mijn hopeloze baswerk..{bloos} )

Tristan
24 mei 2012, 23:12
Ik vind vooral dat modulatie effect ook wel erg tof, wat voor pedaal is dat?

zoon van Piet
25 mei 2012, 10:04
ja, die vond ik ook erg mooi! :)

Da's mijn vintage Small Stone, de versie die ze tegenwoordig V2 of orange logo noemen. veel subtieler dan de latere roodzwarte EH4800 versie ( ik heb ze allebei..)
de keten is daar klaar staande strat>Small stone> ter plekke aanwezig buizenampje..

Tristan
25 mei 2012, 11:18
Ah, leuk zeg!
Dat had ik niet gedacht, het klinkt voor mijn gevoel niet echt naar een phaser, wel een gaaf geluid. :)

zoon van Piet
25 mei 2012, 14:09
Echt? Ik meen dat dit toch wel een heel 70's phasingsoundje is, zoals je het vaak hoort op platen uit die dagen..
truc is een niet te heftige (2 of 4stage) phaser te gebruiken op een tamelijk hoge snelheid, dan gaat ie zo leuk wallawallawalla fluisteren.. ;)

Duhsjaak
28 mei 2012, 14:37
Hi
Grappig hoe snel deze hele discussie zich richt op pedalen en andere technische zaken.

Daarmee raakt helaas in de dynamiek van de discussie ondergesneeuwd dat dit heerlijk klinkt en ook door de aanpak muzikaal dingen aan het licht brengt die erg eenvoudig zijn, maar die ik nog niet eerder op deze manier ben tegengekomen.

Afgezien van het ene punt, vind ik het daarom (originele aanpak) een superleuk avontuur. Je blijft me verrassen! Heerlijk1 Keep on keepin' on!
Vriendelijke groet, Gus

EBOUE
28 mei 2012, 15:58
Dat is het eerste wat me opvalt: wat een leuk liedje! Je stem is ook prima, een klein beetje Amerikaans vies randje eraan en je hoort het verschil niet meer met de 'echten'. ;)
De effecten zijn ook leuk, thema gaat richting orgel-achtige geluidjes, houd ik van.

Well done!

zoon van Piet
28 mei 2012, 17:42
eh ja.. dat het een leuk liedje is, is niet zo moeilijk. Het staat al heel wat jaren in de bovenste helft van de top2000. want het is natuurlijk een cover, als ik zulke liedjes kon schrijven, deed ik dat ipv hier rondhangen..

Het thema wordt oorspronkelijk gespeeld op steelgitaar en blijft dan prima hangen. Onze aanpak met twee fuzzoctaves vind ik zelf heel geslaagd. probleem was wel dat als de gitaarpartijen stemmen, de octaves dat niet altijd doen.. en dat we steeds lullen over pedalen komt deels natuurlijk omdat ik Peer Pedaal ben, maar ook omdat ik het mp3tje postte nav een pedalendiscussie..

De stem vind ik persoonlijk wat minder geslaagd. maar het is dan ook niet mijn stem ;)
ik speel alle instrumenten, hij deed de opnames, drumcomputer en zang.. en de mix, daar was ik niet eens bij.
gewoon een middagje gezellig samen een beetje kloten en ondertussen bijkletsen en zo.