PDA

View Full Version : Videotje opgenomen - nr - Keep it simple!



DTmaster
24 mei 2012, 13:11
heb de net een videotje gemaakt van een mooi nr met een eigen einde :)

Enjoy


DTmaster



http://www.youtube.com/watch?v=9PZ9yMT8MCk&feature=youtu.be

Gert-Jan
24 mei 2012, 23:02
Sounds nice!!

DTmaster
25 mei 2012, 12:13
Thanx voor je comment :)

Jedeel
25 mei 2012, 16:22
Ik ken het origineel niet, kan dus niet vergelijken (voorzover nodig).
Maar je speelt een heerlijk melodisch stukje!
Bravo!!

Duhsjaak
25 mei 2012, 23:56
Hi
@Jedeel
Taalpolitie: Melodieus
Zie Taalpuriteinen zonder spatie of hoe dat ook heet.
Sorry, niet om je af te zeiken, maar allergisch voor Germanismen.

@TS
Vermanend woord at TS. Ik zou graag zien dat je jezelf niet, maar je muziek wel serieus neemt. Dat eerste verloopt top;, maar aan het tweede punt moet nog even worden gewerkt.

Ik ben 100% overtuigd van het gegeven dat je werkelijk barst van het talent. Maar dan maak je er een Eurovisie songfestival presentatie van.

Kijk eens naar oude afleveringen van The Old Grey Whistle Test, of (moderner) Jools Holland. Brits tot in zijn sokken. Alle acts (wereld acts of niet) lopen daar zonder kapsones, maar zelfbewust rond.

Te laconiek is niet echt cool. Het doet afbreuk aan jouw kwali.
Da's niet cool. Da's zonde. Want je bent een gast met plenty kwaliteit. Als je serieus genomen wilt worden, gedraag je daar dan s.v.p. naar.

Verder volg ik met plezier je posts. Ik hoop dat je daarmee doorgaat.
Vriendleijke groet, Gus

Jedeel
26 mei 2012, 00:55
Hi
@Jedeel
Taalpolitie: Melodieus
Zie Taalpuriteinen zonder spatie of hoe dat ook heet.
Sorry, niet om je af te zeiken, maar allergisch voor Germanismen.

......knip.....

Te laconiek is niet echt cool. Het doet afbreuk aan jouw kwali.


Je hebt volkomen gelijk Gus: schrijfaut ;)

Maar wat is dan kwali? :sssh:

Duhsjaak
26 mei 2012, 16:05
Je hebt volkomen gelijk Gus: schrijfaut ;)

Maar wat is dan kwali? :sssh:

Hi
Weet ik ook niet. Wei moake geen vaute.

Verder punt voor jou.
Vriendelijke grooet, Gus

MichaelSS
27 mei 2012, 15:23
Ik ben het niet met je eens, Gus ; -)

Ik vind het niet noodzakelijk om bij ieder filmpje het maximale van jezelf te laten zien. Soms is het lekker om gewoon muziek te maken, zonder dat je streeft naar het maximaal haalbare. Hij zet er ook niet bij dat dit zijn "meesterwerk" is.

Het deuntje vind ik zeer prettig. Gewoon, lekker om naar te luisteren. Zeker niet perfect, maar waarschijnlijk (techniek en gevoel) al van hoger niveau als van heel veel mensen op dit forum.

Tot slot waardeer ik je reacties altijd zeer, Gus. Inhoudelijk zeer correct. Mijn mening verschilt echter met de jouwe, maar dat doet niks af aan de kwaliteit van je reactie. Ergens snap ik het ook wel, maar muziek moet je niet altijd even serieus nemen ; -).

MichaelSS
27 mei 2012, 15:40
@TS. Volgende keer zal een verwijzing naar het origineel wel prettig zijn. Nu wordt ik het steeds meer met Gus eens, nog steeds prettig om naar te luisteren, maar het origineel is nog ver weg ; -).

http://www.youtube.com/watch?v=QKZU9gcz-Mo&feature=related

Ik dacht dat dit nummer van jezelf was.

D-air
27 mei 2012, 16:30
Heel knap man. Tja Tommy Emmanuel evenaar je niet snel maar wat een inspiratie kan die man geven. Voor mij ligt dit nog mijlen ver voor mij uit. In ieder geval nog een mooie weg te bespelen dus :)

DTmaster
27 mei 2012, 17:57
@TS. Volgende keer zal een verwijzing naar het origineel wel prettig zijn. Nu wordt ik het steeds meer met Gus eens, nog steeds prettig om naar te luisteren, maar het origineel is nog ver weg ; -).

http://www.youtube.com/watch?v=QKZU9gcz-Mo&feature=related

Ik dacht dat dit nummer van jezelf was.



Zal ik doen :) maar in de titel van het filmpje stond ook de Composer?... Hoe dan ook ik post al jaren op het forum hier en ooit begonnen met het posten van Whitesnake en Guns n Roses naar nu dit is wel grappig!

Trouwens ik benarder ook niet het orgineel want iemands feel jatten dat heeft toch geen zin denk ik dan.... dat je moet maar zelf uitvogelen :)


V Groet

DTmaster

LGK
27 mei 2012, 23:29
Trouwens ik benarder ook niet het orgineel want iemands feel jatten dat heeft toch geen zin denk ik dan.... dat je moet maar zelf uitvogelen :)


V Groet

DTmaster

Daar ben ik het wel met je eens... Maaaaaarrrr.... Om er je eigen versie van te maken, zou ik wel eerst het orgineel leren.. En als je die 100% goed kan, kan je daarna je eigen versie maken.. Denk ik..

Succes, je wel veel talent denk ik!

Grz

DTmaster
28 mei 2012, 01:42
Thanx

ja ik snap je punt maar meestal pak ik nr's en dan leer ik ze toch mijn manier!

1 deels uit luiheid denk ik :)

2 soms/meestal bedenk ik er nieuwe dingen in.


Zo kom ik altijd weer op de motivatie uit om mijn eigen dingen te schrijven ect


Dit is mijn manier en daar voel ik mij het prettigst bij, maar het moet ook wel kunnen dus meestal is het uitzoeken hoe een nr in elkaar zit. Vind ik het ok dan leer ik hem orgineel en dan speel ik hem net zo vaak dat er automatisch iets eigen in komt :)
Vind ik het nr "wel ok" maar mist er iets aan dan ga ik zelf op onderzoek uit zodat het nr voor mij dan als nog leuk is om te spelen.



Bijvoorbeeld Orgineel: Dmin7 - Dmin7 - Amin7 - Amin7 - Gmin7 - Gmin7

DTmaster: Dmin7 - Dmin7 - Bb7add11 - Bb7add11 - Gmin7 - Gmin7


Mvg

DT

Duhsjaak
28 mei 2012, 12:43
Ik ben het niet met je eens, Gus ; -)

Ik vind het niet noodzakelijk om bij ieder filmpje het maximale van jezelf te laten zien. Soms is het lekker om gewoon muziek te maken, zonder dat je streeft naar het maximaal haalbare. Hij zet er ook niet bij dat dit zijn "meesterwerk" is.

Het deuntje vind ik zeer prettig. Gewoon, lekker om naar te luisteren. Zeker niet perfect, maar waarschijnlijk (techniek en gevoel) al van hoger niveau als van heel veel mensen op dit forum.

Tot slot waardeer ik je reacties altijd zeer, Gus. Inhoudelijk zeer correct. Mijn mening verschilt echter met de jouwe, maar dat doet niks af aan de kwaliteit van je reactie. Ergens snap ik het ook wel, maar muziek moet je niet altijd even serieus nemen ; -).

Hi
Leuk dat je de moeite neemt het te lezen. Je mag het uiteraard altijd met mij oneens zijn. ZO belangrijk ben ik helemaal niet. Ik probeer mijn mening weer te geven. Dat een ander daar anders tegenaan kijkt ligt voor de hand. Dat maakt het ook leuk; zo leg je meningen naast elkaar. Ik steek wel wat op vaak van andere meningen.

Inderdaad hoeft niet alles langs de maatlat van perfectie, maar bewust onderpresteren vind ik persoonlijk niet zo prettig.

Eigenlijk moet je jezelf de vraag stellen of je je post voor op de Telegraaf zou willen hebben. Dat, wat je post, is voor altijd. Afgezien van regelrecht dollen, mag je dus best bepaalde eisen stellen aan je posts. Al was het maar, omdat de kans bestaat dat je uiteindelijk schade oploopt van flauw geklooi.
Dat was de strekking van mijn mening. Verder lees ik jouw stukjes met veel plezier.
We zijn wel erg aardig tegen elkaar hè?
Vriendelijke groet, Gus