PDA

View Full Version : Fender stratocaster



rensvonhutzpot
24 mei 2012, 11:51
Beste forummers,

Op het WWW kwam ik deze advertentie tegen:

Bied bij deze aan mijn heavey relic 50ties stratocaster project. Bestaat geheel uit Fender parts.
2 delige alder body van een Fender JV uit 1981. Komt van een st115 is oud en klinkt als een oude Fender.
SSS routing maar in de brug een klein beetje vergroot omdat er ooit een andere pickup in heeft gezeten.
Ook heeft er ooit een gat achter in de body gezeten. Is gerepareerd maar je ziet het nog..
De kleur is de originele Fiesta red nitro kleur van Ford uit 1958 ...!!
De pickups zijn van een vroege jaren 80 fender standard en hebben het nummer 016730.
v Heb ze destijds vanwege de vintage ohmwaarde van 5,7 tot 5,9 gekozen en vanwege het erg mooie vintage Fender soundje.
Heeft een nieuwe OAK 5 way switch gekregen en 250 k/ohm CTS pots
Het geheel is voorzien van cloth wired bedrading zoals het in die tijd ook was.
De hals is een volle C shape maple hals met maple toets en niet korrekte medium jumbo frets maar wel in erg goede staat.
Het tremolo blok is een Wilkinson stalen blok, dus geen gietijzer of wat dan ook!!

De gitaar klinkt als een jaren 50/60 strat,heeft echt een geweldige sound.
Als je de gitaar hoort weet je wat ik bedoel....SRV ten top !
Gaat niet weg voor een prikkie, heb de strat al 20 jaren in diverse vormen in bezit en ze blijft zo nog 20 jaren
als het moet........
minimum prijs is 500 euro...!!

Nu vind ik het een zeer interessante gitaar maar ik ben benieuwd naar jullie mening. Is dit een goede prijs of laat ik me leiden door een opwelling?

Laat ik het zo stellen, ik heb totaal geen ervaring met elektrische gitaren en ben opzoek naar een leuke gitaar om zo af en toe is op te spelen (naast mijn akoestische).

Bedankt !

Eko
24 mei 2012, 13:01
De gitaar is een samenstelling van allerlei onderdelen die nooit bij elkaar hebben gezeten. De body is behoorlijk verbouwd en de hals hoort niet origineel bij de body. Qua restwaarde of verkoopwaarde is dit gelijk aan wat de gek er voor geeft. Dus wil je de 500 er voor betalen : be my guest , maar qua inruil bij een handelaar is het eerder de helft als je heel veel mazzel hebt.
Wil niet zeggen dat het geen goed instrument is. Kan best even goed klinken als een Customshop strat , als je mazzel hebt , maar de kans daarop is ( volgens mij ) even groot als op een winnend lot in de loterij van volgende week.

rensvonhutzpot
24 mei 2012, 13:27
De gitaar is een samenstelling van allerlei onderdelen Het valt dus nog mee anders had je geschreven: De gitaar is een samenstelling van allerlei rommel !

Bedankt voor je reactie, ik denk er nog is even goed over na !

Iemand nog aanvullingen?

Eko
24 mei 2012, 14:23
Ik probeerde al te negatieve uitdrukkingen eens te vermijden. De verkoper probeert met allerlei uitspraken z`n product beter te laten lijken. Een kleur van een auto uit de jaren 50 zegt niets over een gitaar. Ik heb ook een Gretsch in de kleur van een T-Ford ( Zwart ), wordt ie niet anders van. Een body van een JV Squier is een meerprijs als ie vast zit aan de rest van die JV Squier en er niets aan veranderd is. Anders is het een oude , gemankeerde body. De hals is niet eens een originele Fender anders had hij dat ook wel gemeld.
Heel veel worden voor een zelfde conclusie........

rensvonhutzpot
24 mei 2012, 14:47
I Een body van een JV Squier is een meerprijs als ie vast zit aan de rest van die JV Squier en er niets aan veranderd is. Anders is het een oude , gemankeerde body. De hals is niet eens een originele Fender anders had hij dat ook wel gemeld.
Heel veel worden voor een zelfde conclusie........

Is een body van een JV ST115 van Squier? Ik dacht dat Fender deze gewoon als Strat verkochten maar ik kan verkeerd zitten !

Als je er dus met dat lot uit de loterij ;) een JV hals kan vinden is het zaakje redelijk compleet afgezien van de pick-ups.

Hoe heb je die Gretsch zwart gekregen? Hem voor de uitlaat van je T-Ford gehouden. Dat zou uniek zijn ! ;)

bass blom
24 mei 2012, 14:51
JV kan ook japan fender zijn.
was jij dat met een bod van 340? is alweer weg.
leuke gitaar om voor een koopje te hebben. 150 ofzo.
never nooit 500 waard.

geert1976
24 mei 2012, 14:53
Heb de ad ook gezien, ding staat te koop in Wilbertoord geloof ik.

Ik ben van mening dat net wat Eko zegt de gitaar absoluut geen E 500,00 waard is.
Het is simpelweg een allergaartje van onderdelen.

Dat de gitaar een JV body heeft zegt ok niet veel in dit geval en er is in gebikt voor een batterij.
Hals is beslist niet van Fender.

Ik denk dat Eko qua waarde een redelijke schatting heeft gemaakt en ik vind de gitaar ook niet meer als E 250,00 waard.
Wellicht speelt en klinkt de gitaar prima, maar indien na een tijdje de gitaar je toch niet aan staat en weer in de verkoop doet, wordt het een duur avontuur.

Het zijn jouw centjes hoor, dus doe wat je wilt, maar persoonlijk had ik het geld er niet voor neergelegd er is voor E 500,00 wel ander moois te koop

rensvonhutzpot
24 mei 2012, 14:55
was jij dat met een bod van 340? Nee ! ik heet geen Jon


leuke gitaar om voor een koopje te hebben. 150 ofzo.
never nooit 500 waard. Bedoel je daarmee te zeggen dat ik met een beetje goed zoeken die onderdelen ook voor dat geld bij elkaar kan sprokkelen?

Bedankt !

rensvonhutzpot
24 mei 2012, 14:58
Heb de ad ook gezien, ding staat te koop in Wilbertoord geloof ik.

Ik ben van mening dat net wat Eko zegt de gitaar absoluut geen E 500,00 waard is.
Het is simpelweg een allergaartje van onderdelen.

Dat de gitaar een JV body heeft zegt ok niet veel in dit geval en er is in gebikt voor een batterij.
Hals is beslist niet van Fender.

Ik denk dat Eko qua waarde een redelijke schatting heeft gemaakt en ik vind de gitaar ook niet meer als E 250,00 waard.
Wellicht speelt en klinkt de gitaar prima, maar indien na een tijdje de gitaar je toch niet aan staat en weer in de verkoop doet, wordt het een duur avontuur.

Het zijn jouw centjes hoor, dus doe wat je wilt, maar persoonlijk had ik het geld er niet voor neergelegd er is voor E 500,00 wel ander moois te koop

Over dat bikken is natuurlijk ieder zijn eigen smaak. Ik kom nu wel tot het inzicht dat het bij elkaar geschraapt is en er voor iemand persoonlijk meer emotionele waarde aanzit (zelf bouwen, uren) dan dat het daadwerkelijk functioneel waarde heeft.

specificeer je eens met wat moois, dat klinkt zo vaag.

bass blom
24 mei 2012, 14:59
Nee ! ik heet geen Jon

Bedoel je daarmee te zeggen dat ik met een beetje goed zoeken die onderdelen ook voor dat geld bij elkaar kan sprokkelen?

Bedankt !

met tijd en mazzel wellicht.

geert1976
24 mei 2012, 15:02
Over dat bikken is natuurlijk ieder zijn eigen smaak. Ik kom nu wel tot het inzicht dat het bij elkaar geschraapt is en er voor iemand persoonlijk meer emotionele waarde aanzit (zelf bouwen, uren) dan dat het daadwerkelijk functioneel waarde heeft.

specificeer je eens met wat moois, dat klinkt zo vaag.

Er is niets vaags aan hoor.

Als je een leuke strat wilt is er 2e hands prima spul te koop.

Voor E 500,00 zijn erg MIM en MIJ Fenders te koop en ook wel een USA Highway one, Koreaanse en Japanse Squiers etc.
Zelf goed MP en Speurders afstruinen.

Ik kan niet voor je kiezen, jouw smaak is niet de mijne zeg maar.

Sinner1980
24 mei 2012, 17:04
Koop idd gewoon een Fender ipv zo'n allegaartje. Dan speel je een beetje op safe en behoudt de gitaar, mocht je er ineens vanaf willen, zijn waarde.
Wel een leuk verkooppraatje van de verkoper...SRV ten top!....*zucht*

rensvonhutzpot
25 mei 2012, 10:18
Bedankt voor de reacties.

Ik ga me vasthouden aan het spreekwoord: bezint eer ge begint !