PDA

View Full Version : Gibson Tribute 50 Humbucker Gold Top



thierry1982
24 mei 2012, 08:19
Gisteren de gitaar binnengekregen, in eerste instantie was ik zeer blij. Totdat mij de volgende dingetjes opvielen, er zitten al wat kleine butsen in de lak - zo out of the box. En de D-snaar loopt aan.

Wat raden jullie mij aan? De gitaar terug te sturen naar Thomann en een nieuwe te vragen of met het bovenstaande te leven?

Hallie
24 mei 2012, 08:33
Terug sturen natuurlijk! Je betaald er er dik voor, moet het ook in orde zijn! Niet twijfelen!

Luke-wannabe
24 mei 2012, 10:07
Als een gitaar niet helemaal perfect is afgesteld zou ik hem niet terug brengen. Daar kan nog zo veel aan gedaan worden. Butsen in de lak is wel minder leuk ja.

thierry1982
24 mei 2012, 10:32
Thomann gebeld, de gitaar gaat terug. Ik ga voor een volledige refund en dan zie ik wel weer verder :). Bedankt voor de reacties.

Sinner1980
24 mei 2012, 17:14
Gaat goed bij Gibson... Thomann is wel relaxed qua service, doen ze goed! Als ze wat beter zouden betalen dan had ik er graag willen werken

Oranjeaap
24 mei 2012, 23:02
Je kunt niet verwachten dat een gitaar die van hot naar her is gestuurd goed is afgesteld op het moment dat jij hem krijgt. Dat is bovendien zo op te lossen.
Butsen in de lak is natuurlijk minder. Maarja, na een half jaar spelen zitten mijn gitaren toch onder de krassen en butsen dus ik zou dat ook geen probleem vinden.

Luke-wannabe
25 mei 2012, 00:31
Precies! Ik heb precies de zelfde nu een maand en daar zitten ook al wat dingetjes op hier en daar hoor..

thierry1982
25 mei 2012, 08:27
Je kunt niet verwachten dat een gitaar die van hot naar her is gestuurd goed is afgesteld op het moment dat jij hem krijgt. Dat is bovendien zo op te lossen.
Butsen in de lak is natuurlijk minder. Maarja, na een half jaar spelen zitten mijn gitaren toch onder de krassen en butsen dus ik zou dat ook geen probleem vinden.

Dus jij koopt ook een nieuwe auto met deuken? Wat een onzin zeg, als je iets nieuw koopt dan hoort het toch onbeschadigd te zijn? Anders had ik wel een 2e hands gitaar aangeschaft.

Eko
25 mei 2012, 09:07
Ik blijf het vreemd vinden dat mensen een goed instrument willen kopen per postorder. In een winkel kun je zoiets gewoon eerst even uitproberen en wordt hij afgesteld. Gibson vindt dat een taak van de dealer.

humbucker
25 mei 2012, 10:03
Hoe zit het dan met dat PLEK'D (?) systeem? De gitaren komen zogezegd toch perfect uit de fabriek gerold?

hole
25 mei 2012, 10:47
Een Plek machine behandeld alleen de frets volgens mij.

jutter
25 mei 2012, 10:52
Verstandig dat je hem hebt terug gestuurd. Ik heb hele goede ervaringen met Thomann. Gitaren werden altijd zonder butsjes/deukjes en zeer goed afgesteld, afgeleverd!

jutter
25 mei 2012, 10:53
Een Plek machine behandeld alleen de frets volgens mij.

dat klopt +2

humbucker
25 mei 2012, 11:30
Ok, duidelijk!

Eko
25 mei 2012, 11:40
Gaat , wat mij betreft , niet alleen over afstellen. Als je 5 Les Pauls op een rij zet en ze allemaal bespeeld is er altijd wel 1 bij waar je van zegt , dat is `m! Als je zo veel geld neer telt is het misschien prettig om te weten of je de gitaar krijgt die iedereen laat hangen of diegene die iedereen wil hebben.

Oranjeaap
25 mei 2012, 11:42
Dus jij koopt ook een nieuwe auto met deuken? Wat een onzin zeg, als je iets nieuw koopt dan hoort het toch onbeschadigd te zijn? Anders had ik wel een 2e hands gitaar aangeschaft.

Het geluid en bespeelbaarheid verschillen per gitaar die bij Gibson van de band rolt. En die eigenschappen vind ik vele male belangrijker dan een 100% intacte lak. Als ze een goeie hadden gestuurd dan had ik die niet laten terugsturen, want je weet nooit wat je weer terug krijgt. (Dure gitaar kopen zonder eerst te testen vind ik sowieso onbegrijpelijk). Maar ik had wel gebeld naar Thomann, mijn ongenoegen geuit, en gevraagd voor een vergoeding om die deukjes te laten repareren. En dan vervolgens goeie pickups kopen van het geld ;)