PDA

View Full Version : Squier Joe Trohman; doen of niet?



Rene1011
22 mei 2012, 17:35
Hallo forummers!

Ten eerste zal ik mij even voorstellen want dit is mijn eerste post op Gitaarnet. Ik ben René Sondermeijer, 18 jaar en ik speel nu ongeveer zo'n half jaar gitaar. Ik ben begonnen op een akoestische gitaar. Echter kwam ik er al heel gauw achter dat ik eigenlijk niet zo veel heb met akoestisch. Ik luister voornamelijk rock (Red Hot Chili Peppers, Foo Fighters) en punkrock (Rise Against), dus mij leek het een goed idee om binnenkort een elektrische gitaar aan te gaan schaffen. Voor alle duidelijkheid, een echte expert ben ik dus nog niet haha!
Na lang rond zoeken, lezen en vergelijken ben ik eigenlijk een beetje verliefd geworden op de Squier Joe Trohman Signature. Ten eerste het uiterlijk is echt prachtig. Die grote slagplaat in combinatie met die sunburst body... Prachtig! Ook vind ik het erg fijn dat je kan wisselen tussen de verschillende elementen op de gitaar. Zo is er veel verschillend geluid te krijgen uit de gitaar zelf. Daarnaast valt hij binnen mijn budget. Ik wil samen met een versterker + accessoires max €550,- kwijt zijn. In combinatie met de Fender Mustang 1, een kabel en een statief lukt dat dus precies.
Maar, omdat het een relatief nieuwe gitaar is, is er bijna niks over te vinden wat reviews betreft. Ik kwam op youtube 1 review tegen waarin hij er best goed vanaf kwam. Maarja, echt zekerheid heb ik pas als ik meerdere reviews heb gezien.
Dus daarom mijn vraag; wat vinden jullie van deze gitaar? Is het m'n geld waard?

Groeten,

René

JohnMar
23 mei 2012, 08:25
Goedemorgen René,

Eerlijk gezegd ben ik ook al op het internet gaan kijken of er wat info te vinden is over deze gitaar. Hij heeft namelijk ook mijn interesse, niet zo zeer qua uiterlijk, maar wel naar zijn klank. Ik zou hem het liefst ergens proberen.

Ik kan helaas nog geen ervaring met je delen, wel heb ik een Engelstalige review gevonden waar ik, en misschien ook jij iets aan hebt:

http://www.fender.com/community/forums/viewtopic.php?f=15&t=66323

Harry
23 mei 2012, 09:47
zelf uitproberen vind ik zelf erg belangrijk. Misschien ken je iemand die er meer verstand van heeft en met je mee kan gaan?
Als je zoals je zelf zegt verliefd bent geworden op die gitaar lijkt me dat al een heel goed aankoopargument. Dan kun je natuurlijk om rationele redenen een andere gitaar kopen, maar daar krijg je misschien dat gevoel niet bij.

Mr.Fingers
23 mei 2012, 10:46
http://www.youtube.com/watch?&v=cJ2IBOA9bk4
Klinkt niet te verkeerd, maar Greg Koch kan alles doen klinken als een supergitaar... Nadeel van die "signature-modellen" is dat je ook redelijk wat betaald voor de naam die eraan vast hangt. Zelf denk ik dat vooral dat middelste element een beetje in de weg gaat staan.

frekie
23 mei 2012, 10:59
Stoere plank, en veelzijdig. Goede gitarist ook, trekt ook goede koppen zeg maar, net als Anton Gousmit die ik laatst live heb gezien...

RS-Rik
23 mei 2012, 11:53
Wat een fokking vette gitaar!

Humbuckers kun je altijd nog vervangen. Voor de rest squier bijna altijd +1! Kep er zelf n aantal gehad en nog meer bespeeld en eigenlijk zijn het bijna altijd lekkere plankjes. Hiermee kun je nauwelijks fout gaan als 1e aankoop. Zorg wel dat je'm goed afstelt. Als je hierover vragen hebt zijn er 101 mensen op dit forum die je daar alles over uit willen leggen.


Rock on

Sinner1980
23 mei 2012, 12:58
Lijkt me een gave gitaar, leuk om te modden ook (pickups). Sinds Trohman met de Damned Things meedoet is hij me opgevallen.
Lekker testen, denk dat het een leuke plank is.

lauke_101
23 mei 2012, 15:59
Hmm ziet er best geinig uit. Lijkt me een heel veelzijdige beginnersgitaar en als je er zelf al over droomt... Dan ga je er waarschijnlijk alleen maar ontzettend blij van worden als je hem hebt staan. Gezien de kwaliteit die Squier er de laatste tijd uit weet te persen (m'n bassist heeft een classic vibe precision, mijn hemel wat een heerlijke bas is dat!) val je je er waarschijnlijk ook geen buil aan. Ook past hij qua pickup configuratie heel erg prima in de muziekstijlen die je opnoemt.

Overigens lijkt die Mustang me ook een prima keuze als oefenversterkertje voor thuis. Zitten lekker veel sounds in, dat hele usb gebeuren is interessant en de Mustang III die ik een tijdje terug hoorde klonk verrassend goed.

Ik zeg doen!
Ken je iemand die al wat langer speelt die met je mee kan om hem van top tot teen te inspecteren als je hem gaat halen? Altijd handig.


Oh enne welkom op gitaarnet :)
Mocht je hem gaan kopen, willen we uiteraard wel allemaal even foto's zien. Zo zijn de meeste mensen hier wel ;)

Rene1011
23 mei 2012, 18:36
Bedankt voor de reacties allemaal!
@ JohnMar: Ik heb die review inderdaad ook zien staan, maar aangezien die op het Fender-forum staat weet ik nou niet 100% zeker dat die zo betrouwbaar is. Neem niet aan dat Fender zijn gitaren af laat kraken op hun eigen forum, ook niet van Squier natuurlijk. Was opzoek naar andere fora of reviewsites waar hij misschien ook beoordeeld zou zijn, maar die zijn (nog) niet te vinden.
@Mr.Fingers: Heb ik inderdaad ook gehoord, maar in de enige review op youtube wordt er wel gezegd dat dit wel meer is dan de meeste andere signatures waar simpelweg alleen maar een naam en een leuk kleurtje aan is gegeven.

Ik las ook dat hij afgeleid is van een '70 Telecaster Deluxe. Is dit een goed teken?

Ik ben van plan hem uit te gaan testen bij Peter Verspuy volgende week. Zijn m'n examens ook achter de rug, heb ik tijd zat me eens te gaan verdiepen in die gitaar. Neem inderdaad misschien ook nog wel iemand mee die er veel verstand van heeft, kan altijd goed van pas komen!

Oh en over Peter Verspuy, ik lees er goede en slechte verhalen over. Wat zijn jullie ervaringen met Verspuy? Hij zit lekker dichtbij dus ik denk dat ik hem daar wel ga testen. Maar ik lees hier en daar van die horrorverhalen...

jan jansen
23 mei 2012, 19:11
http://www.youtube.com/watch?&v=cJ2IBOA9bk4
Klinkt niet te verkeerd, maar Greg Koch kan alles doen klinken als een supergitaar... Nadeel van die "signature-modellen" is dat je ook redelijk wat betaald voor de naam die eraan vast hangt. Zelf denk ik dat vooral dat middelste element een beetje in de weg gaat staan.

Ik vind het geluid helemaal niets maar dan ook niets hebben van wat een telecaster moet hebben.
Kijk eens voor een strat van squier voor minder geld...

JJ

Rene1011
23 mei 2012, 19:24
Ik wil hem ook niet omdat het een telecaster is, maar omdat ik hem, van wat ik hoor van het filmpje, gaaf vind klinken. Misschien heeft het ook juist wel wat dat het geen echte tele is, is het in ieder geval iets dat niet veel mensen hebben

Rene1011
5 juli 2012, 12:32
Omdat er toch een aantal mensen nieuwsgierig zijn naar deze gitaar, zet ik hier twee covers neer die ik heb opgenomen. Verwacht nog niet te veel van mijn gitaarspel haha, maar ze geven wel ongeveer een indruk denk ik van wat deze gitaar allemaal in zich heeft.

http://www.youtube.com/watch?list=UUozKqLiLwEaG1aASZ4ZkMJg&v=lnnnxKWQilY&feature=player_embedded#!

http://www.youtube.com/watch?v=_IJ0HG1QY_4&feature=relmfu

bass blom
5 juli 2012, 12:37
ja, mooie gitaar en heel niet verkeerd voor zo kort spelen :cheerup: