PDA

View Full Version : frets vlakken



angel-eyes18
22 mei 2012, 16:15
Als ik een waterpas of iets anders op mijn frets leg constateer ik dat de hals kaarsrecht is...geen oneffenheden.
Is het nu toch nodig om met zoow radiusblok of weet ik veel wat mijn frets te vlakken?
Of gewoon snaren er op en kijken wat tie doet?

bass blom
22 mei 2012, 16:17
gewoon proberen, als je mazzel hebt..

Tabula Rasa
22 mei 2012, 16:19
Waterpas, dubbelzijdig tape en schuurlinnen heb je nodig. Daarna met sleutelvijltjes of, beter nog, een crownvijl alles bijwerken. Als je denkt dat het nu al perfect is, dan gewoon proberen. Merk je dat de boel gaat aanlopen, dan vlakken.

PS: hals moet straks wel lichtjes hol staan onder spanning.

Nielsje
22 mei 2012, 17:03
Wat een vreemde openingspost van de topicstarter.
Wat is het probleem eigenlijk? Bijzonder warrige informatie voorziening.

Als je een gedegen antwoord wil, geef dan gedegen informatie.

angel-eyes18
22 mei 2012, 17:15
Bas en tabula rasa snapten wel wat ik bedoelde....mischien beetje traag van begrip uwer zijds Nielsje?:sssh:

Tabula Rasa
22 mei 2012, 17:18
Bas en tabula rasa snapten wel wat ik bedoelde....mischien beetje traag van begrip uwer zijds Nielsje?:sssh:

Niels is gewoon druk aan het afstuderen... dus met hele andere dingen bezig :-)

angel-eyes18
22 mei 2012, 17:20
Alle respect voor...maar geef dan geen onnodig commentaar waar ik niks voor koop.

Bas en Tabula iig bedankt voor de wijze raadt!!

wietse
22 mei 2012, 17:23
voor frets vlakken kijk op de site van stewmac en zoek het filmpje van de fretrocker, ik zoek de probleem punten ook op die manier, dit bevalt me zo goed dat ik de hele hals op die manier doe en het traditionele vlakken vaak achterwege laat.
alleen ik gebruik dan verschillende lengtes afbreekmesjes ipv dat gereedschap, en natuurlijk een crownvijl, want als je gaat vlakken dan moet je na de tijd ook crownen en dat is niet gemakkelijk met wat sleutelvijltjes.

angel-eyes18
22 mei 2012, 17:25
Thankz Wietse...kga gelijk op onderzoek uit....

Tabula Rasa
22 mei 2012, 17:30
Thankz Wietse...kga gelijk op onderzoek uit....

Aangezien je met zelfbouw bezig bent: Kijk ook ff bij stew mac voor het aanmelden van de nieuwsbrief..... heel vaak hele goeie klustips... Als je facebook hebt, dan kan je het daar ook steeds krijgen.

angel-eyes18
22 mei 2012, 17:33
Heb net even gekeken op de site van StewMac...zoals Wietse me aanrade.
K heb Facebook...dus zal me aanmelden voor de nieuwsbrief...thankz!!:rockon: